اخبار داغ

انتصاب سینکی به معاونت بازرگانی، یا خودزنی اقتصادی؟

انتصاب سینکی به معاونت بازرگانی، یا خودزنی اقتصادی؟
یونس حسن سینکی در شرایط مختلف نتوانسته از پس امور بربیاید و شاید بتوان گفت انتصابات این چنینی آن هم در زمانی که دشمن سعی دارد با شایعه پراکنی و چنین راهکارهایی اقتصاد کشور را فلج کند، به نوعی خودزنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛ هر مدیر و مسئولی با توجه به تفکرات خود و البته لحاظ شایسته سالاری اقدام به انتصاباتی می کند تا بتواند به اهداف خود بهتر و کامل تر برسد، وقتی این مدیر محدوده فعالیتی گسترده تری داشته باشد و هدف وی جامعه بزرگتری را در بر گیرد، باید این انتصاب هوشمندانه تر و ریز بینانه تر باشد، امّا یقیناً انتصابات وقتی برجسته تر دیده می شود که یک جامعه هدف خیلی بزرگ و آحاد مردم از آن تأثیر بپذیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , صاحب نیوز, ؛ هر مدیر و مسئولی با توجه به تفکرات خود و البته لحاظ شایسته سالاری اقدام به انتصاباتی می کند تا بتواند به اهداف خود بهتر و کامل تر برسد، وقتی این مدیر محدوده فعالیتی گسترده تری داشته باشد و هدف وی جامعه بزرگتری را در بر گیرد، باید این انتصاب هوشمندانه تر و ریز بینانه تر باشد، امّا یقیناً انتصابات وقتی برجسته تر دیده می شود که یک جامعه هدف خیلی بزرگ و آحاد مردم از آن تأثیر بپذیرند.,

به تازگی و در عین ناباوری خبری منعکس شد که حتّی بسیاری را شوکه کرد؛ بعد از آنکه به نظر، احیای وزارت بازرگانی در هیچ جایی خریداری ندارد و در مجلس هم نمی تواند موافقت با آن آرای زیادی را به خود اختصاص دهد، دولت به شکلی کار خود را به کارشناسان نسپرده و نظر نمایندگان را دور زده است و یک معاونت در دفتر ریاست جمهوری قرار است راه اندازی کند که به شکل دیگر همان وزارت بازرگانی باشد. این معاونت قرار است با نام معاونت بازرگانی تمام واردات و صادرات را به عهده بگیرد. توجیه هم این است که بدون این معاونت نمی توان تورم را کنترل کرد و در این صورت باید گفت دولت آقای رو حانی که ادعا می کند در چهار سال اول فعالیت خود تورم را کنترل کرده باید این کنترل را شانسی تصور کرد و یا در صحت آن تردید کرد و درست تر شاید این باشد که کنترل تورم و صادرات و واردات نیاز به یک برنامه دارد و وزارت خانه و معاونت ها راه به جایی نخواهند برد. این راه ها و حذف و اضافه ها  قبلاً هم تجربه شده و آزموده را آزمودن خطاست.

,

اما شاید تعجب انگیزترین قسمت این خبر در حالی که در شرایط اقتصادی مردم کارت به استخوانشان رسیده است این بود که قرار است یونس حسن سینکی سکان دار این معاونت شود؛ شاید بسیاری از مردم این فرد را به اسم نمی شناسند امّا دست گل و فعالیت این مدیر را نه تنها مردم به خوبی لمس کردند بلکه در جوامع بین المللی و جهانی هم غرور مردم ایران را خدشه دار کرد. سینکی قبلاً مسئول تقسیم سبد کالا میان مردم بود که شاید بدون هیچ توضیحی عمق فاجعه در حقوق شهروندی را می شد در آن دید.

, یونس حسن سینکی,

سینکی در برخورد با رسانه ها هم در حد یک مدیر و مسئول حتی کوچک هم عمل نکرد و در جواب یکی از خبرنگارها گفت: «رسانه ها اینقدر چرت و پرت ننویسند»؛ در کارنامه سینکی استعفاها در شرایط حساس هم دیده می شود که وقتی در کنار دیگر کارنامه فعالیت های کاری خود قرار می گیرد، نمی توان نمره قابل قبولی به وی داد؛ از طرفی سینکی در شرایط با ثبات تر هم نتوانسته از پس امور بربیاید و شاید بتوان گفت انتصابات این چنینی آن هم در زمانی که دشمن سعی دارد با شایعه پراکنی و چنین راهکارهایی اقتصاد کشور را فلج کند، به نوعی خودزنی است.

,

بدون شک در وضعیت کنونی که مردم در شرایط بد اقتصادی قرار دارند مدیرانی که بارها عدم کارآمدی آن ها ثابت شده نه تنها نمی توانند مشکلی از مردم حل کنند، بلکه حضور چنین افرادی مشکلی برای مردم هم ایجاد می کند و این سؤال مطرح است که مردم تا چه زمانی باید از یک سوراخ گزیده شوند. همچنین یک چرای بی جواب در این میان وجود دارد که چرا این نگرانی مردم و نظرات کارشناسی لحاظ نمی شود؛ گویی که لجبازی در میان است، لجبازی که دود آن در چشم مردم خواهد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه