اخبار داغ

گزارش دانا از پشت پرده اجلاس بحرین؛

خیانت عربستان سعودی به آرمان فلسطین/ وقتی ترامپ با پول گاو شیرده فلسطین را به اسرائیل تقدیم می‌کند/ چرا اهمیت گرامیداشت روز قدس امسال چند برابر شده است؟

خیانت عربستان سعودی به آرمان فلسطین/ وقتی ترامپ با پول گاو شیرده فلسطین را به اسرائیل تقدیم می‌کند/ چرا اهمیت گرامیداشت روز قدس امسال چند برابر شده است؟
طرح «معامله قرن» سبب شده که روز قدس امسال هم مانند روزهای قدس سال های گذشته با اهمیت فراوانی روبرو شود؛ روزی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آنرا برای زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین بنیان نهادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که به نوعی به خدمتکار اسرائیلی‌ها تبدیل شده است تا به اینجای کار دست به اقدامات تحریک آمیزی و یک طرفه‌ای به نفع صهیونیست ها در قدس اشغالی زده است. اقداماتی مانند به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل یکی از همین موارد جنجالی بود که ترامپ بدون توجه به نظر جامعه جهانی و حتی همپیمانان اروپایی خود دست به این کار زد و اروپا نیز این موضوع را نپذیرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طرح ننگین «معامله قرن» به دنبال چیست؟
, طرح ننگین «معامله قرن» به دنبال چیست؟, طرح ننگین «معامله قرن» به دنبال چیست؟, ,
 
,
حتی شماری از سیاستمداران نام‌آشنای اروپا با انتشار یک نامه مشترک، از سیاست‌ ترامپ در قبال مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها انتقاد کرده و از اروپا خواسته‌اند، برنامه‌ای مستقل از برنامه دولت آمریکا برای حل این بحران در پیش گیرد.
,
 
,
حالا آمریکا در سیاست‌های اسرائیل محور خود طرح به نفع صهیونیست ها کلید زده است که حالا به «معامله قرن» شهرت دارد. طرحی که با پشتوانه حمایت جانبدارانه و حماقت برخی از کشورهای مرتجع عربی از جمله عربستان سعودی مرحله اول آن در بحرین قرار است به اجرا در بیاید. 
,
 
,
نشست اقتصادی بحرین قرار است اولین فاز اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» باشد که به ابتکار آمریکا در منامه برگزار خواهد شد.
,
 
,
طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.
, طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است., طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.,
 
,
به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.
,
 
,
مخالفت یکپارچه گروه های فلسطینی با طرح معامله قرن 
, مخالفت یکپارچه گروه های فلسطینی با طرح معامله قرن , مخالفت یکپارچه گروه های فلسطینی با طرح معامله قرن , ,
 
,
 اگر چه برگزار کنندگان این نشست، آن را در حمایت از فلسطینی‌ها خوانده‌اند اما مقامات فلسطینی یکپارچه آن را رد کرده و تاکید کرده‌اند که به بحرین نمی‌روند.
,
 
,
 برخی منابع خبری می‌گویند که چین و روسیه در اجلاس اقتصادی بحرین که گفته می‌شود فاز اول اقتصادی معامله قرن است حضور نخواهند داشت. سفیر چین در فلسطین اعلام کرد پکن در نشست اقتصادی بحرین که قرار است به دعوت آمریکا درباره سرمایه گذاری در مناطق فلسطینی برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
,
 
,
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی با انتقاد از طرح صلح آمریکا و همچنین نشست اقتصادی بحرین گفت که معامله قرن یا همان معامله ننگ و نشست اقتصادی که ماه آینده برگزار می‌شود به جهنم خواهند رفت.
,
 
,
حماس هم در این زمینه پیام داد که « فلسطینیان در نپذیرفتن «معامله قرن» متحد شده‌اند» و مطرح کرد: «پیام ملت ما در راهپیمایی بازگشت آن است که همه فلسطینیان تا پایان دادن کامل اشغالگری و توطئه های حذف فلسطین و محاصره ظالمانه غزه در سنگری واحد قرار دارند.» 
,
 
,
«شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی "الجزیره مباشر" در پاسخ به سوالی درباره طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و نشست منامه برای بازاریابی این طرح گفت:  معامله قرن یک سیلی به صورت تمام کسانی است که آن را تایید می کنند یا در مسیر آن گام بر می دارند.هدف از این طرح تنها سلطه اسرائیل و آمریکا بر فلسطین نیست، بلکه سلطه بر همه منطقه است.هدف معامله قرن همچنین از بین بردن مسئله فلسطین و پایان دادن به مسئله پناهندگان فلسطینی از طریق اسکان آنها در خارج از فلسطین و به اصطلاح میهن جایگزین است.
, «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی "الجزیره مباشر" در پاسخ به سوالی درباره طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و نشست منامه برای بازاریابی این طرح گفت:  معامله قرن یک سیلی به صورت تمام کسانی است که آن را تایید می کنند یا در مسیر آن گام بر می دارند.هدف از این طرح تنها سلطه اسرائیل و آمریکا بر فلسطین نیست، بلکه سلطه بر همه منطقه است.هدف معامله قرن همچنین از بین بردن مسئله فلسطین و پایان دادن به مسئله پناهندگان فلسطینی از طریق اسکان آنها در خارج از فلسطین و به اصطلاح میهن جایگزین است., «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی "الجزیره مباشر" در پاسخ به سوالی درباره طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" و نشست منامه برای بازاریابی این طرح گفت:  معامله قرن یک سیلی به صورت تمام کسانی است که آن را تایید می کنند یا در مسیر آن گام بر می دارند.هدف از این طرح تنها سلطه اسرائیل و آمریکا بر فلسطین نیست، بلکه سلطه بر همه منطقه است.هدف معامله قرن همچنین از بین بردن مسئله فلسطین و پایان دادن به مسئله پناهندگان فلسطینی از طریق اسکان آنها در خارج از فلسطین و به اصطلاح میهن جایگزین است.,
 
,
وی به طور تلویحی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را ناآگاه از حقایق امور درباره فلسطین دانست و گفت: مسائل زیر میز بوده و الان روی میز قرار گرفته است. برخی کشورها با اسرائیل به طور پنهانی تعامل و همکاری می کرده اند اما اکنون این امر جنبه علنی به خود گرفته است. برخی کشورهای عربی اظهاراتی نظیر حق حیات یهودیان و مظلوم بودن آنها را مطرح می کنند. کسانی که چنین اظهاراتی مطرح می کنند، از حقایق امور آگاهی ندارند.
, وی به طور تلویحی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را ناآگاه از حقایق امور درباره فلسطین دانست و گفت: مسائل زیر میز بوده و الان روی میز قرار گرفته است. برخی کشورها با اسرائیل به طور پنهانی تعامل و همکاری می کرده اند اما اکنون این امر جنبه علنی به خود گرفته است. برخی کشورهای عربی اظهاراتی نظیر حق حیات یهودیان و مظلوم بودن آنها را مطرح می کنند. کسانی که چنین اظهاراتی مطرح می کنند، از حقایق امور آگاهی ندارند.,
 
,
خیانت عربستان سعودی به آرمان فلسطین 
, خیانت عربستان سعودی به آرمان فلسطین , خیانت عربستان سعودی به آرمان فلسطین , ,
 
,
مشاور دفتر نتانیاهو با تاکید بر حمایت مالی سعودی از نشست بحرین گفت: فلسطین دیگر برای عربستان اهمیتی ندارد و کشورهای عربی بدون در نظر گرفتن آرمان فلسطین عادی سازی روابط با تل آویو را خواستارند.
,
ایدی کوهین فاش کرد عربستان در برگزاری اجلاس موسوم به "صلح به خاطر شکوفایی" که دولت آمریکا در بحرین برگزار می کند، به عنوان نخستین مرحله اعلام معامله قرن دخیل است. کوهین در مصاحبه با شبکه "آی 24" اسرائیل گفت: « مطمئنم عربستان تامین کننده مالی این اجلاس بوده و هست و این نشست با رضایت عربستان تشکیل می شود.»
,
 
,
در همین رابطه «صائب عریقات»، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفتگوی اختصاصی با العربیه گفت موضوع امروز مشارکت یا عدم مشارکت در کنفرانس منامه نیست زیرا دولت ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده است.
,
 
,
عریقات گفت:« موضوع در حال حاضر قبول یا رد مشارکت در کنفرانس منامه نیست بلکه موضوع این است که آمریکا و دولت دونالد ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده اند, آنان قدس را پایتخت اسرائیل خواندند, سفارتشان را به قدس منتقل کردند, شهرک سازی را قانونی خواندند, صفت اشغالگری را از ادبیات سیاسی خود حذف کردند, امنیت را برای اسرائیل دانستند, حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و داشتن کشور مستقل فلسطین را انکار کردند, در ادامه نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل کردند, کنسولگری آمریکا را که از سال 1944 در فلسطین دایر بود بستند و حالا هم در پی آنند تا به جای اصل زمین در برابر صلح, اصل پول یا شکوفایی در برابر صلح را جایگزین کنند.»
, عریقات گفت:« موضوع در حال حاضر قبول یا رد مشارکت در کنفرانس منامه نیست بلکه موضوع این است که آمریکا و دولت دونالد ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده اند, آنان قدس را پایتخت اسرائیل خواندند, سفارتشان را به قدس منتقل کردند, شهرک سازی را قانونی خواندند, صفت اشغالگری را از ادبیات سیاسی خود حذف کردند, امنیت را برای اسرائیل دانستند, حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و داشتن کشور مستقل فلسطین را انکار کردند, در ادامه نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل کردند, کنسولگری آمریکا را که از سال 1944 در فلسطین دایر بود بستند و حالا هم در پی آنند تا به جای اصل زمین در برابر صلح, اصل پول یا شکوفایی در برابر صلح را جایگزین کنند.», عریقات گفت:« موضوع در حال حاضر قبول یا رد مشارکت در کنفرانس منامه نیست بلکه موضوع این است که آمریکا و دولت دونالد ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده اند, آنان قدس را پایتخت اسرائیل خواندند, سفارتشان را به قدس منتقل کردند, شهرک سازی را قانونی خواندند, صفت اشغالگری را از ادبیات سیاسی خود حذف کردند, امنیت را برای اسرائیل دانستند, حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و داشتن کشور مستقل فلسطین را انکار کردند, در ادامه نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل کردند, کنسولگری آمریکا را که از سال 1944 در فلسطین دایر بود بستند و حالا هم در پی آنند تا به جای اصل زمین در برابر صلح, اصل پول یا شکوفایی در برابر صلح را جایگزین کنند.»,
 
,
دیپلمات‌های سرشناس غربی روز دوازدهم ژوئن (۲۲ خرداد) را زمان اعلام طرحی می‌دانند که ترامپ پیش از این آن را «معامله قرن» نامگذاری کرد.
,
 
,
«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در نوزدهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی بیان کرده بود:معتقدم حوادث اخیر خلیج فارس و تنش‌های شدیدی که در این منطقه رخ می‌دهد و فشارهایی که به ایران وارد می‌شود، پیوندهایی اساسی با معامله‌ی قرن دارد و صحبت در این باره را تا روز قدس به تأخیر می‌اندازم. چرا که قرار است اولین گام این معامله چند روز آینده در بحرین و در پوشش یک کنفرانس اقتصادی برداشته شود.»
,
 
,
منکوب کردن مخالفان طرح معامله قرن توسط مثلث آمریکایی اسرائیلی سعودی
, منکوب کردن مخالفان طرح معامله قرن توسط مثلث آمریکایی اسرائیلی سعودی, منکوب کردن مخالفان طرح معامله قرن توسط مثلث آمریکایی اسرائیلی سعودی, ,
 
,
علاوه بر این آمریکا با حمایت عربستان سعودی سعی دارد طرح اسرائیلی خود را به کرسی بنشاند این مثلث سعی کرده است هر نوع انتقاد ومخالفتی را در میان کشورهای منطقه در نطقه خفه کند. در همین رابطه خبر رسیده است که مخالفت «ملک عبدالله»، پادشاه اردن با معامله قرن، حاکمیت اردن را تحت فشار کم سابقه‌ای قرار داده است تا جایی که پادشاه اردن در سایه افزایش تحرکات عناصر آمریکا، اسرائیل و سعودی جهت پذیرش معامله، نسبت به وقوع کودتا نگران است.
,
 
,
اردن دربین کشورهای منطقه  نقش محوری در اجرایی شدن معامله قرن دارد. پادشاه اردن در موضع گیری چندی پیش خود موضع کشورش در قبال فلسطین را یک «وظیفه تاریخی» خواند و بار دیگر صریحا با معامله قرن اعلام مخالفت کرد.  
,
 
,
نیمه اردیبهشت ماه سال جاری بود که روزنامه های الشرق قطر و القبس کویت از توطئه علیه عبدالله دوم پادشاه اردن و یکی از شخصیت های نزدیک به او خبر دادند. به نظر می رسد که توطئه بر علیه عمر الرزاز نخست وزیر اردن بوده است. در این میان ژنرال ادن الجندی، رئیس کل اطلاعات، یکی از پرنفوذترین مقاماتی بوده است که به همراه دیگر شخصیت های نیروهای امنیتی کشور و نیروهای پلیس توسط پادشاه برکنار شد.
,
 
,
بنابراین آمریکایی‌ها با کمک همدستان منطقه ای خود که اغلب حکومت های مرتجع عربی خلیج فارس هستند از هر اقدامی ولو کودتا و حذف فیزیکی مخالفان برای اجرای طرح «معامله قرن» که میان فلسطینی ها به سیلی و ننگ قرن یاد می شود، فروگذاری نمی کند.
, بنابراین آمریکایی‌ها با کمک همدستان منطقه ای خود که اغلب حکومت های مرتجع عربی خلیج فارس هستند از هر اقدامی ولو کودتا و حذف فیزیکی مخالفان برای اجرای طرح «معامله قرن» که میان فلسطینی ها به سیلی و ننگ قرن یاد می شود، فروگذاری نمی کند., بنابراین آمریکایی‌ها با کمک همدستان منطقه ای خود که اغلب حکومت های مرتجع عربی خلیج فارس هستند از هر اقدامی ولو کودتا و حذف فیزیکی مخالفان برای اجرای طرح «معامله قرن» که میان فلسطینی ها به سیلی و ننگ قرن یاد می شود، فروگذاری نمی کند.,
 
,
 این ماجرا سبب شده که روز قدس امسال هم مانند روزهای قدس سال های گذشته با اهمیت فراوانی روبرو شود. روز قدس از جمله ابداعات و ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ، امام خمینی (ره) جهت زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین در روز آخرین جمعه ماه رمضان است و هر ساله به روزی برای مقابله با توطئه آمریکایی اسرائیلی علیه فلسطین اشغالی بدل شده است که در این را ه بسیار راهگشا بوده و علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد فلسطین و اهمیت بیت المقدس برای مسلمانان جهان، سبب خنثی کردن بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شده که امسال نیز اهمیتی صدچندان پیدا کرده است. 
,
 
,
انتهای پیام/ ح 
,
 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه