اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد:

سقف اعتباری بیمه روستایی و سلامت دغدغۀ مهم در استان گلستان

سقف اعتباری بیمه روستایی و سلامت دغدغۀ مهم در استان گلستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: سقف اعتباری بیمه روستایی و سلامت، دغدغه مهمی در استان گلستان است که باعث محدودیت پرداخت هزینه های بیمه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، دکتر عبدالرضا فاصل با عنوان این مطلب در جلسه شورای بهداشت شهرستان گنبدکاووس افزود: طبق بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه، سقف اعتباری بیمه روستایی و سلامت همگانی در استان کاهش یاقته است بطوری که میزان اعتبار در سال 96  که 220 میلیارد ریال  بوده است، 10 درصد کاهش یافته است و حدود 70 میلیارد ریال سند پرداخت نشده داریم که  محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

وی گفت: در سال 98 نیز این اعتبار کاهش خواهد داشت و با توجه به اینکه دارو از 20 تا 120 درصد افزایش قیمت داشته است جای تعجب است که چرا سقف گذاری در سطح کشور اتفاق افتاده و نیاز است نمایندگان برای برداشتن این محدودیت گامی بردارند.

,

در این جلسه همچنین  مدیرکل بیمه سلامت گلستان خواستار اصلاح این بند از قانون شد که باعث کاهش سقف اعتباری بیمه روستایی و سلامت همگانی شده است.

,

سید محمد حسینی با توجه به اینکه کاهش سقف اعتباری بیمه سلامت یک قانون و مصوب مجلس است گفت:  ما اجازه پرداخت اعتبار بیش از سقف تعیین شده را نداریم و در صورت تخطی دستگاههای نظارتی من جمله دیوان محاسبات با ما برخورد خواهند کرد.

,

وی در رابطه به تفاوت پشتیبانی بیمه از مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز گفت: طبق تعرفه مشخص شده 90 درصد از هزینه بستری و 70 درصد از هزینه های مراجعات سرپایی را بیمه پرداخت می کند و نوع مرکز درمانی خصوصی و دولتی نیز تفاوتی ندارد.

,

در این جلسه همچنین با عنوان این مطلب که استان گلستان با این حجم روستا گزینه مناسبی برای اجرای پایلوت طرح ارجاع الکترونیک  نیست، قرجه طیار نماینده گنبدکاووس گفت: مراکز درمانی دولتی توان تجهیزاتی کافی برای پاسخ به نیاز مردم را ندارند و سوق دادن بیماران به سمت مراکز خصوصی نیز در توان مردم نیست.

,

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اظهار گلایه از کمرنگ بودن حضور مدیرکل بیمه سلامت استان در جلسات مرتبط با حوزه سلامت در شهرستان گنبدکاووس گفت: معمولا به بهانه اجرای برنامه ای به صورت پایلوت در منطقه، درخواست دریافت خدمات بهتری از کشور می شود.

,

عبدالقدیر کریمی اذعان کرد: همچنین می توان برخی زیرساخت ها که شاید به زمان بیشتری نیاز دارد در کنار اجرای پایلوت برخی طرح ها در استان، به طور ویژه درخواست کرد و جای تعجب دارد که با چه رویکرد و هدف، موضوعی را قبول کرده ایم که اندک خدماتی که به جامعه روستایی ما ارائه می شود را نیز از ما می گیرد.

,

فرماندار ویژه گنبدکاووس ، با اشاره کنایه آمیز به قبول بی قید اجرای طرح پایلوت تعیین سقف برای اعتبار بیمه به عنوان یک فداکاری افزود: شاید یک دلیل این کار ارتباط کمرنگ حوزه بیمه سلامت استان با شهرستان ها و جامعه هدف باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: همیشه باید جایی در طرح های پایلوت کشوری قرار بگیریم که منافعی کوتاه مدت و درازمدت برای مردم استان و شهرستانها داشته باشد و از سوی دیگر استان گلستان و شهرستان گنبد به عنوان استان سیل زده می توانیم از ظرفیت سیل زدگی استفاده کنیم و درخواست رفع برخی محدودیت ها و یا دادن امتیازاتی را داشته باشیم.

,

کریمی گفت:  با یادآوری و رونمایی آسیبی که سیل به منطقه وارد کرده است باید مدیران کشوری را نسبت به گنبدکاووس و استان گلستان حساس کنیم تا خدماتی را در این رابطه به منطقه ارائه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه