اخبار داغ

وزیر بهداشت:

پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در اولویت وزارت بهداشت است

پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در اولویت وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در فاز جدید طرح تحول سلامت، به جای اضافه کردن تخت و آی‌سی‌یو، به فکر پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آنا، سعید نمکی عصر امروز در نشست خبری که در محل سالن کنفرانس وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: آمار ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر که سبب مرگ افراد شده است، حدود ۳۱۳ هزار نفر بوده است که البته ۲۵ هزار مرگ نیز به دلیل بیماری‌های واگیردار مربوط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بیماری‌های واگیردار نسبت به غیرواگیر شرایط سهل‌تری برای درمان دارد زیرا معتقدم وقتی از چاله بیماری‌های واگیردار بیرون بیاییم، به سیاهچاله بیماری‌های غیرواگیر می‌افتیم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این موضوع دلیلی بود که طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را در دستور کار قرار دهیم.

,

نمکی تصریح کرد: فشارخون  قاتل خاموش است و  قاتلی خاموش‌تر و مهلک‌تر از فشارخون بالا وجود ندارد و نکته مهم این است که تنها ۶۰ درصد از افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند از بیماری خود اطلاع دارند. بیش از ۴۰ درصد مبتلایان از بیماری خود اطلاعی ندارند و زمانی که به بیماری‌های مزمن دچار می‌شوند تازه متوجه ابتلا به فشار خون بالای خود می‌شوند که در واقع این اطلاع بسیار دیر است؛ به همین دلیل بحث مقابله با بیماری غیر واگیردار در اولویت وزارت بهداشت قرار گرفته است.

,

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردها، در حال حاضر، حدود ۱۵ میلیون نفر در کشور به پرفشاری خون مبتلا هستند.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه مصرف نمک در کشور، دو برابر استاندارد جهانی است، افزود: در فاز جدید طرح تحول سلامت، بنا داریم  به جای اضافه کردن تخت و آی‌سی‌یو، به فکر پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر باشیم.

,

نمکی تصریح کرد: باید بگوییم در حال حاضر با وجود همه مشکل‌ها کمبود دارو نداریم و نسبت به زمان مشابه سال گذشته این کمبود کمتر است.

,

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهم صنعت داروسازی لگدمال شود و اگر داروی داخلی کیفیت ندارد باید پاسخگو باشند اما اجازه نمی‌دهیم داروی بی‌کیفیت توزیع شود.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ایران کشوری پر آفتاب است و مردم تعریق بیشتری دارند، بنابراین بدن سدیم بیشتری از دست می‌دهد و برای تأمین آن از نمک استفاده  می‌شود نیاکان ما به همین دلیل غذای پر نمک  استفاده می‌کردند اما با این وجود نوادگان سایه‌نشین نیز مصرف نمک را  ادامه دادند.

,

نمکی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که مردم نمکدان‌ها را از سفره خود حذف کنند بلکه باید سعی کنند، فقط ۳۰ درصد از نمک مصرفی خود را کاهش دهند که این اتفاق می‌تواند با کمک خانم‌های خانه‌دار و رستوران‌ها اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه