اخبار داغ

وقتی لژیونرهای ایرانی ۱۵ کشور دنیا را فتح می‌کنند!

وقتی لژیونرهای ایرانی ۱۵ کشور دنیا را فتح می‌کنند!
لژیونرهای ایرانی تاکنون در 15 کشور دنیا به قهرمانی رسیدند که ازکشورهای آلمان، امارات، یونان، قطر، بنگلادش، فیلیپین و آمریکا می‌توان نام برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، بعد از قهرمانی گوچی در لیگ استرالیا همراه با تیم اف سیدنی درهای یکی دیگر از لیگ های خارجی بر روی ایرانی‌ها باز شد تا یک کشور دیگر توسط فوتبال ایران فتح شود. قوچان‌‌نژاد در بازی تعیین قهرمان لیگ استرالیا و در ضربات پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا علاوه بر اینکه اولین لزیونر ایرانی در اقیانوسیه به حساب می‌آمد حالا اولین ایرانی‌ باشد که در قاره‌ اقیانوسیه قهرمان شده است. لژیونرهای ایرانی تاکنون در ۱۵ کشور دنیا به قهرمانی رسیدند اما این کشورها کدامند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

خاک برادر اروپایی بهتر محل تاخت و تاز

, خاک برادر اروپایی بهتر محل تاخت و تاز,

لژیونرهای ایرانی

, لژیونرهای ایرانی,

بوندسلیگا معتبرترین جام است که توسط لژیونرهای ایرانی فتح شده است. تاکنون ۴ ایرانی موفق به قهرمانی در سطح اول فوتبال در آلمان شده‌اند. از این ۴ بازیکن ۳ بازیکن همراه با بزرگترین تیم آلمان یعنی بایرن مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا شده‌اند. علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی هر کدام یکبار همراه با مونیخی‌ها قهرمانی در بوندس‌لیگا را تجربه کرده‌اند. اشکان دژاگه هم از دیگر لژیونرهای ایرانی است که قهرمان بوندس‌لیگا شده است. دژاگه همراه با وولفسبورگ طعم قهرمانی در آلمان را چشیده است.

,

روزهای خوش آن بود که در امارات به سر شد

,

لیگ امارات و ایرانی‌ها

, لیگ امارات و ایرانی‌ها,

در لیگ امارات بازیکنان ایرانی‌ زیادی به قهرمانی لیگ این کشور رسیده‌اند. ۵ بازیکن ایرانی همراه با دو تیم قهرمانی در لیگ امارات را تجربه کرده‌اند. حسن روشن در کنار حسن نظری همراه با الاهلی امارات قهرمانی در لیگ این کشور را کسب کرده‌اند. الاهلی در دهه‌های بعد ستاره‌های زیادی از فوتبال ایران از جمله علی کریمی را جذب کرد اما هیچ وقت طعم قهرمانی دوباره در لیگ امارات را با بازیکنان ایرانی نچشید.

,

بعد از روشن و نظری، سه بازیکن ایرانی همراه با باشگاه الشباب قهرمان امارات شده‌اند. ایمان مبعلی، جواد کاظمیان و زنده‌یاد مهرداد اولادی سه بازیکنی هستند که با الشباب قهرمانی در لیگ امارات را تجربه کرده‌اند.

,

کشف باشکوه قاره آمریکا با فوتبال ایرانی

, کشف باشکوه قاره آمریکا با فوتبال ایرانی,

لژیونرهای ایرانی

, لژیونرهای ایرانی,

ایرانی‌ها ۴ بار در کشورهای آمریکای شمالی قهرمان شده‌اند. آندرانیک اسکندریان، بازیکن دهه ۷۰ تیم ملی و از بازیکنان حاضر در جام جهانی همراه با کاسموس نیویورک قهرمان لیگ آمریکا شده است. زنده‌یاد ایرج دانایی‌فرد هم که در جام جهانی ۱۹۷۸ حاضر بود قهرمانی با تولسا اوکلاهما سیتی در لیگ آمریکا را در کارنامه دارد. استیون بیت آشور هم در لیگ کانادا همراه با ونکوور وایتکپس و در لیگ MLS همراه با اف. سی تورنتو قهرمانی را تجربه کرده است .

,

لیگ ستارگان قطر و درخشش در سالیان دور

, لیگ ستارگان قطر و درخشش در سالیان دور,

مجتبی جباری

, مجتبی جباری,

بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ فوتبال قطر بازی کرده‌اند. ایرانی‌ها حتی سابقه‌ی آقای گلی در لیگ قطر را هم داشته‌اند و فرشاد آقای گل با تیم الاهلی به این عنوان رسیده است. ابراهیم قاسمپور پرافتخارترین بازیکن ایرانی‌ای است که در قطر بازی کرده. قاسمپور ۴ بار قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرده است. او ۲ بار همراه با باشگاه العربی، و یکبار هم با باشگاه‌های الریان و السد قهرمان لیگ قطر شده است.

,

امیر قلعه‌نویی هم قهرمانی در قطر را تجربه کرده است. قلعه‌نویی همراه با باشگاه السد موفق شد قهرمان لیگ قطر شود.

,

مرتضی کرمانی مقدم ملی‌پوش سابق باشگاه پرسپولیس هم همراه با باشگاه الاتحاد قهرمانی در لیگ قطر را تجربه کرده است.

,

بازگشت ارتش ایران به خاک یونان بعد از ۲هزار سال

, بازگشت ارتش ایران به خاک یونان بعد از ۲هزار سال,

مسعود شجاعی و لیگ یونان

, مسعود شجاعی و لیگ یونان,

سوپر لیگ یونان از آخرین دستاوردهای بازیکنان ایرانی در آنسوی مرزها است. کریم انصاری‌فرد دو فصل پیش همراه با باشگاه المپیاکوس قهرمانی در یونان را تجربه کرد. فصل بعد از قهرمانی کریم در سوپر لیگ یونان، مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران همراه با باشگاه آاک آتن قهرمان سوپر لیگ یونان شد تا سلطه ایران در این جام ۲ ساله شود.

,

شبیه قاره هند و یاد و خاطره ناصرخان

, شبیه قاره هند و یاد و خاطره ناصرخان,

لژیونرهای ایرانی

, لژیونرهای ایرانی,

ناصر حجازی و بیژن طاهری هم به عنوان بازیکن همراه با باشگاه محمدان بنگلادش قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرده‌اند. حجازی تنها ایرانی‌ است که در خارج از کشور هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی با یک تیم قهرمانی را تجربه کرده است .

,

لژیونرهای تک ستاره‌

,

لیگهای خارجی و ایرانی‌ها

, لیگهای خارجی و ایرانی‌ها,

در طول سالیان گذشته بازیکن‌های ایرانی‌ای بوده‌اند که فقط یک قهرمانی در خارج از کشور داشته‌اند و کشوری که آن‌ها در آن قهرمان شده‌اند، فقط یک بازیکن ایرانی را به عنوان قهرمان به خود دیده است. حسین صدقیانی بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران، قهرمانی در لیگ بلژیک را در کارنامه دارد.

,

مهرداد میناوند هم قهرمانی در لیگ اتریش همراه با باشگاه اشتورم گراتس را تجربه کرده است. سردار آزمون در جدیدترین فتوحات اروپایی سرزمین تزارها را با زنیت فتح کرد. صادق محرمی و میرشاد ماجدی نیز  قهرمانی در لیگ کرواسی و ویتنام  تجربه کرده است .

,

یکی از قهرمانی‌های عجیب لژیونرهای ایران در ترکمنستان است. فیروز محمودی همراه با باشگاه کوپه داغ ترکمنستان قهرمانی در لیگ این کشور را در کارنامه دارد. در آن فصل که کوپه داغ قهرمان شد، مهدی هاشمی‌نسب چند بازی اول فصل را در این تیم حضور داشت . ایران در فیلیپین هم نماینده دارد و امید نظری نیز در لیگ این کشور سابقه قهرمانی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه