اخبار داغ

تلاطم والدین بوشهری از بخشنامه وزیر آموزش و پرورش

تلاطم والدین بوشهری از بخشنامه وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با صدور بخشنامه ای به سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش اختیار داده که 10 درصد هزینه دوخت لباس فرم دانش آموزان را از واحدهای تولیدی اخذ کرده و به عنوان درآمد این سازمان لحاظ کند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس وزیر آموزش و پرورش با صدور بخشنامه ای به سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش اختیار داده که ده درصد هزینه دوخت لباس فرم دانش آموزان را از واحدهای تولیدی اخذ کرده و به عنوان درآمد این سازمان لحاظ کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس,
طبق بررسی های به عمل آمده در روابط عمومی اتاق اصناف مرکز بوشهر در یک سال اخیر و در پی بروز شوک تورمی به اقتصاد ملی اقلام مختلف خیاطی از قبیل نخ، زیپ، پارچه، دکمه و… بیش از دو برابر شده است. همین موضوع باعث شده که واحدهای تولیدی طرف قرارداد آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با کاهش حاشیه سود خود از دوخت لباس فرم دانش آموزان به هفت تا ده درصد مانع از افزایش چشمگیر قیمت لباس فرم دانش آموزان شوند.
,
 
,
در نتیجه این اقدام عملا واحدهای تولیدی نمی توانند هزینه ای به سازمان دانش‌آموزی بپردازند. در نتیجه واحدهای تولیدی باید برای تامین سود خود قیمت تمام شده لباس فرم دانش آموزان را بیش از ده درصد بالا ببرند. طبق اخبار واصله مسئولان سازمان دانش آموزی نیز از این بخشنامه رضایت خاطر ندارد اما چون از جانب وزیر صادر شده است مجبور به اعمال آن هستند.
,
 
,
نکته مهم این است که هر یک از واحدهای تولیدی لباس فرم دانش آموزان با استخدام حداقل دو نفر خیاط، پرداخت اجاره بها، پرداخت هزینه برق، آب ، مالیات و… سودی معادل هفت الی ده درصد نصیبش می شود و سازمان دانش آموزی با اتکا به یک بخشنامه،سودی برابر تمام واحدهای تولیدی خیاطی شهرستان را کسب می نمایند.
,
 
,
نکته قابل توجه دیگر این است که با توجه به افزایش قیمت کاغذ، کتاب، کیف و نوشت افزار مسئولین کشوری می بایست باعث ثبات بخشی قیمت ها باشد نه افزایش هزینه های خانوار.
,
 
,
در پایان یاد آور می‌شود: قیمت هر دست لباس فرم دانش آموزی از ۷۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان، بسته به مقطع تحصیل دانش آموزان می باشد. در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در شهرستان بوشهر در حال تحصیل می باشند.
,
 
,
/انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه