اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

عزت و کرامت مردم در ارائه کالاهای اساسی حفظ شود

عزت و کرامت مردم در ارائه کالاهای اساسی حفظ شود
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اتفاقاتی که در سال 97 برای توزیع کالاهای اساسی افتاد دیگر نباید تکرار شود،گفت: باید در ارائه کالاهای اساسی به مردم با عزت و کرامت با شهروندان برخورد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت، به اقدامات مجلس برای بهبود معیشت مردم اشاره کرد و گفت: مجلس این اختیار را به دولت داده تا ۱۴ میلیارد دلار را برای تأمین کالاهای اساسی در نظر بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه این امر باید به گونه ای باشد که دولت جامعه هدف را رصد و مشخص نماید و یقین حاصل شود که کالا به دست مصرف کننده واقعی می رسد، تصریح کرد: اتفاقاتی که در سال 97 برای توزیع کالاهای اساسی افتاد دیگر نباید تکرار شود.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، حفظ عزت و کرامت مردم در بحث ارائه یارانه کالاهای اساسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه که در سال 97 رخ داد، صف های طولانی و توهین هایی که به مردم شد را اصلا نمی پذیریم و اجازه تکرار این مسئله را نخواهیم داد.

,

حسینی اضافه کرد: این نحوه اقدام توزیع کالاهای اساسی به مردم نه تنها باعث تنظیم بازار نشد بلکه کالاهایی که هیچ یارانه ای به آن تعلق نگرفته بود بعدا درصد افزایش تورم آن بیشتر شد.

,

وی با بیان اینکه طرح دولت برای تامین کالاهای اساسی باید شفاف باشد و با عزت و کرامت با شهروندان برخورد شود، گفت: اگر دولت نتواند چنین اقدامی کند موظف است ما به التفاوت نرخ کالاها را در قالب یارانه نقدی برای اقشار هدف به حسابشان واریز کند.

,

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برابر آن تقسیم بندی که دولت می کند چه یارانه کالاهای اساسی به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد داده شود چه به تمام اقشار ارائه شود، نباید با عزت نفس مردم بازی شود.

,

حسینی از شهروندان و اقشار هدف نیز خواست کالا یا مبلغی که به آنها پرداخت می شود را برنامه ریزی و مدیریت کنند.  

,

وی با اشاره به مخالفت مجلس برای هرگونه افزایش قیمت بنزین در سال 98، بیان کرد: با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی جامعه، مجلس به چنین تصمیمی رسید که بنزین گران نشود چرا که با افزایش قیمت بنزین، موجب افزایش تورم و بالا رفتن قیمت کالاها می شد و معیشت مردم بیشتر به سختی می رسید.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه