اخبار داغ

دیدار مقامات آمریکا و تایوان پس از چهار دهه

دیدار مقامات آمریکا و تایوان پس از چهار دهه
مقامات امنیتی تایپه و واشنگتن درست در زمان شدت یافتن تنش‌ها میان آمریکا و چین، با هدف افزایش همکاری‌ دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا و تایوان برای افزایش همکاری‌ها دیدار کردند. این نخستین بار در چهار دهه گذشته است که مقامات این دو کشور با چنین هدفی ملاقات می‌کنند. دیدار مذکور درست در زمانی انجام شده که روابط آمریکا و چین بحرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزارت خارجه تایوان روز شنبه اعلام کرد «دیوید لی» رئیس امنیت ملی این کشور اوایل ماه جاری با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرد.
,
 
,
خبرگزاری مرکزی تایوان نیز اعلام کرد از پایان روابط دیپلماتیک آمریکا و تایوان در سال ۱۹۷۹ تاکنون این نخستین باری است که دو کشور چنین ملاقاتی را ترتیب می‌دهند.
,
 
,
چین، تایوان را یک استان خائن و جدایی طلب می‌داند. به همین دلیل دیدار مذکور پکن را به شدت خشمگین و روابط تجاری تیره‌اش با آمریکا را تیره‌تر می‌کند.
,
 
,
در هفته‌های اخیر تنش میان آمریکا و چین بالا گرفته است. به طوریکه تحریم‌های آمریکا، جنگ تجاری، ژست‌های نظامی پکن در دریای جنوبی چین و گشت‌های آمریکا در تنگه تایوان به وخامت اوضاع دامن می‌زند.
,
 
,
در همین حال تنش‌های بین تایوان و چین نیز افزایش یافته است، تایوان دیدار با مقامات آمریکایی را به نوعی حمایت دولت ترامپ از خود تلقی می‌کند. 
,
 
,
پکن دائماً تایوان را حساس‌ترین و مهم‌ترین مسئله در رابطه با آمریکا توصیف می‌کند. واشنگتن علیرغم اینکه روابط رسمی با تایوان ندارد منبع اصلی تامین تسلیحات این کشور است. پنتاگون اعلام کرد واشنگتن از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد دلار سلاح به تایپه فروخته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه