اخبار داغ

بهره‌برداری از پروژه افتتاح شده هفت جوی، در آینده نزدیک

بهره‌برداری از پروژه افتتاح شده هفت جوی، در آینده نزدیک
بخشدار مرکزی قدس گفت: با اشاره به بازگشایی پروژه در آینده نزدیک تصریح کرد: این منطقه جز بافت روستاست مجوز راه پس از ۲ سال مطالبه مردمی اخذ شد. این افتتاحیه براساس تاییدیه پلیس راه انجام شد و بسته شدن آن نیز با توجه به نظر پلیس راه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماریا سادات رضوی، بخشدار مرکزی قدس با اشاره به مشکلات ایجاد شده در پروژه دوربرگردان منطقه هفت جوی در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس خبر اظهار داشت: پروژه دوربرگردان هفت جوی یک از مطالبات مهم چندین ساله مردم منطقه هفت جوی بود که پس از سال ها موفق با اخذ مجوز اداره راه شدیم و نظر اداره راه بر این بود که با یک کیلومتر فاصله در بریدگی موجود فردیس امکان احداث دوربرگردان در این نقطه نیست که البته آن بریدگی نیز ناایمن بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ماریا سادات رضوی, قدس خبر, قدس خبر,

وی افزود: در اولین روزهای حضور در شهرستان قدس، پیگیری های لازم در خصوص این دوربرگردان انجام شد تا با توجه به فضای موجود امکان احداث دوربرگردان ایجاد شود و البته در مسیر احداث این دوربرگردان مشکلاتی وجود داشت از جمله اینکه زمین های حریم راه، خام فروشی شده بود و موجب توقف کار شد.

,

بخشدار مرکزی قدس بیان داشت: اعتبار پیش بینی شده دهیاری هفت جوی به اندازه ای نبود که کاملا هزینه پروژه را تامین کند و بنابراین برای جبران هزینه و استفاده از ارزش افزوده، الحاق به بافت و به صورت خطی متعلق به روستای هفت جوی گرفته شد و از اواسط مرداد ماه مجوز احداث اخذ و پس از نقشه کشی و مشاوره در مهرماه عملیات اجرایی آغاز شد.

,

رضوی گفت: بعد از شروع عملیات اجرایی گفته شد که بایستی برای پروژه تشریفات لازم و مناقصه انجام شود و این در حالی بود که این پروژه مشارکتی بود و در نهایت مناقصه نامحدود انجام شد و در نتیجه پیمانکار بی‌تجربه با ارائه کم ترین رقم و با پشتوانه مالی ضعیف برنده شد و نتوانست از عهده تعهد خود مبنی بر افتتاح در دهه فجر سال ۹۷ برآید.

,

وی ادامه داد: علائم راهنمایی مانند سرعت‌کاه و چراغ چشمک زن جاگذاری شده و اداره راه نیز تایید کرد و در همین زمان نیز مسوول دهیاری هفت جوی در حال تغییر بود و سرپرست سابق انگیزه زیادی برای پیگیری کار نداشت و در نتیجه بخشدار مرکزی وارد عمل شد.

,

بخشدار مرکزی قدس خاطرنشان کرد: نقشه ایمنی مورد تایید پلیس راه اجرا شد و پس از افتتاح دوربرگردان با وقوع یک تصادف بهانه‌ای در فضای مجازی ایجاد شد و این درحالی است که تصادف در خیلی از جاده ها و معابر صورت می‌گیرد و در نهایت دوربرگردان بسته شد و در تعطیلات نوروز امکان انجام کار میسر نبوده و مجددا نقشه ایمنی جدید تهیه شد و تائیدیه‌های لازم اخذ شده و اکنون دهیاری در حال مدیریت و نظارت بر پیمانکار است و انشالله در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

,

رضوی بیان داشت: سرعت کاه پلاستیکی و تابلو علائم قبل از وقوع تصادف نصب شده بود و نظر پلیس راه بر این بود که با توجه به جدید بودن این دوربرگردان و عبور و مرور بالا در تعطیلات نوروزی، این دوربرگردان بسته شود و با تایید نقشه ایمنی جدید و نصب علائم بیشتر بازگشایی شود.

,

وی با اشاره به بازگشایی پروژه در آینده نزدیک تصریح کرد: این منطقه جز بافت روستاست مجوز راه پس از ۲ سال مطالبه مردمی اخذ شد. این افتتاحیه براساس تاییدیه پلیس راه انجام شد و بسته شدن آن نیز با توجه به نظر پلیس راه بود و موانع غیرقابل پیش بینی بسیاری در مسیر پروژه پیش آمد و بسیاری در گذشته برای احداث این دوربرگردان تلاش کردند و موفق نشدند ولی این کار با همدلی و تلاش پیش رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه