اخبار داغ

انجمنی کوچک اما با اهدافی بزرگ در سنندج/ مؤسس ژینکوی هاودلی: می‌خواهم زندگیم را صرف خشنود کردن نیازمندان کنم

انجمنی کوچک اما با اهدافی بزرگ در سنندج/ مؤسس ژینکوی هاودلی: می‌خواهم زندگیم را صرف خشنود کردن نیازمندان کنم
انجمن ژینکوی هاودلی ، یکی از انجمن های کوشا و فعال در امرآموزش و حمایت از بانوان می باشد که علی رغم تمام نیات خیری که پشت احداث و فعالیت انجمن است اما بار سنگین عدم حمایت های مالی و تخصصی دولتی در حال شکستن قامت زحمتکشان این انجمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، از تب و تاب های لاکچری پسند شهری که بگذریم ، به کوچه پس کوچه های اصیل و قدیمی شهر سنندج می رسیم ، جایی که انجمنی کوچک اما با اهدافی بزرگ در حال فعالیت است ، شاید محل کارشان فاخر و به قول عامیانه ی مردم ، لاکچری نباشد ، اما قلب هایشان به وسعت یک اقیانوس ، در عمق درد های مردم ، به خصوص بانوان بد سرپرست سهیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

انجمن ژینکوی هاودلی ، یکی از انجمن های کوشا و فعال در امر اموزش و حمایت از بانوان می باشد که علی رغم تمام نیات خیری که پشت احداث و فعالیت انجمن است ، اما بار سنگین عدم حمایت های مالی و تخصصی دولتی ، در حال شکستن قامت زحمت کشان این انجمن است.

,

 

,

انجمن های حمایت از کودکان کار ، حمایت از بیماران سرطانی ، حمایت از حیوانات و بسیاری دیگر باعث تسهیل اداره امور در این حوزه ها برای ارگان های مربوطه می شود ، که حمایت های مالی اندک دولتی و مردمی باعث پابرجا بودن این انجمن ها می شود.

,

 

,

به همین منظور گفتگویی کوتاه با مدیریت انجمن ژینکوی هاودلی خواهیم داشت و به بررسی مشکلات این انجمن حمایتی خواهیم پرداخت.

,

 

,

-  لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه سالی اقدام به تاسیس این انجمن نموده اید؟

,


خدیجه زندسلیمی هستم ، حدودا 5 سال است که مدیریت انجمن ژینکوی هاودلی را بر عهده دارم ، البته به دلیل اینکه خودم مادر یکی از بهبود یافتگان اعتیاد هستم ، از سالیان دوری مشغول فعالیت مددکاری و اجتماعی برای انجمن های مخلتف در سنندج بوده ام، اما تاسیس انجمن ژینکوی هاودلی به سال 1393 بازمیگردد که با ده نفر از دوستان خودم این کار را اغاز کردیم و با توجه به اهداف والایی که دنبال میکنم ، از خدای منان تنها قوت و توان خدمت می خواهم تا بتوانم دردی از دردهای عمیق بانوان بد سرپرست و یا خود سرپرست دوا کنم و می‌خواهم زندگیم را صرف خشنود کردن نیازمندان کنم.

,
,

 

,

-  اهداف و خدمات قابل ارائه در این انجمن را برای خوانندگان ما شرح دهید.

,


در این انجمن ، اهداف آموزشی و تربیتی برای تولید نیروی متخصص بانوان ،به جهت مشاغلی نظیر ، خیاطی (فارسی و کوردی) ، نازک دوزی ، طراحی پارچه ، دوخت لباس بچه گانه ، پرده دوزی ، کاور دوزی ،دوخت انواع سرویس های اشپزخانه ، گل دوزی ، فرشینه و گلیم و ... دنبال می شود .

,
,


در انجمن ما اغلب بانوانی که سرپرست هستند و یا در دسته ی بدسرپرست طبقه بندی می شوند ، تحت حمایت انجمن قرار می گیرند ، تا اموزش های لازم در رشته های فوق الذکر را دریافت کنند و بتوانند برای خودشان کسب درامد حلال داشته باشند ، آنهم در شرایط اقتصادی فعلی که حتی برای مردان نیز در جامعه شغل به سختی یافت می شود.

,
,

 

,

انجمن ژینکوی هاودلی تنها بر مبنای مودت و دوستی و عشق به هم نوع تشکیل شده است و شاید یکی از بی بضاعت ترین انجمن های سطح شهر سنندج باشد که تنها بر پایه زحمت اعضای ان در حال ادامه فعالیت است.

,

 

,


بانوان آسیب دیده ، بهبود یافته و تمام کسانی که بخواهند به کسب روزی حلال بپردازند در این انجمن عضو می شوند و به طور کامل در رشته های ذکر شده اموزش می بینند . پیش تر ها کارگاه خیاطی و تولیدی لباس نیز داشتیم که بنا به دلیل عدم استقبال ارگان های دولتی و نبود بازار مناسب متاسفانه تعطیل شد ...

,
,

 

,


تعطیلی بخش تولیدی خیاطی انجمن ، به دلیل نبود بازار فروش

, ,
,

 

,

 حداقل مبلغی که برای دوباره جان گرفتن انجمن و تهیه یک مکان بهتر ، مورد نیاز انجمن است چه میزان می باشد ؟

,


گفتن مبلغ این چنینی کار صحیحی نیست ، ما چشم به کمک و یاری به صورت صدقه ای از هیچ ارگانی نداریم و صرفا بحث مان این است که با ما کار کنند ، قرارداد ببندند و باعث رونق انجمنی بشوند که مادران بی پناهی با کودکان شان چشم به ان دوخته اند تا روزی حلال خودشان را از طریق خیاطی و رشته های این چنینی ، کسب کنند.

,
,


مجوز انجمن ما توسط استانداری کردستان تایید و به ثبت رسیده است ، اما تاکنون هیچ گونه کمک مالی مستقیمی به انجمن نشده است. البته از طرف مدیر کل معاونت اجتماعی استانداری ، که از نمایشگاه صنایع دستی ما نیز دیدن کردند ، صحبت هایی شده است اما هنوز به مرحله ی انجام نرسیده است.

,
,

 

,

امسال برای سیل زدگان و سال گذشته هم برای زلزله زدگان سرپل ذهاب ، توانستیم به حد وسع انجمن ، کمک های مردمی جمع اوری کرده و برایشان ارسال کنیم، چرا که اعتقاد داریم ، بنی ادم اعضای یک پیکرند...

,

 

,

 

,

, ,

نمایی از کارگاه آموزش خیاطی انجمن

,

 

,


در حال حاضر انجمن چند نفر عضو دارد و طیف سنی آنها به چه صورت است ؟

,
,


این انجمن هم اکنون 120 عضو ثابت دارد که در حال اموزش و فعالیت هستند اما تا به امروز ما حدود 1200 نفر خروجی از انجمن داشته ایم .

,
,

 

,

کارآفرینی برای بانوان یکی از اهداف مهم این انجمن است که با چنگ و دندان هم که شده ،ان را حفظ خواهیم کرد ، تنها درخواستی که از مسئولین شهر سنندج به خصوص کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرمانداری محترم داریم ، تنها این است که ،از ما حمایت کنند تا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه