اخبار داغ

با توجه به اعلام هشدار سیلاب در خراسان شمالی؛

گلایه مدیرکل بحران استان از اهمال کاری ۳ دستگاه اجرایی/ مسیل‌ها لایروبی نشده‌اند

گلایه مدیرکل بحران استان از اهمال کاری ۳ دستگاه اجرایی/ مسیل‌ها لایروبی نشده‌اند
مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در پایان هفته جاری از اهمال کاری شهرداری بجنورد در زمینه لایروبی نکردن مسیل های سطح شهر بجنورد و بنیاد مسکن استان در زمینه عدم اجرای اقدامات لازم برای اسکان موقت اهالی در معرض خطر سیلاب و رانش زمین گلایه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی بارش باران و وقوع سیلاب را برای روزهای پایانی از هفته جاری را اطلاع رسانی کرده است، دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی با ارسال مکاتبات و پیامک ها آماده باش را به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را اعلام کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جواد نظری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی بارش باران و وقوع سیلاب را برای روزهای پایانی از هفته جاری را اطلاع رسانی کرده است، دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی با ارسال مکاتبات و پیامک ها آماده باش را به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را اعلام کرده است.,

نظری افزود: تمامی نکاتی که قبل از شروع بارش ها باید مورد اهمیت قرار گیرند به تمامی شهرستان ها برای مواجه با سیلاب های احتمالی اطلاع رسانی شده اند.

,

وی همچنین عنوان کرد: دفتر مدیریت بحران استانداری به تمامی فرمانداران تاکید کرده است که اطلاع رسانی ها و اقدامات لازم به تمامی اهالی روستاهای سطح استان به منظور خودداری از ترددهای غیر ضروری و اسکان چوپانان و دام ها در اقامتگاه های امن در هنگام وقوع بارش های پیش بینی شده را انجام دهند.

,

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه سه ماه اخیر استان در زمینه وقوع سیلاب ها، جمعیت هلال احمر استان طی این مدت به طور مستمر اقلام امدادی اش را در سطح شهرستان ها شارژ کرده است که البته در صورت بروز وقوع سیلاب، نیروهای امدادی استان برای اعزام به سطح شهرستان ها نیز در حالت آماده باش هستند.

,

در عین حال، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: دفتر مدیریت بحران استانداری با شهرداری بجنورد و شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مکاتبه کرده و خواستار شده است تا این دو نهاد با مشارکت با یکدیگر نسبت به لایروبی مسیل های سطح شهر بجنورد اقدام کنند تا بارش های پایان هفته جاری همانند تجربه 31 اردیبهشت ماه امسال که موجب سرریز شدن روان آب از مسیل کنار فرودگاه بجنورد شده بود، مسئله ساز نشود.

,

وی بیان کرد: با وجود مکاتبات انجام شده با این دو نهاد، شب گذشته از وضعیت مسیل های شهر بجنورد بازدیدی داشتیم که متاسفانه مشاهده کردم این دستورالعمل اجرایی نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه اغلب طول مسیل های شهر بجنورد دیواره سازی شده اند، خاطر نشان کرد: لایروبی این مسیل ها با بیل مکانیکی یا لودر همچنین همت مدیریتی این دو نهاد قابلیت اجرایی داشت.

,

نظری همچنین با یادآوری این مطلب که استاندار خراسان شمالی در نوروز 98 در جلسه شورای مدیریت بحران استان به شهرداری بجنورد و شرکت آب منطقه ای دستور داده بود در وضعیت بحران سیلاب های بهاری امسال، این دو نهاد طی مشارکت با یکدیگر باید نسبت به لایروبی مسیل های شهر بجنورد اقدام کنند، بیان کرد: در حالی از فروردین ماه امسال تا به کنون شهرداری بجنورد در این زمینه هیچ اقدامی را انجام نداده است که ماشین آلات لازم را در اختیار دارد.

,

وی با ابراز گلایه از این اهمال کاری شهرداری بجنورد، تاکید کرد: این عمل شهرداری بجنورد قابل قبول نیست که البته بنده تذکر لازم را به این نهاد اعلام کرده ام اما هیچ پاسخی را از سوی این نهاد دریافت نکرده ام.

,

با این وجود، وی خاطر نشان کرد: طی سه ماه اخیر در شهرهای شیروان و اسفراین لایروبی مسیل های داخل این شهرها انجام شده اند.

,

در عین حال، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی یادآور شد: استان خراسان شمالی در بهار امسال از دولت اختصاص اعتبار ساماندهی مسیل ها و رودخانه ها در بودجه 98 را مطالبه کرده است که در صورت تخصیص این اعتبار برای ساماندهی رودخانه ها و مسیل های استان هزینه خواهند شد.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود، بیان کرد: با توجه به هشدار هواشناسی برای وقوع بارش ها و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی هفته جاری در استان، به فرمانداران و اداره کل بنیاد مسکن استان نیز اعلام کرده ایم که نسبت به اسکان موقت تمامی ساکنان مناطق روستایی که در معرض خطر سیلاب و رانش زمین هستند، اقدام کنند و مقدمات را قبل از واقعه انجام دهند.

,

وی تصریح کرد: بنده در این زمینه هشدارهای لازم را به اداره کل بنیاد مسکن استان اعلام کرده ام درحالیکه این نهاد نیز تا به کنون هیچ اقدامی را در این زمینه انجام نداده است.

,

نظری خاطر نشان کرد: با مدیر کل بنیاد مسکن استان نسبت به این اهمال کاری، مشاجره لفظی نیز داشته ام.

,

وی گفت: هشدار داده ام که در صورت وقوع حادثه جانی بر هر فردی در اثر وقوع سیلاب های احتمالی پایان هفته جاری، اداره کل بنیاد مسکن استان مسئول این واقعه خواهد بود.

,

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: فرمانداران باید این دغدغه ها را جدی بگیرند و انجام دستورالعمل ها را پیگیری کنند وی همچنین افزود: رسانه ها نیز پیگیر رفع این دغدغه باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه