اخبار داغ

امام جمعه موقت کرمان:

ابن ملجم نماینده تفکری است که تاب عدالت علی را نداشت/امام را باید از زبان و بیان خودشان بشناسیم

ابن ملجم نماینده تفکری است که تاب عدالت علی را نداشت/امام را باید از زبان و بیان خودشان بشناسیم
امام جمعه موقت کرمان گفت: امام علی ابن ابی طالب(ع) خود را پیشتاز و پیش قدم در ارزش ها می داند و شاگرد اول مکتب اسلام است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکری امام جمعه موقت کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت :هر امتی باید امام و مقتدای خود را بشناسد و از او پیروی کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : مسلمانان و مخصوصا شیعیان که امام علی بن ابی طالب (ع) را امام اول و مقتدای خود می دانند باید ایشان را بشناسند و با سیره، روش و سبک زندگی ایشان آشنا شوند .

,

امام جمعه موقت کرمان خاطر نشان کرد: ما انسان ها ممکن است در وصف علی ابن ابی طالب(ع) معرفت واقعی را نداشته باشیم و یا دچار افراط و تفریط شویم بنابراین باید امام را از زبان و بیان خود بشناسیم و به او معرفت پیدا کنیم .

,

عسکری با اشاره به خطبه 131 نهج البلاغه ابراز داشت: حضرت علی (ع) در این خطبه می فرمایند "خدایا من نخستین کسی هستم که به سوی تو بازگشته و ندای تو را شنیده و پاسخ گفته ام و هیچ کس جز پیامبر در نماز بر من سبقت نگرفت و من نخستین نمازگزار در اسلام بعد از پیامبر هستم " و خود را این گونه توصیف می کند.

,

وی توضیح داد: امام علی ابن ابی طالب(ع) خود را پیشتاز و پیش قدم در ارزش ها می داند و شاگرد اول مکتب اسلام است بنابراین همه شیعیان و پیروان آن حضرت باید با شنیدن ندای حق ، آن را بپذیرند و پیرو حق باشند.

,

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد : حضرت امیر(ع) می فرمایند من در نماز اول هستم؛ توجه و اهمیت به مسئله نماز در زندگی ایشان برای ما خیلی مهم است و همه خواهران و برادرانی که در ایام سوگواری آن حضرت به مساجد و مجالس عزاداری می روند باید این امور را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

,

عسکری افزود:  امام علی(ع) در خطبه 139 نهج البلاغه نیز می فرماید" هیچ کس سریع تر از من به اجابت دعوت حق، صله رحم و بخشش فراوان نشتافته است" و در واقع سه سرفصل زندگی خود را بیان می کنند .

,

وی تشریح کرد : مسلمانان باید دعوت حق را سرلوحه کار خود قرار دهند و از امام خود بیاموزند که در پذیرش حق و هر موضوعی که با اصول و ارزش های دینی ما سازگاری دارد پیش قدم باشند و آن را در اولویت قرار دهند.

,

امام جمعه موقت کرمان یادآور شد: صله رحم موضوع دیگری است که امام علی (ع) بر آن تاکید دارند و همواره در ارتباط با خویشاوندان خود پیش قدم بودند و از سوی دیگر با وجود تهیدستی و مشکلات اقتصادی زمان صدر اسلام با کرامت و بخشش فراوان داشتند .

,

عسکری گفت: امام علی (ع) می فرمایند "شیعیان و پیروانی که ادعای پیروی از من را دارند، سخن مرا بشنوند و به حرف من عمل کنند و منطق، سبک زندگی و سیره و روش مرا سرلوحه کار خود قرار دهند".

,

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این که عدالت از موضوعاتی مهمی است که حضرت علی(ع) به خاطر آن در محراب به شهادت رسید؛ متذکر شد: ایشان اجازه نمی دادند در بیت المال مسلمانان اجحافی صورت گیرد و معتقد بودند که هر کسی به اندازه حق خود باید از بیت المال استفاده کند .

,

امام جمعه موقت کرمان در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری امام علی (ع) از استفاده ناحق برخی مردم از بیت المال سبب شد تا در صبحگاه نوزدهم ماه رمضان مورد اصابت و ترور ابن ملجم قرار گیرد و در بیست و یکم ماه رمضان به شهادت برسد حال امیدواریم منطق امام خویش را فرا بگیریم و در زندگی سرلوحه کار خویش قرار دهیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه