اخبار داغ

مرآت گزارش می دهد؛

شکست ادامه دار اسرائیل در منطقه/افزایش قدرت راهبردی جبهه مقاومت دلیل ناکامی رژیم صهیونیستی

شکست ادامه دار اسرائیل در منطقه/افزایش قدرت راهبردی جبهه مقاومت دلیل ناکامی رژیم صهیونیستی
افزایش قدرت تاکتیکی و راهبردی جبهه مقاومت و شکاف بین ساختار درونی اسرائیل دلیل شکست های پی در پی و ناکامی این رژیم در منطقه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رژیم منحوس و غاصب اسرائیل هر چند هم تلاش نماید تا مشروعیت خود را تثبیت کند موفق نخواهد شد چرا که آنچه از ظواهر امر پیداست این رژیم با شکست های پی در پی و مفتضحانه ای که در منطقه داشته روزهای پایانی عمر خویش را می گذراند. شکست هایی چون جنگ 33 روزه و 22 روزه و 48 ساعته که ناتوانی و به اضمحلال رفتن این رژیم غاصب را به خوبی نشان داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

هر چند اخیرا اسرائیل برای بیرون آمدن از باتلاق شکست دست به گریبان آمریکا شده تا خود را از وضعیت روبه شکست نجات دهد، اما هر طرحی که برای نجات اسرائیل طرح ریزی شود بازهم با شکست مواجه خواهد شد چرا که این امر بارها و بارها و در طول سالیان سال به اثبات رسیده و همانگونه که امام خامنه ای نابودی اسرائیل را پیش بینی کردند، شکست و نابودی اسرائیل حتمی خواهد بود.  

,

با توجه به در پیش رو بودن روز جهانی قدس بهترین فرصت برای بازگویی شکست های اسرائیل در منطقه است. در همین خصوص با چند تن از کارشناسان مسائل سیاسی و خاورمیانه به گفتگو پرداختیم تا چرایی طرح هایی شکست پذیر اسرائیل را تحلیل نمایند. 

,

 قدرت راهبردی جبهه مقاومت موجب شکست اسرائیل در منطقه شده است

,  قدرت راهبردی جبهه مقاومت موجب شکست اسرائیل در منطقه شده است,

صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به شکست های پی در پی اسرائیل در منطقه، گفت: ساختار درونی اسرائیل ساختار متفق،همسو و هم جهتی نیست و روز به روز این ساختار درونی دارد دچار شکاف و فاصله می شود.

, مرآت ,  ,

وی این شکاف را از جمله دلایل شکست رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: اگر در 20 سال اخیر دقت کنیم اختلافات و درگیری ها بین سران رژیم صهیونیستی و بین احزاب بیشتر شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی، افزایش قدرت تاکتیکی و راهبردی گروه ها و احزاب جبهه مقاومت را از دلایل دیگر شکست رژیم صهیونیستی در منطقه برشمرد.

,

کوشکی با بیان اینکه مهمترین معضلی که صهیونیست ها با آن روبرو بودند این بود که بخشی از جهان اسلام و جهان عرب، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناختند و اگر هم رابطه ای وجود داشت مخفی و غیر رسمی بود، افزود: آمریکایی ها و شخص ترامپ وعده های انتخاباتی اش این بود که مشکلات و بن بست های اسرائیل را در غرب آسیا از بین ببرد.

,

وی بیان کرد: ترامپ پس از اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر چند که بسیاری از کشورها از ترامپ تبعیت نکردند ولی عملا تلاش کرد بحث عدم رابطه و انزوای رژیم صهیونیستی در غرب آسیا را حل کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ به دنبال دستیابی به این اقدام معامله قرن را طرح ریزی کرد، اضافه کرد: ترامپ به دنبال این بود که با برگزاری یک اجلاس بین المللی پرونده انزوای رژیم صهیونیستی را ببندد و رژیم صهیونیستی یک ساختار عادی در غرب آسیا شود.  

,

کوشکی ادامه داد: مردم منطقه و بخشی از دولت های منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و برخی دیگر از دولت های منطقه آماده پذیرش چنین معامله ای نیستند و سود خود را در پذیرش این معامله نمی دانند.

,

وی با بیان اینکه اگر بخشی از کشورهای منطقه تن به این معامله ندهند این معامله باطل خواهد بود، خاطر نشان کرد: چون هدف این معامله بستن پرونده انزوای اسرائیل است، وقتی این حرکت در بین کل منطقه اتفاق نیفتد عملا انزوای اسرائیل ادامه خواهد یافت.

,

اقدامات رژیم صهیونیستی در طول 40 سال گذشته با شکست روبرو بود

, اقدامات رژیم صهیونیستی در طول 40 سال گذشته با شکست روبرو بود,

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا هم در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به روند تحولات رژیم صهیونیستی و مقاومت فلطسین، گفت: در هفتادو یکمین سال تشکیل رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستی، شاهد آن هستیم که مقاومت مردم فلسطین روز به روز افزایش پیدا می کند.

, مرآت ,

وی با بیان اینکه علی رغم اقدامات بسیار گسترده فرهنگی، شصت و یکمین هفته مقابله با رژیم صهیونیستی در غالب تظاهرات و راهپیمایی بازگشت، روز به روز گسترده تر و با افزایش جمعیت بیشتری از جوانان فلسطینی روبرو می شود، افزود: این در شرایطی است که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی بدترین مقابله را با تظاهر کنندگان دارند.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: با توجه به اینکه اقدامات بسیار پر تمتراق و پرتبلیغات چهار دهه گذشته که از جانب نظام سلطه برای به آرامش رساندن رژیم صهیونیستی انجام شده ولی شکست های متعددی خوردند، معامله قرن را طرح ریزی کردند. 

,

صدرالحسینی با بیان اینکه ترامپ به همراه داماد خود سعی کرد آرزوی رژیم صهیونیستی را به نتیجه برساند، اضافه کرد: ترامپ سعی دارد تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی منطقه و تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی را در این معامله قرن شریک کند.

,

وی ادامه داد: قرار است در مردادماه آینده اجلاسی در بحرین به عنوان کشوری که می تواند یکی از کشورهای مقابله کننده با رژیم صهیونیستی باشد اما در این معامله قرن به عنوان یکی از همکاران رژیم صهیونیستی مطرح می باشد، برگزار گردد تا در این اجلاس توسعه فلسطین آینده که هنوز از نه نظر جغرافیایی حدودش پیداست و نه این توسعه تعریف شده را مورد بررسی قرار دهند.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در این طرح بسیار مرموز بخش قابل توجهی از هزینه های این توسعه موهوم را باید کشورهای عربی منطقه و دارندگان نفت در جهان اسلام تامین کنند، تصریح کرد: بیش از 70 درصد از این هزینه ها باید توسط این کشورها، 10 درصد توسط اتحادیه اروپا و 20 درصد توسط آمریکایی ها تامین شود تا به اصطلاح یک فلسطینی بسازند که امروز در ادبیات جهانی عرب، آن را به عنوان دبی دوم می شناسند.

,

صدرالحسینی بیان کرد: این معامله قرن آنقدر ناشناخته و موهوم و محکوم به شکست است که همکاران فلسطینی رژیم صهیونیستی مثل محمودعباس علی رغم اینکه به او گفته شده مبالغ قابل توجهی در ارتباط با این مسئله نصیبش خواهد شد، ولی مقابله مستقیم خود را اعلام کرده و گفته در کنار گروه های مبارز و مجاهد فلسطینی در مقابل این معامله مرموز می ایستد.

,

وی این معامله قرن را به عنوان یک معامله شکست خورده و نافرجام و عقیم دانست و گفت: به هیچ وجه این معامله نمی تواند به آرمان های فلسطین کمک کرده و در این راستا مردم فلسطین را به استقلال برساند.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا، تلاش آنهایی که در پشت این معامله قرن هستند را فراهم کردن امنیت و آرامش و توسعه رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: با این فریبی که در این طرح وجود دارد به دنبال این مسئله هستند که برای همیشه موضوع آرمان فلسطین و قدس شریف را به فراموشی بسپارند.

,

صدرالحسینی تصریح کرد: در مقابل همه این اقدامات امروز مقابله ای در جهان اسلام توسط امت اسلامی گروه ها و جریانات مغرض و مجاهد فلسطینی مشاهده می کنیم.

,

وی با بیان اینکه این معامله قرن مانند اقدامات در طول 40 سال گذشته همچون نشست اسلو، نشست ماستریخت و کمپ دیوید با شکست دائمی و همیشگی روبرو خواهد شد، اضافه کرد: این یک معامله ناعادلانه است و در ارتباط با این موضوع جنایات رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده خواهد شد.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به در پیش رو داشتن روز جهانی قدس، نقش ملت های مسلمان و آزادگان جهان را در محکوم کردن این معامله قرن موثر دانست و افزود: با هماهنگی ای که همه آزادگان جهان با محوریت فلسطین داشتند، قرار است محور اصلی راهپیمایی روز قدس سال 1398 براساس مقابله با این معامله قرن صورت گیرد.

,

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه محور راهپیمایی های روز قدس امسال در سراسر دنیا افشاگری و برهم زدن این معامله قرن است، تصریح کرد: مردم مسلمان روزه دار جهان امسال با شعار مقابله با معامله قرن در راهپیمایی شرکت می کنند و گام های خویش را بر روی مفاد مرموزانه و بسیار خطرناک این معامله قرار خواهند داد تا به زودی زود این معامله افشا شده و مردم مسلمان فلسطین بتوانند به سرزمین مادری خود بازگردند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه