اخبار داغ

کارشناس مسائل استراتژیک/

پایان داستان شکست ناپذیری "مرکاوا" /عبور 390موشک مقاومت از گنبد آهنین اسرائیل/ مقاومت، آبروی نداشته رژیم صهیونیستی را درجهان برده است

پایان داستان شکست ناپذیری "مرکاوا" /عبور 390موشک مقاومت از گنبد آهنین اسرائیل/ مقاومت، آبروی نداشته رژیم صهیونیستی را درجهان برده است
احمد خورشیدی آزاد:مقاومت نه تنها آبروی تانک مرکاوا را در دنیا برده بلکه حیثیتی برای گنبد آهنین‌ و گران قیمت رژیم صهیونیستی هم نگذاشته است که دریک روز ۳۹۰ موشک از گنبد آهنین رد می شود، امروز درگیری سنگ با تانک به موشک با موشک مبدل شده واین یعنی همان پایان رژیم جعلی اسرائیل.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمدخورشیدی آزاد ،کارشناس مسائل استراتژیک در گفت و گوی اختصاصی با آفتاب جنوب،در خصوص چگونگی توازن قدرت نظامی بین مقاومت و ارتش اسرائیل با اشاره به توازن ظرفیت نظامی بین اعراب و اسرائیل از ۶۰ سال پیش تا جنگ ۳۳ روزه،گفت:آمریکا به منظور نفوذ دربین کشورهای اسلامی در منطقه خلیج فارس که قطب انرژی دنیا بوده و هست در صدد تشکیل یک دولت به نمایندگی از خودبود تا دقیقا به اندازه ایالت متحده بتواند در این منطقه  نیز حضور قدرتمند داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب جنوب,

طرح یهودی ها در سرزمین فلسطین

, طرح یهودی ها در سرزمین فلسطین, طرح یهودی ها در سرزمین فلسطین,

وی افزود:در نتیجه آمریکایی ها می خواهنداز این طریق کشورهای اسلامی را اداره و کنترل کنند و برای این هدف هم 2 پروژه مطرح شد اول تشکیل کشور کردستان بزرگ متشکل از کردهای ایران ،عراق ، ترکیه و سوریه و پروژه دوم نیز طرح کشور یهودی در سرزمین های فلسطین.

,

شکست سنگین اعراب در جنگ 6روزه

, شکست سنگین اعراب در جنگ 6روزه, شکست سنگین اعراب در جنگ 6روزه,

خورشیدی آزاد تصریح کرد: اما به دلیل نفوذ یهودی ها در حاکمیت آمریکا طرح تشکیل کشور یهودی نیز دراولویت قرار گرفت واین هدف محقق شد واز آن تاریخ کشمکش ودرگیری بین اعراب واسرائیل آغاز شد تا اینکه جنگ ۶ روزه  ۱۹۶۸ بین اعراب واسرائیل شکل گرفت که ارتش های قدرتمند آن زمان عربی از جمله مصر درزمان جمال عبدالناصر رهبر قدرتمند عربی و عراق وهمه ارتش های عربی در جنگی پرشدت مقابل یهودی ها قرار گرفتند ودر ظرف ۶ روز اسرائیل اعراب را با شکست سنگینی مواجه ساخت که در آن‌زمان ارتش ایران سیاست مداخله رادردستور کار نداشت. 

,

اسرائیل خودش را بر اعراب تحمیل کرد

, اسرائیل خودش را بر اعراب تحمیل کرد, اسرائیل خودش را بر اعراب تحمیل کرد,

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص فرآیند درگیری اعراب واسرائیل از سال ۱۹۶۸ تا جنگ ۳۳ روزه ،تصریح کرد:بعداز آن جنگ ، اسرائیل توانست خودرا براعراب تحمیل کند بخصوص اینکه پس از آن جنگ ، جمال عبدالناصر فوت کرد و مصر به انورسادات آمریکایی و همراه اسرائیل رسید ؛چرا که‌مصر قدرت برتر جهان عرب بود ودر عراق نیز عفلقی ها با رهبری صدام حسین برسر کار آمدند که همگام با اسرائیل و علیه فلسطین بودند.

,

 وی افزود:با این تفاسیر در نتیجه فشار اسرائیل بر فلسطینی ها افزایش یافت و سرزمین ها یکی پس از دیگری از دست اعراب خارج شد و فلسطین شد باریکه غزه و بخشی از قدس که الان می بینیم.

,

جان تازه فلسطینی ها با پیروزی انقلاب اسلامی

, جان تازه فلسطینی ها با پیروزی انقلاب اسلامی, جان تازه فلسطینی ها با پیروزی انقلاب اسلامی,

خورشیدی آزاد در ادمه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ، فلسطینی ها جانی تازه گرفتند و یک نبرد کاملا نابرابر بین آنها و اسرائیلی آغاز شد که یک طرف با دست خالی و یا سنگ به مقابله با چهارمین ارتش زرهی دنیا قرار گرفتند و طبیعی است در چنین درگیری نابرابر این فلسطینی ها بودند که تلفات‌می دادند اما صهیونیست ها که در تانک های خود نشسته و به سمت فلسطینی های دست خالی، آتش می گشودند معلوم بود که چه نتیجه ای به دست می آمد.

,

 رژه در فرودگاه بیروت و عقب نشینی اسرائیلی ها

,  رژه در فرودگاه بیروت و عقب نشینی اسرائیلی ها,  رژه در فرودگاه بیروت و عقب نشینی اسرائیلی ها,

وی اظهارکرد:تا اینکه اسرائیل در سال ۱۳۶۲ به جنوب لبنان هم تهاجم کرد و تا میدان مرکزی بیروت پیش رفت ،زیرا می دانیم لبنان فاقد ارتش بوده و هنوز هم هست ودراین تاریخ بود که سپاه پاسداران به کمک لبنانی ها  آمد و سردار حاج "احمد متوسلیان" شیر مرد سپاه اسلام با ۲ گردان،خودشان را به بیروت رسانیدند و وقتی این نیروها در فرودگاه بیروت رژه رفتند ارتش اسرائیل تا بلندی های جنوب لبنان عقب نشست.

,

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: اماصهیونیست ها در آن نقطه مستقر شدند و آنجارا تصرف کردند که اشغال جنوب لبنان توسط ارتش اسرائیل نیز باعث ایجاد حزب الله لبنان از غیورمردان‌ شیعه ای شد که از طریق سپاه ایران تقویت می شدند و حزب الله پس از درگیری های پراکنده وارد فاز " استشهادی " شدو ارتش اسرائیل را گام به گام عقب راند و آنرا ضعیف کرد .

,

روزی که ارتش اسرائیل زمین گیرشد

, روزی که ارتش اسرائیل زمین گیرشد, روزی که ارتش اسرائیل زمین گیرشد,

خورشیدی آزاد در ادامه گفت:اما هنوز حزب الله به قدرت لازم دست نیافته‌بود و در آن زمان هم قدرت منطقه ای ما به اوج خود رسیده بود که رسیدیم به جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ که حزب الله به توازن قوای نسبی دست‌پیدا کرد ودر آن جنگ ، چهارمین ارتش زرهی جهان با تانک های مرکاوایش را زمین گیر کرد.

,

پایان داستان شکست ناپذیری مرکاوا

, پایان داستان شکست ناپذیری مرکاوا, پایان داستان شکست ناپذیری مرکاوا,

وی افزود: در این نبردچریک های حزب الله توانستند که تانک های مرکاوا را از زیر تانک منفجر و نابود کنند ، می دانیم که مرکاوا پیشرفته ترین تانک دنیا تا آن تاریخ بود که از سوی بدنه با تجهیزات ضدذره مانند آرپی جی ۷ و ۹ و موشک تاو قابل تخریب نبود اما حزب الله این تانک های فوق پیشرفته را از زیر تانک هدف گرفتند وبه داستان شکست ناپذیری مرکاوا پایان دادند.

,

پیروزی های پی درپی مقاومت

, پیروزی های پی درپی مقاومت, پیروزی های پی درپی مقاومت,

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهارکرد: تا اینکه بعداز ۳۳ روز جنگ ، پرچم سفید از سوی اسرائیل برای نخستین بار بلند شد، آنهم بعداز ۶۰ سال پیروزی پی در پی در مقابل اعراب و از آن تاریخ پیروزی های اعجاب آور و متوالی حزب الله و حماس آغازین گرفت و تاکنون جنگ های ۳۳ روزه ، ۲۲ روزه ، ۵۲ روزه ، ۷ روزه و ۲ روزه هم با پیروزی مقاومت پیش رفته است.

,

وی درادامه ارزیابی توازن قوا و  تجهیزات نظامی بین‌مقاومت و اسرائیل را اینچنین پاسخ داد و گفت: ببینید من در حال قصه گفتن نیستم بنده کارشاس امور نظامی ودفاعی هستم که با ضرس قاطع خدمتان عرض می کنم که شرایط نظامی بین مقاومت و رژیم صهیونیستی اسرائیل ماه به ماه دارد به نفع مقاومت پیش می رود .

,

عبور 390موشک مقاومت از گنبد آهنین اسرائیل

, عبور 390موشک مقاومت از گنبد آهنین اسرائیل, عبور 390موشک مقاومت از گنبد آهنین اسرائیل,

خورشیدی آزاد تصریح کرد: الان هم مقاومت‌ از حیث توان‌موشکی بخصوص‌موشک های کوتاه برد و میان‌برد از رژیم صهیونیستی اسرائیل هم جلوتر زده است و  مشاهده می کنید که در یک روز ۵۸۰ فروند موشک به سوی اسرائیل شلیک می شود که ۳۹۰ فروندش از گنبد آهنین رد شده و به حیفا و تل آویو برخورد می کند.

,

مقاومت آبروی اسرائیل را برده است

, مقاومت آبروی اسرائیل را برده است, مقاومت آبروی اسرائیل را برده است,

این کارشناس مسائل استراتژک اظهارکرد: امروز مقاومت نه تنها آبروی تانک مرکاوا رادر دنیا برده بلکه حیثیتی برای گنبد آهنین‌ و گران قیمت رژیم صهیونیستی هم نگذاشته است و شما ادعای نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده را شوخی نگیرید گرچه این حرف در اسرائیل و آمریکا‌کاملا جدی گرفته می شود و نبرد مقاومت و رژیم صهیونیستی دیگر آن نبرد یکطرفه چندین سال پیش نیست.

,

پایان رژیم جعلی اسرائیل با درگیری موشک با موشک

, پایان رژیم جعلی اسرائیل با درگیری موشک با موشک, پایان رژیم جعلی اسرائیل با درگیری موشک با موشک,

وی افزود:مشاهده می کنید که آخرین درگیری که فقط موشکی بوده ۲ روز طول بیشتر طول  نکشید و در سوریه قواه الوطنیه تشکیل شده که همان بسیج مردمی است و قدرتی مثل سپاه پاسداران و بسیجیان ایران را پیدا کرده اند و هم اینک داعش و اسرائیل فقط در محورهایی که مطلع بشوند که ایرانی ها مقابل شان قرار دارد پس نمی کشند،بلکه وقتی بفهمند بسیج سوریه در محور روبرو قراردارد نیز احتیاط می کنند و امروز درگیری سنگ با تانک به موشک با موشک مبدل شده واین یعنی پایان رژیم جعلی اسرائیل.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه