اخبار داغ

ماجرای پا پس کشیدن‌های یک حزب؛

حلقه حمایت‌هایی که با قتل گسسته شد/ سران اصلاحات نجفی را فراموش کرده‌اند؟!

حلقه حمایت‌هایی که با قتل گسسته شد/ سران اصلاحات نجفی را فراموش کرده‌اند؟!
چرا حامیان محمد علی نجفی با چرخش افکار 180 درجه ای اکنون به دنبال علت و مقصر دیگری برای قدرت یافتن نجفی ورای حزب خود هستند و دو سال پیش را فراموش کرده‌اند. آری ماهیت تأسف‌بار حادثه قتل میترا استاد هرچه باشد نمی‌توان حمایت‌های اصلاحات و کارگزاران در همه دوران کاری محمد علی نجفی را فراموش کرد و اکنون نمی توان پاپس کشیدنشان را بدون علت دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ خبر این بود "میترا استاد، همسر دوم نجفی توسط وی به قتل رسید" شوکی که ناباوری را به جامعه انتقال می داد و سر تیتر خبری رسانه ها شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

محمد علی نجفی فردی است که بارها از سوی حزب کارگزاران و جریان اصلاحات تایید شده و مورد حمایت قرار گرفته است. او در سال 67 و در حالیکه اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بود، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت، مسئولیتی که تا پایان دولت سازندگی بدان تکیه کرد پس از آن و در دولت خاتمی به مدت سه سال رئیس سازمان برنامه و بودجه شد. وی مجددا با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم مورد تایید قرار گرفت و سمت هایی همچون رئیس سازمان میراث فرهنگی، مشاور ریاست جمهور  و «دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی»، سرپرست وزارت‌‌خانه علوم درکارنامه او ثبت شد .  پس از آن از سوی شورای شهر تهران که در اختیار اصلاح‌طلبان بود، گزینه ای برای تصدی شهرداری تهران شد.

,

دفاع تمام قد کارگزاران برای شهردار شدن نجفی

, دفاع تمام قد کارگزاران برای شهردار شدن نجفی,

حمایت کارگزاران و اصلاح‌طلبان از نجفی برای شهردار شدنش تا حدی بود که حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران، کسی که گزینه شهرداری تهران بود، بعد از دفاع از برنامه های خود اعلام کرد که قصد رقابت با گزینه های بهتر را ندارد و اگر جای منتخبان شورای پنجم باشد، نجفی را به عنوان شهردار انتخاب می کند. مرعشی همچنین در موارد دیگر بیان داشت که " برای شهردار شدن نجفی تلاش می‌کنم.

, ,

, ,

 البته نه تنها بزرگان اصلاحات و کارگزاران بلکه رسانه‌های همسو با آنان نیز پای در میدان نهادند و با قلم شان به حمایت برخواستند.

,

قلم روزنامه های اصلاحات برای به قدرت نشستن یک مهره

, قلم روزنامه های اصلاحات برای به قدرت نشستن یک مهره,

روزنامه ایران ارگان رسمی رسانه‌ای دولت: فصل جدیدی در کار شهرداری تهران آغازشده و محمدعلی نجفی مسئولیت را برعهده‌گرفته است؛ بر این اساس می‌توان امیدوار بود که مجال بیشتری برای نیروهای متخصص، کاردان و ورزیده گشوده شود و از این وضع آشفته رهایی یابد.

, روزنامه ایران ارگان رسمی رسانه‌ای دولت: ,

روزنامه اعتماد: جامعه مدنی کشور چه آنانی که طرفدار نجفی هستند و به او رأی می‌دهند و چه آنانی که به او رأی نمی‌دهند، همه در یک قول اتفاق‌نظر دارند: «نجفی مدیری پرتلاش، اخلاق‌مدار و پاک دست است.»

, روزنامه اعتماد: ,

جامعه مدنی کشور چه آنانی که طرفدار نجفی هستند و به او رأی می‌دهند و چه آنانی که به او رأی نمی‌دهند، همه در یک قول اتفاق‌نظر دارند: «نجفی مدیری پرتلاش، اخلاق‌مدار و پاک دست است.»

,

روزنامه شرق: شهردار تهران اقداماتی جدید و اصلاحی را به‌خصوص در حوزه شهرسازی و مبارزه با فساد انجام داد و البته گزارش و تحویل و تحول در شهرداری تهران که خیلی‌ها را ناراحت کرد و تکان داد.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان: بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان وزارت کشور حکم محمد علی نجفی را به عنوان سیزدهمین شهردار پایتخت پس از انقلاب تایید کرد. باید زین پس او را آقای شهردار بخوانیم و با نجفی به شهری پاک و سالم بیندیشیم.
 
ایرنا: رئیس جمهور روحانی، همان روز در پیامی، از انتخاب نجفی به عنوان یک انتخاب «شایسته» و «قاطع» نام برد و با اشاره به همکاری دولت و شهرداری در پیامش، خبر از فصل جدید همکاری میان دولت و شهرداری داد. فصلی که طی سال‌های اصولگرایی مدیریت شهری تهران، جز رنگ خزان، رنگ دیگری ندیده بود.
 

, روزنامه شرق: ,
,
, روزنامه اصلاح‌طلب آرمان: ,
,
, ایرنا: ,
,

سایت دولتی ایسنا: مصائب شهردار تهران اما ادامه یافت و روزبه روز بیشتر شد؛ انتقاد حامیان از آنچه «انتصابات نادرست نجفی» می‌خواندند در کنار حاشیه سازی اصولگرایان و ممنوع التصویری نجفی و ... همگی جزو مواردی بود که نجفی پیش رو داشت اما او در همین ایام بخشنامه "ضدفساد" را صادر کرد و از تغییر در شیوه مدیریت شهری خبر داد.

, سایت دولتی ایسنا: ,

حمایت تمام قد اصلاحات و کارگزارن بالاخره به نتیجه نشست و سبب شد تا نجفی بر صندلی شهرداری تکیه کند.

,

اما او همچون مسئولیت های قبل از شهردار شدنش، اینبار نیز در سایه‌ای از ابهام و به بهانه تکراری بیماری کار را رها کرد و از شهرداری تهران استعفا داد البته ازدواج مجدد او پس از چندی، استعفایش از شهرداری را به حاشیه برد.

,

انتخاب همسری که از همان حزب کارگزاران بود. این را پسر میترا استاد، همسر دوم نجفی می گوید «مادرم حدود یک سال و دو ماه قبل با نجفی در حزب آشنا شد. مادرم می‌گفت: من اشتباهی روی صندلی او نشسته بودم و همین موضوع باب آشنایی ما را فراهم کرده بود.»

,

حلقه حمایت‌هایی که با قتل گسسته شد

, حلقه حمایت‌هایی که با قتل گسسته شد,

محمد علی نجفی در تمام دوران کاری خود در حلقه ی حمایت اصلاحات و کارگزاران بود حتی در آن دوران که گزینه ای برای شهردار تهران بود، اما اکنون داستان چیز دیگری است،  او اکنون قاتل همسر دوم خود، میترا استاد است قتلی با سوالات و ابهاماتی تامل برانگیز و در چنین شرایطی هر یک از اصلاح طلبان و کارگزاران بر طبلی می کوبند و با جملات و توییت هایی خود را جدا از او دانسته  و آن همه حمایت را فراموش کرده اند. یکی از این توئیت ها ، توئیتی است که کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران انتشار داده است.

,

, ,

"ماهیت تأسفبار حادثه قتل میترا استادهرچه باشد نمیتوان مسئولیت کسانی راکه دوسال قبل علیرغم اصرار و تذکّربرخی دلسوزان ومراکزمسئول ، این چاه ویل رابرای اصلاحات ونجفی حفرکردند ، نادیده گرفت."

,

, ,

سوال این جا است ، چرا حامیان محمد علی نجفی با چرخش افکار 180 درجه ای اکنون به دنبال علت و مقصر دیگری برای قدرت یافتن نجفی ورای حزب خود هستند و دو سال پیش را فراموش کرده اند.آری " ماهیت تأسفبار حادثه قتل میترا استاد هرچه باشد نمیتوان حمایت های اصلاحات و کارگزاران درهمه ی دوران کاری محمد علی نجفی را فراموش کرد و اکنون نمی توان پاپس کشیدنشان را بدون علت دانست."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه