اخبار داغ

شرکت هیئت طالبان در نشست مسکو

شرکت هیئت طالبان در نشست مسکو
در نشست مسکو هیئت طالبان و یک هیئت ۲۰ نفره از کابل نیز شرکت خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طالبان اعلام کرد که نمایندگان سیاسی این گروه در نشست فردا سه‌شنبه مسکو شرکت خواهد کرد که می‌تواند فرصت دیگری را برای گفت‌وگوی مستقیم رهبران سیاسی افغان، دیپلمات‌ها و طالبان فراهم کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ۲۸ ماه می (فردا) مسکو به مناسبت یکصدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان نشستی را برگزار خواهد کرد.
,
 
,
به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه نمایندگان مردم این کشور، سفارت افغانستان در مسکو و شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند.
,
 
,
«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از حضور طالبان در این نشست خبر داده است.
,
 
,
رسانه‌های داخلی افغانستان نیز گزارش می‌کنند که «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و شماری از دیگر رهبران سیاسی افغان نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.
,
 
,
«نظر محمد مطمئن» یکی از شرکت‌کنندگان دور قبل نشست بین‌الافغانی در مسکو به دیلی تایمز گفت که یک هیئت ۲۰ نفره از کابل نیز در این نشست حضور خواهد یافت.
,
 
,
رهبران طالبان تاکنون از دیدار با مقامات افغان خودداری کرده و پیش از آغاز مذاکرات با کابل خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند.
,
 
,
روسیه پیش از این در فوریه سال گذشته نیز از نشست طالبان و شماری از رهبران سیاسی افغان میزبانی کرد اما کابل از فرستادن نمایندگان خود به این نشست خودداری کرد.
,
 
,
رهبران طالبان می‌گویند که حضور نمایندگان این گروه در نشست‌های مختلف با هدف توضیح مواضع طالبان برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان صورت می‌گیرد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه