اخبار داغ

حاشیه‌های خواندنی راهپیمایی روز قدس در مرکز مازندران

از تکرار یک حضور حماسی تا همراهی نسل چهارم با آرمان‌های امام(ره)

از تکرار یک حضور حماسی تا همراهی نسل چهارم با آرمان‌های امام(ره)
امروز همه آمده بودند تا به فرمان امام راحل انقلاب لبیک بگویند و تا ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین، انزجار خود را از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی اعلام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ساعت 8:30 صبح روز جمعه مصادف با آخرین روز از ماه رمضان است، به محل تجمع راهپیمایی روز قدس در میدان شهید قاسمی رفتیم، خیابان‌ها کاملا خلوت است و تنها ماموران انتظامی در محل مستقر شده‌اند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
, ,
,

خیابان‌ها مملو از بنرها و پرچم‌ها است و در دو طرف مسیر راهپیمایی نصب شده‌اند و همه چیز اماده یک حضور پر شور مردمی است.

رفته رفته یگان‌ها، نهادها، عوامل ستادهای اجرایی، اورژانس، پلیس، راهنمایی و رانندگی، انتظامات و کلیه دستگاه‌های مکلف و ذیربط یکی پس از دیگری در محل برگزاری و طول مسیر راهپیمایی مستقر می‌شوند.

از ساعتی قبل از آغاز مراسم، مردم در محل آماده شدند و رفته رفته بر جمعیت آن‌ها افزوده شد.

راهپیمایی روز قدس با حضور اقشار مختلف مردمی از میدان شهید قاسمی به سمت میدان شهدای ساری رأس ساعت 11 آغاز شد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
 
, ,
,

از نکات قابل توجه برپایی ایستگاه‌های شعار نویسی، وتوزیع پلاکارد و در گوشه و کنار هم  نقاشی پرچم ایران روی صورت کودکان از سوی برخی نفرات خانم به‌صورت خودجوش، در محل آغاز این مراسم بود.

,
, ,
,
,
, ,
,

شعار محوری روز جهانی قدس امسال «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شد.
 

,
,
, ,
,

پیر و چوان، زن و مرد، دختر و پسر، کارگر و مهندس، کشاورز و پزشک، دانشجو و استاد، کارمند و مدیر، راننده و بازاری، همه و همه با مشت‌های گره کرده و با صلابت شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل سر می‌دهند.

از بلندگو‌های مستقر در راهپیمایی شعارهای " بیت‌المقدس قبله نخستین، رها شود قبله مسلمین"، " الله اکبر خامنه‌ای رهبر"، "رهایی فلسطین همیشه در فکر ما است نابودی اسراییل زیباترین ذکر ما است" و شعارهای " مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل" اعلام و مردم هم آن را تکرار می‌کنند.

,
,
,
, ,
, ,
,

حضور مادران و پدران و همچنین فرزندان شهدا و همچنین جانبازان با ویلچر در مسیر راهپیمایی به وضوح دیده می‌شد و از جالب‌ترین این مصداق، حضور خانواده شهید سید حسین آملی با خودروی معروف این جانباز جنگ تحمیلی در مسیر راهپیمایی بود.
 

,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
,

از نکات برجسته حضور نوزادن، خردسالان و همچنین کالسکه‌های مزین به پرچم و پلاکارد در مسیر راهپیمایی است.

,
 
,

امسال هم حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، دادستان، روحانیون، دانش‌آموزان و دانشجویان، شهردار، فرماندار و نمایندگان مجلس، پر شور و قابل تقدیر است.

حضور نسل‌های سوم و چهارم انقلاب در این مراسم حیرت آور بود.
 

,
,
,
,
, ,
,

تنوع ظاهری راهپیمایان به ویژه دختران و پسران جوان با شکل و شمایل متفاوت و با مسلک ظاهرهای گوناگون از مذهبی‌ها گرفته تا پوشش‌های بنا به عرف زننده و از آرایش‌های غلیط گرفته تا جوان‌هایی با موهای فشت و دست‌هایی خالکوبی شده در این مراسم مشهود است و همه و همه امروز به میدان آمده‌اند تا از انقلاب و ارزش‌هایش دفاع کنند.
 

,
,
, ,
,

از نکات دیگر قابل توجه، وجود گسترده پلاکاردهای دست نوشته از سوی راهپیمایان بود.
 

,
,
, ,
,

یکی از حواشی جالب این مراسم، حضور مهدی عبوری شهردار سابق ساری و معاون حال حاضر وزیر راه و شهرسازی در این راهپیمایی بود.

در مسیر راهپیمایی بازار عکس‌های سلفی داغ داغ است و در هر گوشه و کناری چند نفر را می‌بینی که مشغول گرفتن عکس یادگاری هستند.

,
,
,
, ,


یکی از حواشی جذاب این مراسم که از چشم خیلی‌ها جا ماند، برگزاری ایستگاه دل نوشته برای کودکان و مردم فلسطینی بود.

در تمام مسیر راهپیمایی حضور اصحاب رسانه از خبرنگاران گرفته تا عکاسان و دوربین‌های صدا و سیما، بسیار پر رنگ است.

حضور پرشور  بسیجیان مرد و زن، تشکل‌ها، نهادها، کاروان ورزشکاران، هنرمندان و دانش‌آموزان در این راهپیمایی از نکات قابل توجه در این مراسم بود.

در انتهای مسیر و حول میدان شهدا، بازار خوش و بش و دیدار دوستان قدیمی و همچنین دیدار مدیران و مسئولان شهری و استانی با یکدیگر و مردم داغ داغ است و به هر طرف که نگاه می‌کنی چند نفری حول یک مدیر حلقه زده‌اند.

از حواشی جالب این مراسم در قسمت پایانی مسیر، حضور کاندیداهای انتخاباتی برای دور بعدی انتخابات مجلس در اسفندماه سال‌جاری در این نقطه بود که خیلی‌ها را به سمت خود کشانده‌اند و مشغول خوش و بش و صحبت با هم هستند.

در انتهای راهپیمایی همه یکی- یکی وارد مصلی شدند و تا به سخنرانی سید محمود علوی وزیر اطلاعات گوش دهند.

باید بگوییم امروز همه امده بودند تا به فرمان امام راحل انقلاب لبیک بگویند و تا ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین، انزجار خود را از رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی اعلام کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه