اخبار داغ

گلوبال ریسرچ افشا کرد:

پاپوش آمریکا و غرب برای سوریه خنثی شد

پاپوش آمریکا و غرب برای سوریه خنثی شد
اتهامات استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی ارتش سوریه توسط بررسی دقیق خنثی شد. نماینده آمریکا در امور سوریه، تصدیق کرد که آمریکا هیچ مدرکی دال بر استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ وبسایت تحقیقاتی بین المللی گلوبال‌ریسرچ با افشای اینکه رسانه ها و دولت های غربی در صدد متهم کردن دروغین سوریه هستند؛ گفت، اتهامات استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی ارتش سوریه توسط بررسی دقیق خنثی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , تیتریک, گلوبال‌ریسرچ,

رسانه های وابسته به مخالفان محلی گزارش دادند که نیروهای دولتی سوریه متهم به انجام حمله شیمیایی دیگری هستند.

,

علیرغم جدیت اتهامات، گزارش ها هیچ جزئیاتی ارائه ندادند. هیچ چیز به جز محل حادثه (روستای "کابانی" که در ارتفاع فرماندهی در مرز بین لاذقیه و حما دو استان شمال غربی سوریه قرار دارد) مشخص نبود.

,
 
,
, ,

رسانه ها پس از مدتی ادعا کردند که این حمله 4 مورد تلفات از جمله یک فعال اطلاعاتی بر جای گذاشته است. این افراد که نشانه های عامل شیمیایی را داشتند، به بیمارستان صحرایی در استان ادلب که تحت کنترل مخالفان است، منتقل شدند.

,

اتهامات علیه ارتش سوریه شواهد مستندی نداشت. هیچ عکس یا ویدئویی از این حادثه یا قربانیان را نمی توان در اینترنت یافت. این گزارش ها توضیح ندادند که قربانیان در "کابانی" که به دلیل حملات سنگین بین نیروهای سوری و احزاب مخالف خالی از سکنه و متروکه شده بود، چه می کردند.

,

تنها چند روز بعد، علیرغم فقدان مدرک و جزئیات در این رابطه، کشورهای غربی دولت سوریه را به خاطر استفاده از سلاح های شیمیایی مورد انتقاد قرار دادند.

,

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که نشانه هایی از تکرار استفاده از سلاح های شیمیایی توسط دمشق را کشف کرده است. این موضع از سوی "ترزا می" نخست وزیر انگلیس که در صورت تأیید اتهامات وعده ی پاسخ مناسب داده بود نیز اتخاذ شد. وزیر خارجه فرانسه بیانیه ای منتشر کرد و طی آن خواستار مجازات عاملان حملات شیمیایی شد.

,
 
,
, ,

"جیمز جفری" نماینده آمریکا در امور سوریه، تصدیق کرد که آمریکا هیچ مدرکی دال بر استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی ندارد. پنتاگون نیز خود را از بیانیه قوی وزارت خارجه جدا کرده و با احتیاط بیان کرد که ارتش، وضعیت را بررسی می کند.

,

احتیاط پنتاگون قابل توجیه بود. دو روز پس از حمله ادعا شده، رصدخانه (دیده بان) حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گزارش های مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی دروغ بوده است.

,

بر اساس دیده بانی که اطلاعات را از شبکه گسترده منابع زمینی سوریه جمع آوری می کند، گزارش های استفاده از سلاح های شیمیایی در ابتدا از سوی اعضای حزب اسلامی ترکستان (یک گروه مسلح رادیکالی وابسته به القاعده یا هیئت تحریر الشام در سوریه) گسترش یافت.

,

رصدخانه سوریه آشکار ساخت که 4 جنگجو که در سنگر یا غار پنهان شده بودند، زیر آتش شدید نیروهای سوری قرار گرفته و به خاطر غبار حاصل از بمباران دچار خفگی شدند. یکی از جنگجوها که آسم داشت بیش از دیگران رنج می برد.

,

دیده بانی گزارش داد که هر 4 نفر به بیمارستان صحرایی انتقال یافتند. فیلم این داستان برای مقامات ترکیه و سازمان های تحت حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی ارسال شد.

,

گزارش رصدخانه، تردید جدی را در مورد اعتبار رسانه هایی که نیروهای سوری را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کردند، برمی انگیزد. حتی یک تحلیل ساده و مختصر می تواند لحظه دقیق آغاز دگرگونی بین المللی اطلاعات را کشف کند.

,

گزارش های حمله شیمیایی در آبانیوز (رسانه ایجاد شده توسط هیئت تحریر الشام) قابل ردیابی است. هفته گذشته، آبانیوز گزارش داد که ارتش سوریه در کابانی گروه مخالف را با گاز کلرین بمباران کرد. ساعاتی بعد، این رسانه با بیان اینکه جزئیات بسیار مهم است، افزود که سه موشک مسلح به گاز کلرین شلیک شد، اما هیچ آسیبی بر جای نگذاشت.

,

این گزارش ها توسط رسانه های حامی مخالفان که مسئولیت تغییر اطلاعات را بر عهده دارند و عنوان نکردند که کابانی توسط هیئت تحریر الشام (گروه تروریستی طراحی شده در آمریکا و انگلیس) اداره می شود، سرعت گرفته بود. آنها همچنین 4 قربانی که به بیمارستان "درکوش" یا به گفته دیگر منابع به "جسر الشغور" انتقال یافتند را معرفی کردند.

,

رسانه های مخالف اعلام کردند که کارشناسان مرکز مستندسازی تخلفات شیمیایی سوریه، وقوع حمله شیمیایی و تلفات آن را تأیید کردند. اما چیزی در رابطه با این حمله، نه در وبسایت این مرکز و نه در صفحه رسمی فیس بوک آن ذکر نشده بود. بعلاوه وبسایت این مرکز در حال حاضر آفلاین است.

,

با توجه به جزئیات فوق، بدون هیچ تردیدی می توان گفت که ارتش سوریه در 19 ماه مه در کابانی از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده است. چیزی که مهمتر است، اثر باقی مانده از تحریک برنامه ریزی شده با مداخله رسانه های جمعی و دولت های کشورهای غربی است.

,

با این حال، متفکران در شبکه ی دروغ های خود گرفتار شدند. تاکنون، رصدخانه حقوق بشر سوریه هرگز به حمایت از دولت سوریه سخن نگفته است، زیرا بی کفایتی محض کسانی که پشت این تحریک اثبات شده بودند، کافی بود.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه