اخبار داغ

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه عنوان کرد؛

ضربه‌ای که ممنوعیت صادرات سیب بر پیکره کشاورزی آذربایجان‌غربی وارد کرد/ بی‌تدبیری مسئولان؛ این‌بار در حوزه صادرات!

ضربه‌ای که ممنوعیت صادرات سیب بر پیکره کشاورزی آذربایجان‌غربی وارد کرد/ بی‌تدبیری مسئولان؛ این‌بار در حوزه صادرات!
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با بیان اینکه ممنوعیت صادرات سیب ضربه مهلک به اقتصاد آذربایجان‌غربی وارد کرد، گفت: کشاورزان در پی صدور این بخشنامه ضرر بسیاری زیادی را تجربه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام تاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، درخصوص تاثیرات بخشنامه لغو ممنوعیت صادرات سیب به کشاورزی آذربایجان‌غربی، گفت: باید بخشنامه‌های صادره به نسبت شرایط استراتژیک هر استان تنظیم شده و مصلحت استان‌ها مدنظر قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: مممنوعیت صادرات سیب ضربه مهلکی به استان وارد کرده چراکه تولید این محصول در آذربایجان‌غربی بیشتر از تمام استان‌ها بوده و به نحوی قطب سیب کشور محسوب می‌شویم. این بخشنامه باعث نامتوازن شدن بازار عرضه و تقاضا شد.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، گفت: با ممنوعیت صادرات ۱۰۰ هزار تن سیب در سرداخانه‌های استان در پیک مصرف عیدانه، علاوه بر عدم موفقیت در حفظ بازار‌های هدف ضرر ۱۰۰ درصدی به کشاورزان وارد شد.

,

وی، ابراز داشت: بازار‌های داخلی پذیرای این میزان از سیب نبوده و کشاورزان قادر به عرضه محصول خود نشدند. امروز هم با رفع ممنوعیت صادرات به دلیل کاهش قیمت‌ها در بازار‌های هدف، درآمد حاصل از فروش سیب حتی هزینه حمل و نقل و هزینه‌های جانبی را پاسخگو نبوده و کشاورز عملا بدون هیچ سودی بوده و حتی قادر به برداشت هزینه مصرفی خود هم نیست.

,

وی، تاکید کرد: در زمان اعلام ممنوعیت صادرات سیب بازارهای مناسبی با قیمت قابل توجه در دست داشتیم که برای سرمایه در گردش و اقتصاد استان، کشاورز، باغداران و صادرگنندگان بسیار پر منفعت بود.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، بیان داشت: در زمان عید نوروز که سیب قابل توجهی در استان وجود داشت قیمت سیب اعلا ۵ تا ۶ هزار تومان بود که امروز همان سیب حتی به قیمت تنها یک هزار تومان هم معامله نمی‌شود که این مبلغ پاسخگوی هزینه‌های حمل و نقل هم نیست که البته هزینه‌های برداشت برای کشاورز بسیار بیشتر از هزینه‌های حمل و نقل است.

,

وی، در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولین به شرایط استان‌ها و میزان تولید و صادرات آن‌ها به هنگام صدور هرگونه بخشنامه‌ای شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه