اخبار داغ

آغاز کشت سیب زمینی در چالدران

آغاز کشت سیب زمینی در چالدران
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالدران گفت: چالدران به عنوان یکی از قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در کشور هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالدران در گفتگو با اروم نیوز، اظهار داشت: سیب زمینی در شهرستان چالدران، به عنوان یکی از قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در کشور ، همه ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوای منطقه، سیب زمینی کاران این شهرستان ، کشت خود را در اراضی کشاورزی آغاز می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود:‌ امسال در شهرستان چالدران ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سیب زمینی کشت می شود که پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت ۲۱ هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالدران، خاطرنشان کرد: ارقامی که امسال سیب زمینی کاران منطقه اقدام به کشت آن نموده اند شامل آگریا بامبا، ساتینا و ۲ رقم جدید نیز به صورت اصلاح شده در نوع های بیلوا و جلی کشت کردند.

,

وی، گفت: امسال حمایت جهاد کشاورزی شهرستان چالدران از سیب زمینی کاران منطقه باعث شده تمام مراحل کاشت این محصول به صورت مکانیزه انجام گیرد.

,

جلالبی، بیان داشت: امسال در راستای حمایت سیب زمینی کاران منطقه انواع دستگاه ادوات مکانیزه کشاورزی مخصوص سیب زمینی با پرداخت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار داده شده است ، نهاده های مورد نیاز شامل کود و سم از جمله اوره و فسفاته آماده نمودیم که در اختیار آنان قرار دهیم و تسهیلات جهت تامین هزینه های کشت سیب زمینی در اختیار آنان قرار داده شده است .

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه