اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مرآت:

ایجاد معاونت بازرگانی در صورت دچار شدن به سرنوشت معاونت اقتصادی بیهوده است

ایجاد معاونت بازرگانی در صورت دچار شدن به سرنوشت معاونت اقتصادی بیهوده است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل معاونت بازرگانی ریاست جمهوری اگر به سرنوشت معاونت اقتصادی دچار شود، اقدام بیهوده ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص تشکیل معاونت بازرگانی ریاست جمهوری گفت: پیش از این سابقه ایجاد ساختار معاونت اقتصادی در دولت را شاهد بودیم که نهاوندیان یکی از مدیران باسابقه اقتصادی در این سمت منصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی به دیدگاه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تشکیل معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: همان زمان اعلام کردیم که اگر این جایگاهی که ایجاد شده نقش هماهنگ کننده را داشته باشد و انسجام مابین دستگاه های اقتصادی را مثل وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای اقتصادی را به وجود بیاورد و با اختیارات تام رئیس باشد خوب است و جای چنین سازمانی را خالی می دیدیم.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: الآن هم اگر بناست معاونت بازرگانی ریاست جمهوری تشکیل شود و جهت انسجام دهی به حوزه هایی که در بحث معیشت مردم و تنظیم بازار و با اختیارات ویژه و تام رئیس جمهور باشد، بسیار خوب است ولی اگر بنا باشد که به سرنوشت معاونت اقتصادی دچار شود این امر بیهوده ای است و اقدام موثری را برای این ساختار تصور نمی کنیم.  

,

حسینی با بیان اینکه  مهم ساختاری است که وظایف، ماموریت کلان و اختیارات وسیع رئیس جمهور را باید داشته باشد تا این انسجام را درون دستگاه های حوزه تنظیم بازار شکل دهد، افزود: در حوزه تنظیم بازار شاید وزارت صمت، سازمات تجارت و رئیس تنظیم بازار کشور به تنهایی مقصر نباشند.

,

وی ادامه داد: وقتی دستگاه های متعددی که در این حوزه دخیل هستند و متاسفانه حاضر به همگرایی و انسجام با همدیگر نیستند، باید یک مقام بالادستی چون شخص رئیس جمهور یا معاون اول، اینها را منسجم کند.

,

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینکه  اگر معاونت تخصصی ایجاد شود با اختیارات تام نباشد طبیعتا به همان سرنوشت معاونت اقتصادی دچار می شود، گفت: کار انسجام دهی وظیفه شخص رئیس جمهور است و در غیاب وی، معاون اول این مسئولیت را بر عهده دارد ولی با توجه به اینکه هر دو درگیر مشاغلی هستند که زمانی برای این کار نمی گذارند باید شخص دیگری این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

,

حسینی خاطر نشان کرد: اگر معاونت بازرگانی ریاست جمهوری با اختیارات تام رئیس جمهور باشد در انسجام دهی موفق خواهد بود در غیر اینصورت موفق نمی شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه