اخبار داغ

قیمت نفت جهش کرد

قیمت نفت جهش کرد
با تداوم تنش‌های خاورمیانه و کاهش تولیدات اوپک پلاس، نفت دوباره به ۷۰ دلار نزدیک شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با تداوم تنش‌های خاورمیانه و کاهش تولیدات اوپک پلاس، نفت دوباره به ۷۰ دلار نزدیک شد، هرچند نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری و کاهش رشد رشد اقتصادی، افزایش قیمت‌ها را محدود کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کاهش تولیدات نفت در جهان که هم به علت توافق کاهش تولید اوپک پلاس به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد و هم افت صادرات ناشی از تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا را شامل می‌شود، باعث شده است قیمت شاخص‌های نفت، امسال ۲۹ درصد جهش کنند.
,
 
,
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، که هفته قبل ۴.۵ درصد سقوط کرده بود، امروز تا ساعت ۲۰:۱۰ به وقت تهران، ۱.۱۹ دلار یا ۱.۷۳ درصد جهش کرد و به ۶۹.۸۸ دلار رسید.
,
 
,
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۹ سنت یا ۰.۴۹ دلار رشد کرد و به ۵۸.۹۲ دلار رسید.
,
 
,
اولیویر جاکوب، تحلیل‌گر نفتی پتروماتریکس، می‌گوید: عامل اصلی بازدارنده قیمت‌های نفت، واقعاً نگرانی‌های موجود درباره اقتصاد جهانی است.
,
 
,
هر دو بنچ‌مارک نفتی هفته گذشته بدترین سقوط قیمت هفتگی خود در سال جاری را ثبت کردند. این در حالی است که تعطیلات رسمی در ایالات متحده و انگلستان حجم معاملات امروز را کاهش داده است.
,
 
,
تنش‌های بین ایران و آمریکا، با اعلام ارسال نیروهای آمریکایی بیشتر به خاورمیانه، در روز جمعه افزایش یافت، اما برخی از تحلیل‌گران معتقدند تأثیر این تنش‌ها تا حد زیادی در بازارها لحاظ شده است و قیمت‌ها را از این بالاتر نخواهد برد.
,
 
,
منبع: مهر 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه