اخبار داغ

آنچه در جلسه شورای شهر تبریزگذشت؛

دست خالی شورا برای اعمال نظارت/ تعطیلی حسابرسی از سال91تاکنون/ دستور جلسه به صحن علنی نرسید

دست خالی شورا برای اعمال نظارت/ تعطیلی حسابرسی از سال91تاکنون/ دستور جلسه به صحن علنی نرسید
صدوبیست و پنجمین جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، صدو بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تبریز با حضور اعضای شورا و شهردار تبریز برگزار شد،دستور جلسات شورا به ترتیب مورد بررسی قرار گرفت، نیکو خصلت تنها غایب جلسه این هفته شورای شهر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دستور جلسه (بررسی لیست حسابرسان منتخب کمیته حسابرسی سال1397شهرداری تبریز و سازمان ها و شرکت های وابسته)

,

بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به موضوع دستور جلسه گفت: شورای شهر 2 وظیفه اصلی بر عهده دارد سیاست گزاری، تصویب، نظارت و حسابرسی از وظایف اصلی شورای شهر است، آقایان زینالی و مسعودی ریحان به ترتیب از طرف شهرداری و شورای شهر به عنوان نماینده در کمیته حسابرسی حضور دارند.

,

وی افزود: حساب رس ها باید در خود تبریز دفتر مرکزی داشته باشند، در شهر تبریز در مجموع 22واحد باید حساب رسی می شدند ولی اکنون فقط چهار واحد فعال وجود دارد و برای سال جدید نیز باید فراخوان داده شود.

,

حسابرسی موثر ترین حربه نظارتی شورای شهر 

, حسابرسی موثر ترین حربه نظارتی شورای شهر ,

فرج قلیزاده دبیر شورای شهر تبریز نیز گفت: یکی از وظایف اصلی شورای شهر بحث نظارت است ولی شورای ابزار کافی برای اعمال نظارت در اختیار ندارد، حسابرسی موثر ترین حربه نظارتی شورا است ولی متاسفانه از سال 91 هیچ گونه حساب رسی انجام نگرفته است.

,

وی ادامه داد این غفلت بزرگ اعضای شورا است که شورای شهر را گرفتار خود کرده، مجموعه شهرداری و شورا باید زمان بیشتری برای حساب رسی ها اختصاص دهند.

,

مسعودی ریحان دیگر عضو شورا خاطر نشان کرد: هزینه های حساب رسی هارا شهرداری میدهد، بعد از چند سال پیدا کردن نفر و هزینه ها سخت شده است حسابرسی ها در حالت کنونی به صورت شکلی انجام می شود از ورود محتوایی خبری نیست، شهرداری با هزینه خودش حساب رس می گیرد و بعد انتظار دارد حساب و کتاب خود را از شورا مطالبه کند.

,

در نهایت حسابرسی سال97 به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

,

دستور جلسه به صحن علنی نرسید

, دستور جلسه به صحن علنی نرسید,

دستور جلسه:(ارائه گزارش شهردار و مدیر مشارکت و سرمایه گذارشهرداری تبریز در خصوص اخرین وضعیت پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری)

,

موضوع دستور جلسه فوق به علت آماده نبودن به جلسه آتی شورای شهر ارجاع داده شد.

,

دستور جلسه (بررسی نامه اقای فرهودی نیا در خصوص اساسنامه سازمان های شهرداری تبریز بر اساس دستور نامه وزارت کشور)

,

اشرف نیا با انتقاد از تغییر ترتیب دستور جلسه شورا گفت: ساعت 9ونیم صبح زنگ می زنند و دستور جلسه شورا را عوض می کنند، این سوال مطرح است که آیا تغییر در زدستور جلسات به نظرات اعضای شورا نیاز ندارد؟

,

تحمیل نظر با نظر صاحبان قدرت

, تحمیل نظر با نظر صاحبان قدرت,

وی افزود: موضوع اساس نامه مشخص است و وزارت کشور می تواند به صورت موردی ورود پیدا کند، هرکه صاحب قدرت است می تواند نظرات خود را تحمیل کند، اکثر کلانشهرهای کشور هم این موضوع را رد کرده اند.

,

موحدنیامعاون برنامه ریزی وتوسعه انسانی شهرداری تبریزگفت: در سال95 وزارت کشور با ابلاغ بخشنامه ای خواستار ادغام برخی سازمان ها شد ولی با مخالفت اکثر کلانشهرها روبه رو شد، زیرا نزدیک به 30 سال بود که با مجوز وزارت کشور فعالیت می کردند، تا زمانیکه شهرداری اعلام نکرده و شورای شهر مصوبه ای نداشته  هیچ سازمانی حق ادغام ندارد و موظف به فعالیت هستند.

,

یک بام و دوهوای وزارت کشور

, یک بام و دوهوای وزارت کشور,

تقی پور تصریح کرد: قصد تاسیس سازمان جدیدی نداریم، سیاست دولت کوچک سازی است وما نیز از این سیاست تبعیت می کنیم و نام سازمان هایی که ادغام می شوند را نوشته و به آن ها ارسال کرده ایم.

,

فرهودی نیا مشاور حقوقی شهردار تبریز با اشاره به نظرات اعضای شورای شهر اظهار داشت: اکثر سازمان ها برای پیگیری این موضوع به ما مراجعه می کنند ولی باید گفت ما فقط قانون را بیان می کنیم، برای حرکت به سمت جلو باید براساس مواد 54 و84 اساس نامه شکل گیرد.

,

قلیزاده گفت: مشکل این است که برخی سازمان ها با ماده54 و برخی دیگری با ماده84 فعالیت می کنند این باعث به وجود آمدن خلاء شده است، در چارت اعلامی وزارت کشور تاکید شده که  بعد از ابلاغ به همه کلانشهر ها تمامی فعالیت های سازمان ها غیر قانونی است.

,

موضوع این دستور جلسه با رای اعضای شورای شهر، مقرر شد تا آخر خرداد ماه تعیین تکلیف شود.

,

انتقاد تند خزانه دار به نحوه مدیریت رئیس شورا

, انتقاد تند خزانه دار به نحوه مدیریت رئیس شورا,

تقی پور در خلال جلسه شورای شهر با انتقاد از نحوه مدیریت جلسه شورا توسط اکبرنژاد گفت: آقای رئیس شورا، در بحث مدیریت جلسات شورا و تبیین صورت جلسه ها و‌پیگیری شورا در وظایف شورا کوتاهی میکنید، کوتاهی جنابعالی باعث تضعیف جایگاه شورا شده است، امیدواریم کمی به جایگاه اعضای شورا ارزش قائل شده و نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت کنید.

,

در ادامه مسعودی ریحان در واکنش به انتقاد تقی پور نسبت به مدیریت جلسه یادآور شد: اقای تقی پور اگر تذکری دارید می توانید به هیئت رئیسه ارجاع دهید نه اینکه رئیس شورا را مستقیما خطاب کنید.

,

تقی پور هم در جواب مسعودی ریحان در جمله ای کوتاه گفت: خود را موظف به پاسخ دادن به شما نمیبینم، تذکر من صرفا بخاطر تغییر در دستور جلسه بود.

,

جلسه شورای شهر تبریز با تذکر شهین باهر شهردار تبریز نسبت به بررسی رویه شهرداری ادامه یافت.

,

شهردار تبریز گفت: این احساس وجود دارد که در جلسه شورای شهر موضوع مهمی وجود ندارد که اعضای شورا رویه جاری شهرداری تبریز را مورد بررسی قرار می دهند، تعجب می کنم پارک بزرگ تبریز یکی از پروژه های مهم شهری است که بررسی نمی شود، اطفا این موضوع را در جلسه سه شنبه شورای شهر بررسی کنید.

,

قطار اروپا از کجا می گذرد؟

, قطار اروپا از کجا می گذرد؟,

دستورجلسه(بررسی مصوبه پنجاه و یکم کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک در خصوص اجرای  پروژه مسیر راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز)

,

اقدم یکی از مهندسان این پروژه در صحن علنی شورای شهر تبریز گفت:  از ابتدای این پروژه ایستگاه ائل باغی با پیشرفت 95درصدی همراه بوده، این محدوده هم به منطقه خاوران و هم به شرق تبریز نزدیک تر است، اگر در این بخش نیز ایستگاه راه آهنی داشته باشیم ادامه مسیر راحت تر خواهد بود.

,

اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز با اشاره به راه آهن میانه بستان آباد تبریز خاطر نشان کرد: اگر راه آهن به باسمنج نرسد آنجا تبدیل به خرابه ای خواهد شد.

,

تقی پور هم در پاسخ به اشرف نیا گفت: در سال 89 زمانیکه در سازمان پارک ها مسئولیت داشتم نامه ای  نوشتم ولی بعد زا گذشت 10 سال هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده ایم،توسعه  از سمت شرق تبریز لزوم بازنگری در محل ایستگاه راه آهن را می طلبد.

,

جوادیه سازی در تبریز

, جوادیه سازی در تبریز,

وی ادامه داد: چراباید یک جوادیه دیگر در تبریز بسازیم؟ اگر قرار است راه آهن به اروپا متصل شود بنابراین ایستگاهها باید از دامنه های سهند عبور کند نه اینکه از داخل شهر عبور کند.

,

سونیا اندیش نائب رئیس شورای شهر تبریز هم گفت: توسعه شهری از سمت شرق تبریز متوقف شده، موضوع اصلی وجود گمرک است که جاده شهری را به جاده ترانزیتی تبدیل کرده است.

,

گفتنی است، سعیدنیکو خصلت تنها غایب جلسه امروز شورای شهر تبریز بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه