اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ایجاد معاونت بازرگانی اقدامی غیرکارشناسی است/ تشکیل ساختار جدید گره‌ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد

ایجاد معاونت بازرگانی اقدامی غیرکارشناسی است/ تشکیل ساختار جدید گره‌ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با دلایل ناکافی و خیالی فکر می‌کند با تفکیک وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت، کارهای توزیع و تولید بهتر خواهد شد اما باید بداند که هیچ تغییری نمی‌کند و دلیل این است که نیروهای انسانی کارآمد هستند که می‌توانند فعالیت‌ها را به خوبی انجام دهند نه این‌که ایجاد ساختارهای متنوع و متعدد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تأسیس وزارت بازرگانی ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت چندین دفعه، موضوع ایجاد وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس شورای اسلامی آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، در خصوص تأسیس وزارت بازرگانی ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت چندین دفعه، موضوع ایجاد وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس شورای اسلامی آورده است.,
 
,
وی افزود: ابتدا چند بار در قالب طرح، نمایندگان به مجلس فرستادند که با رأی قاطع نمایندگان رد شد و چند بار نیز لایحه دولت به مجلس آمد که باز هم با رأی قاطع نمایندگان رد شد.
,
 
,
مدیریت واحد برای تجارت داخلی و خارجی
, مدیریت واحد برای تجارت داخلی و خارجی, مدیریت واحد برای تجارت داخلی و خارجی,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلیل ردشدن روشن است و کافی است که ما دلیل ادغام را در مجالس قبلی بررسی کنیم. همان دلایل ادغامی که آن زمان نمایندگان و دولت مطرح کرده و دلیل آورده که باید این دو وزارتخانه باهم باشند، امروز نیز باقی است و این یعنی مدیریت واحد برای تجارت داخلی و خارجی.
,
 
,
فلاحتی افزود: در این شرایط فعلی مسئولیت را به یک نفر داده و اختیارات نیز به همان یک نفر داده شده و او می‌تواند برنامه‌ریزی کند.
,
 
,
نیروهای انسانی کارآمد بهتر از ایجاد ساختارهای متعدد
, نیروهای انسانی کارآمد بهتر از ایجاد ساختارهای متعدد, نیروهای انسانی کارآمد بهتر از ایجاد ساختارهای متعدد,
وی اظهار کرد: امروزه دولت اصرار بر این دارد و با دلایل ناکافی و خیالی فکر می‌کند با تفکیک وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت، کارهای توزیع و تولید بهتر خواهد شد اما باید بداند که هیچ تغییری نمی‌کند و دلیل این است که نیروهای انسانی کارآمد هستند که می‌توانند فعالیت‌ها را به خوبی انجام دهند نه این‌که ایجاد ساختارهای متنوع و متعدد.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با همین شرایط اگر کسانی باشند که در وزارت صنعت، معدن و تجارت دل به کار داده، با برنامه‌ریزی کار کنند و از نخبگان و جوانان جامعه استفاده کنند، مشکلات ایجاد نخواهد شد.
,
 
,
دولت تن‌ودل به کار نمی‌دهد
, دولت تن‌ودل به کار نمی‌دهد, دولت تن‌ودل به کار نمی‌دهد,
فلاحتی با بیان این‌که چرا ما در بحث تولید خودرو که از صفر تا 100 آن در دست وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت است به هم بستگی داریم؟ افزود: دلیل روشن است چون دولت تن‌ودل به کار نمی‌دهد که بخواهد شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کند که مشکلات رفع شود.
,
 
,
معاونت و ساختار جدید چیزی را عوض نخواهد کرد/ نیروهای توانمند در عرصه قرار گیرند
, معاونت و ساختار جدید چیزی را عوض نخواهد کرد/ نیروهای توانمند در عرصه قرار گیرند, معاونت و ساختار جدید چیزی را عوض نخواهد کرد/ نیروهای توانمند در عرصه قرار گیرند,
وی تأکید کرد: لذا عمل دولت برای این‌که خواسته باشد معاونت و ساختار جدیدی ایجاد کند چیزی را عوض نخواهد کرد مگر این‌که نیروهای توانمند و قابلی در عرصه قرار گیرند و فقط هم شخص وزیر نیست بلکه معاونت‌ها و زیرمجموعه مهم است و به حد کافی ساختارها به‌گونه‌ای تعریف شده که منعطف باشد.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهور این اختیار را دارد از یک وزارت‌خانه‌ای باری را کم کرده و روی وزارت‌خانه دیگری بگذارد و این هیچ منافاتی با قانون ندارد و از اختیارات رئیس جمهور کشور است اما در این شرایط سخت اقتصادی جامعه اگر وزارت بازرگانی را ایجاد کردیم و ساختار تغییر کرد آیا مشکلات اقتصادی، تورم، نوسان، بازار، ارز و سایر موارد حل خواهد شد؟ قطعا این گونه نیست.
, در این شرایط سخت اقتصادی جامعه اگر وزارت بازرگانی را ایجاد کردیم و ساختار تغییر کرد آیا مشکلات اقتصادی، تورم، نوسان، بازار، ارز و سایر موارد حل خواهد شد؟ قطعا این گونه نیست.,
 
,
فلاحتی گفت: دولت با سماجت و اصراری که دارد و به نظر یک لجبازی در این حوزه وجود دارد و هیچ‌گونه گره‌گشایی انجام نخواهد شد، می‌خواهد این کار را انجام دهد.
,
 
,
مجلس در برابر کار غیرکارشناسی موضع می‌گیرد
, مجلس در برابر کار غیرکارشناسی موضع می‌گیرد, مجلس در برابر کار غیرکارشناسی موضع می‌گیرد,
وی ادامه داد: مجلس نیز مطمئنا در مقابل آن موضع خواهد گرفت کما این‌که قبلا نیز موضع داشته چون کار غیرکارشناسی است.
,
 
,
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که دولت می‌خواهد معاونتی را در وزارتخانه ایجاد کند یا بدون این‌که هزینه‌ای تحمیل شود، کاری انجام دهد، جزو اختیارات آن‌ها است و ما مخالفتی نداریم اما رویکرد این‌که تفکیک وزارتخانه بخواهد پیگیری شود و همان کاری که باید در قانون انجام می‌شد و نشده و دولت می‌خواهد پنهانی انجام دهد، اگر این گونه مشکلی را مجلس مشاهده کند قطعا هم به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد و هم موضع جدی گرفته می‌شود.
,
 
,
فلاحتی تأکید کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها، گره‌ای از درد مردم باز نخواهد کرد.
, تفکیک وزارتخانه‌ها، گره‌ای از درد مردم باز نخواهد کرد.,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه