اخبار داغ

کارشناس مذهبی در گفتگو با مرآت مطرح کرد

توصیه های معنوی برای بهره حداکثری از شب قدر/ شب قدر، بهترین فرصت برای انجام کارهای خیر است

توصیه های معنوی برای بهره حداکثری از شب قدر/ شب قدر، بهترین فرصت برای انجام کارهای خیر است
یک کارشناس مذهبی شب قدر را بهترین فرصت برای انجام کارهای خیر دانست و گفت: فضیلت یک کار خیر در این شب با چیزی قابل مقایسه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص بهره مندی حداکثری از فرصت باقیمانده در آخرین شب قدر، گفت: علاوه  بر اعمال وارد شده در شب های قدرهمچون دعا، قرآن، جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، آنچه که مهم تر است مشغول بودن به راز و نیاز با خداوند می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با تاکید بر اینکه انسان باید بتواند از لحظه لحظه این شب با عظمت استفاده کند، تصریح کرد: اگر کسی کار خیری مدنظر دارد و انفاقی دارد یا می خواهد صلحی بین دو نفر ایجاد کند، در این شب انجام دهد چرا که فضیلت یک کار خیر در این شب با چیزی قابل مقایسه نیست.

,

این کارشناس مذهبی حضور در مساجد و در جمع دعا کنندگان را مهم دانست و افزود: هر چند اشکالی ندارد فرد به تنهایی این شب را احیا داشته باشد ولی حضور در مساجد و در جمع تاثیر دیگری دارد به گونه ای که در روایات وارد شده امام صادق(ع) در حالی که در شب قدر بیمار بودند فرمودند بستر من را به مسجد ببرید تا در خانه خدا مشغول عبادت شوم.

,

کلباسی با بیان اینکه در شب های قدر انسان در دعا کردن خودخواه نباشد و فقط به خودش نپزدازد بلکه در حق دیگران هم دعا کند، گفت: اگر کسی در حق دیگران دعا کند مسلما آن دعا بارها در مورد خودش به اجابت خواهد رسید.

,

وی ادامه داد: هر کسی برای دیگران، مردم جامعه و همه انسانیت دعا کند و از خداوند برای همه خیر، سعادت و سلامت بخواهد و مقدراتی که دراین شب تقدیر می شود برای همه، مقدرات خیر و نیک باشد.

,

این کارشناس مذهبی مراقبت از شب قدر و شب های پایانی ماه رمضان را بسیار مهم و بافضیلت دانست و اضافه کرد: در برخی روایات وارد شده که نه تنها باید در سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم احیا داشت بلکه شش شب را احیا بگیریم تا فضیلت شب قدر را درک کرده باشیم.

,

کلباسی با اشاره به اینکه دهه آخر ماه مبارک رمضان فضیلت ویژه ای دارد و بسیار سزاوار است که دهه آخر را از دست ندهیم و به راز و نیاز با خدا و اعمال خیر اهتمام داشته باشیم، طبق روایات برنامه عادی زندگی پیامبر اکرم(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان تعطیل بود و حضرت این دهه را به اعتکاف در مسجد مشغول می شدند و تمام شب های آن را احیا می گرفتند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه