اخبار داغ

آیا برخی صاحب‎منصبان شهرمان ریگی به کفش دارند؟

آیا برخی صاحب‎منصبان شهرمان ریگی به کفش دارند؟
چه کسی که در زمان پست شهرداری خویش مرتکب اشتباهات عمده ی فنی شده و پل ورودی شهر (بلوار بین شهری) تحت نظارت خود را چند سال قبل با خاک برداری غیر اصولی در پائین دست آن، به نشست خطرناکی کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقلسپاس، آیا می توان باور کرد که گفته شود تراکم پلاک‎بندی زمین را بگیر قانون را له کن این ماجرا به ما می گوید که یکی از صاحبان منصبان پاک دست صادقانه اعلام کرده است که هیچ وقت رشوه خواری را قبول نمی کند هرقدر که حجم آن بزرگ باشد. اما او را در اولین فرصت به زمینی خام می برند تا موقعیت را به او نشان بدهند گرچه واقعاً برای بازدید نبرده بودند بلکه برای کشف راز و رمز معامله و بعد از این آرام آرام زیر زبان صاحب منصب مورد علاقه، سست و سست تر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس، , سپاس،, آیا می توان باور کرد که گفته شود تراکم پلاک‎بندی زمین را بگیر قانون را له کن این ماجرا به ما می گوید که یکی از صاحبان منصبان پاک دست صادقانه اعلام کرده است که هیچ وقت رشوه خواری را قبول نمی کند هرقدر که حجم آن بزرگ باشد. اما او را در اولین فرصت به زمینی خام می برند تا موقعیت را به او نشان بدهند گرچه واقعاً برای بازدید نبرده بودند بلکه برای کشف راز و رمز معامله و بعد از این آرام آرام زیر زبان صاحب منصب مورد علاقه، سست و سست تر می شود.,

از آنجا که مالک زمین می داند که این مقام صادق و درستکار است در ملاء عام اعلام می کند که این زمین را به خاطر رفاه حال عموم به دستگاه متبوع  می فروشد و این به افتخار موفقیت این مقامات رسمی است و صاحب زمین تصمیم می گیرد که به او و همکاسگان یک قطعه زمین با قیمتی تراکمی ده ملیون تومان ودر قبال امضایی ناقابل مثلاً بفروشد؟!

, از آنجا که مالک زمین می داند که این مقام صادق و درستکار است در ملاء عام اعلام می کند که این زمین را به خاطر رفاه حال عموم به دستگاه متبوع  می فروشد و این به افتخار موفقیت این مقامات رسمی است و صاحب زمین تصمیم می گیرد که به او و همکاسگان یک قطعه زمین با قیمتی تراکمی ده ملیون تومان ودر قبال امضایی ناقابل مثلاً بفروشد؟!,

صاحب منصب توجیه می کند من این هدیه را قبول نمی کنم.زیرا این یک نوع رشوه است؟ اما حالا که قرار است بهای آن را پرداخت می کنم زمین را می گیرم . ولی پنج قطعه ی دیگر را هم برایم جدا کن و پولش را فوراً بگیر و معامله را کامل کنید؟!

, صاحب منصب توجیه می کند من این هدیه را قبول نمی کنم.زیرا این یک نوع رشوه است؟ اما حالا که قرار است بهای آن را پرداخت می کنم زمین را می گیرم . ولی پنج قطعه ی دیگر را هم برایم جدا کن و پولش را فوراً بگیر و معامله را کامل کنید؟!,

با این گفت و شنودهای که حواشی آن در شهر منتشر می شود منطقی است که اداره فعلی شورا و شهرداری کنگان را در پذیرش مسئولیت کامل اثرات ویران کننده بر اقتصاد و اموال عمومی ناشی از ضعف، سوء تدبیر، بی انضباطی و بی نظمی مالی وادار به پاسخگویی کنیم؟ و این تنها بخشی از ماجراست و حق داریم برخی از گفتگوهای رایج در سطح شهر که حاکی از برخی کاسب کاری های تعدادی از اعضای شورا با پیمانکاران غیر بومی و سفارشی برای انعقاد قرارداد تا حد زد و بنداست باورکنیم و در همین مرحله کارکنان یا کارگرانی از شهرداری با عناوین مختلف تحت فشار قرار گرفته و یا اخراج شوند؟ و طبعاً آرزو و آمال شهروندان قربانی معدود افراد فرصت طلب گردد؟

, و در همین مرحله کارکنان یا کارگرانی از شهرداری با عناوین مختلف تحت فشار قرار گرفته و یا اخراج شوند؟ و طبعاً آرزو و آمال شهروندان قربانی معدود افراد فرصت طلب گردد؟,

از سوی این پرسش برای بسیاری از شهروندان مطرح بود که چگونه کسی که در زمان پست شهرداری خویش مرتکب اشتباهات عمده ی فنی شده و پل ورودی شهر (بلوار بین شهری) تحت نظارت خود را چند سال قبل با خاک برداری غیر اصولی در پائین دست آن، به نشست خطرناکی کشاند و اگر نبود ارفاق فرماندار وقت یکباره بعنوان مشاور سر از دفتر و دسک شورای شهر درمی آورد وبرای زمین و زمان و انسان، خط و نشان می کشد همان فردی که بخاطر زیاده خواهی هایش با آرواره ی بهم ریخته ،مجبور شد شهر و شهرداری مشخص را رهاکند تصمیم ساز شهری با بزرگی کنگان شود؟

, از سوی این پرسش برای بسیاری از شهروندان مطرح بود که چگونه کسی که در زمان پست شهرداری خویش مرتکب اشتباهات عمده ی فنی شده و پل ورودی شهر (بلوار بین شهری) تحت نظارت خود را چند سال قبل با خاک برداری غیر اصولی در پائین دست آن، به نشست خطرناکی کشاند و اگر نبود ارفاق فرماندار وقت یکباره بعنوان مشاور سر از دفتر و دسک شورای شهر درمی آورد وبرای زمین و زمان و انسان، خط و نشان می کشد همان فردی که بخاطر زیاده خواهی هایش با آرواره ی بهم ریخته ،مجبور شد شهر و شهرداری مشخص را رهاکند تصمیم ساز شهری با بزرگی کنگان شود؟,

اما فکر نمی کنیم دوستان مخاطب با ایماء و اشاره یا کنایه و استعاره متوجه اشتباهاتشان می شوند ظاهراً اینگونه نیست لذا هشدا رمی دهیم چاره ی برایمان نمی ماند که با راه انداختن اکیپی از مطالبه گران بسمت مرکز استان و دیدار با مراجع ذیربط این اتفاقات نامیمون را به معرض اعتراض و پیگیری جدی قرار دهیم.

, اما فکر نمی کنیم دوستان مخاطب با ایماء و اشاره یا کنایه و استعاره متوجه اشتباهاتشان می شوند ظاهراً اینگونه نیست لذا هشدا رمی دهیم چاره ی برایمان نمی ماند که با راه انداختن اکیپی از مطالبه گران بسمت مرکز استان و دیدار با مراجع ذیربط این اتفاقات نامیمون را به معرض اعتراض و پیگیری جدی قرار دهیم.,

چرا که با این اوضاع همچنان شهروندان محروم باید تحت فشار پرداخت های نامتعارف جبران کم وکاست تعدیل (۱۵ درصد بجای ۶۰ درصد) و نابسامانی های قرار دادهای کج و معوج و چندباره کاری های چندش آور باشند.

, چرا که با این اوضاع همچنان شهروندان محروم باید تحت فشار پرداخت های نامتعارف جبران کم وکاست تعدیل (۱۵ درصد بجای ۶۰ درصد) و نابسامانی های قرار دادهای کج و معوج و چندباره کاری های چندش آور باشند.,

نکته ی آخر اینکه کنگان نیاز به برنامه ای برای توسعه شهری با راهبرد جدید با مطالعه وضعیت کلی زیربنایی دارد که با هدف بهبود امور آن در حال حاضر و برای آینده و کمک به جذب برای سرمایه گذاری در عرصه ی زیرساخت های مورد نیاز، قابلیت های مالی و کمک به شهرداری و شورا در همه ی ابعاد در حالی که با توجه به اثرات ویران کننده انحصار طلبی ها و عدم پاسخگویی در شهر اکثریتی از نخبگان صاحب نظر ما در معرض نوعی افسردگی مزمن همراه با بی تفاوتی در وضعیت ناپایدار گفتمان فعال اجتماعی قرار گرفته اند.

, نکته ی آخر اینکه کنگان نیاز به برنامه ای برای توسعه شهری با راهبرد جدید با مطالعه وضعیت کلی زیربنایی دارد که با هدف بهبود امور آن در حال حاضر و برای آینده و کمک به جذب برای سرمایه گذاری در عرصه ی زیرساخت های مورد نیاز، قابلیت های مالی و کمک به شهرداری و شورا در همه ی ابعاد در حالی که با توجه به اثرات ویران کننده انحصار طلبی ها و عدم پاسخگویی در شهر اکثریتی از نخبگان صاحب نظر ما در معرض نوعی افسردگی مزمن همراه با بی تفاوتی در وضعیت ناپایدار گفتمان فعال اجتماعی قرار گرفته اند.,

در مدیریت شهری مثل کنگان باید در ابتدا باید از طریق اتخاذ سیاست های پایدار بر اساس برنامه ریزی نیازهای صحیح شناسایی شود و مانند شهرهایی که در سراسر کشورمان هستند تا کمتر ماه، هفته و حتی روزی را برای نشست های همفکری و هم افزایی از دست بدهند تا هیچ فرصتی از دست نرود. و تصمیمات کلی خود را با بازخورد مشارکت شهروندان به اشتراک بگذارند.

,

زیرا برنامه های منطقی، عملی و راهبردی منجر به روش شناسی صحیح در برخورد با بحران ها مشکلات می شود. این شهر با همین بودجه ها و اعتبارات موجود ،نیز می توانست کمک بگیرد تا برای رسیدن به نرخ  استاندارد نسبی در فاه بهتر از طریق منابع ظرفیت های مادی و منابع انسانی، در مسیری مطلوب حرکت کند. اگر که ریگی به کفش نداشته باشیم ؟!
عبدالمجید اورا

, زیرا برنامه های منطقی، عملی و راهبردی منجر به روش شناسی صحیح در برخورد با بحران ها مشکلات می شود. این شهر با همین بودجه ها و اعتبارات موجود ،نیز می توانست کمک بگیرد تا برای رسیدن به نرخ  استاندارد نسبی در فاه بهتر از طریق منابع ظرفیت های مادی و منابع انسانی، در مسیری مطلوب حرکت کند. اگر که ریگی به کفش نداشته باشیم ؟!
عبدالمجید اورا
,
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه