اخبار داغ

فرماندار شهرستان نمین:

۱۰۳ هکتار از اراضی نمین زیر کشت گیاهان دارویی رفت/ اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر از شهروندان نمین

۱۰۳ هکتار از اراضی نمین زیر کشت گیاهان دارویی رفت/ اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر از شهروندان نمین
فرماندار شهرستان نمین از تولید گیاهان دارویی در این شهرستان خبرداد و گفت: با زیر کشت رفتن ۱۰۳ هکتار از اراضی نمین در زمینه گیاهان دارویی، به طور مستقیم برای 110 نفر از جوانان این شهرستان اشتغالزایی انجام گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، عاطف ناصری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مزارع کشت گیاهان دارویی در روستای اورونج در جمع خبرنگاران گفت:۹۰ تن ماده خشک انواع مختلف گیاهان دارویی در این شهرستان استحصال می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی به کشت انواع گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: زعفران، اسطوخودوس، گل راعی، سرخارگل، سنبل الطیب، نعنا واپیکاتا و کالاندولا از انواع گیاهان دارویی هستند که در شهرستان نمین کشت و تولید می‌شوند.

,

فرماندار شهرستان نمین با بیان اینکه در این زمینه نزدیک به ۱۱۰ نفر در شهرستان به طور مستقیم در حال فعالیت هستند، گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی، اعطای وام‌های کم بهره، بازاریابی و معرفی به نمایشگاه‌های مختلف استانی و کشوری از جمله خدماتی است که به فعالان این حوزه ارائه می‌شود.

,

ناصری خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان نمین به استان گیلان و بهره مندی از تنوع گیاهی و جنگلی، این منطقه مکانی مستعد و دارای قابلیت بالا برای ایجاد این مراکز است و امید می‌رود با راه اندازی آن و توسعه مطالعات علمی در زمینه گیاهان دارویی و حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی در کنار تحقیقات تئوریک منافع و فواید مطلوب و شایسته عاید این شهرستان شود.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه