اخبار داغ

استاد اقتصاد دانشگاه تهران:

معاونت بازرگانی ریاست جمهوری حاصلی جز اتلاف بیت‌المال ندارد/ استفاده از نیروهای فتنه‌گر خیانت به نظام است

معاونت بازرگانی ریاست جمهوری حاصلی جز اتلاف بیت‌المال ندارد/ استفاده از نیروهای فتنه‌گر خیانت به نظام است
عبدالمجید شیخی گفت: یک‌سوم وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی تعریف می‌شود و همانند معاونت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری که پیش‌ازاین تأسیس شد، هیچ تأثیری نداشته و تنها باعث اتلاف انرژی و بیت‌المال می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس پیرامون تشکیل معاونت بازرگانی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: ساخت این‌چنین دستگاه‌هایی جز هزینه‌تراشی و اتلاف سرمایه‌های بیت‌المال حاصل دیگری ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه مشکل بازرگانی کشور ما با ایجاد معاونت بازرگانی در نهاد ریاست جمهوری حل نمی‌شود، ادامه داد: یک‌سوم وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی تعریف می‌شود و همانند معاونت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری که پیش‌ازاین تأسیس شد، هیچ تأثیری نداشته و تنها باعث اتلاف انرژی و بیت‌المال می‌شود.

,

شیخی ادامه داد: تأسیس این‌چنین معاونت‌های ناکارآمد نشان از شکست سیاست‌های اقتصادی و ناکارآمدی دولت دارد و قرار نیست با اضافه کردن آفتابه و لگن مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

,

استاد اقتصاد دانشگاه تهران فقدان مدیریت جهادی را بزرگ‌ترین اشکال و آفت کشور دانست و افزود: برای نجات اقتصاد کشور نیازمند مدیران و مدیریت جهادی هستیم و قرار نیست با ایجاد دستگاه و معاونت مشکلات اقتصادی حل شود.

,

وی با اشاره به زمزمه‌های انتخاب «حسن یونس سینکی» به‌عنوان معاون بازرگانی نهاد ریاست جمهوری، گفت: استفاده از نیروهای مسئله‌دار و فتنه‌گر، خیانت به جمهوری اسلامی ایران است و دولت نباید به خود اجازه دهد این‌چنین افراد را به‌کارگیری کند زیرا این اقدام دور زدن قانون و انقلاب اسلامی است و باعث ایجاد نارضایتی در جامعه می‌شود.

,

شیخی یادآور شد: پیش‌ازاین «سینکی» مسئول تنظیم بازار وزارت صمت بودد اما متأسفانه در زمان تصدی‌گری ایشان اقدام خاصی انجام نشد و عملکردش تنها یک عملکرد روزانه و آشفته بود و هیچ عملکرد مثبتی از وی شاهد نبودیم، به همین دلیل از بالا به وی فشار آمد که از پست خود استعفا کند.

,

وی با بیان اینکه این دولت جرئت میدان دادن به نیروهای جوان و جهادی را ندارد و تنها به دنبال نیروهای وابسته به خود است، تصریح کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که این دولت دوباره به نیروهای معزول وزارتخانه‌ها، پست‌های اجرایی داده، مانند «ربیعی» که اکنون دوباره به کارگیری شده است.

,

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی تأکید کرد: تنظیم بازار یکی از وظایف اصلی دولت‌ها است و دولتی که قادر به کنترل و تأمین بازار نباشد باید جای خود را به افراد و دولت کارآمد دهد و دلیل هرج‌ومرج در بازار، بی‌برنامگی دولت در زمینه تنظیم بازار است.

,

شیخی با بیان اینکه متأسفانه امروز توزیع کالاهای اساسی در دست یک عده سوداگر و لاشخور اقتصادی افتاده است که چیزی جز منافعشان برایشان مهم نیست، گفت: دولت دل‌مشغولی هایی را برای خود ایجاد کرده است و توجهی به نیازهای اساسی مردم ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه برهم زنندگان آرامش بازار مهره‌های دشمن و فتنه‌گران اقتصادی هستند اظهار کرد: امروز ما با آمریکا وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم و شعار گزینه نظامی یک شعار ردگم‌کن است تا حواس همه به سمت گزینه نظامی برود و نفوذی‌ها و ستون پنجم دشمن که بعضی از آن‌ها آقازاده‌ها هستند بتوانند به‌نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه