اخبار داغ

هدف آمریکا ، کشاندن ایران پای میز مذاکره است

هدف آمریکا ، کشاندن ایران پای میز مذاکره است
آمریکا ضمن اینکه قصد نمایش دادن قدرت نظامی خود را دارد، می‌خواهد صرفا ایران را وارد مذاکره کرده و وادار به پذیرش خواسته‌های خود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، رئیس ‌جمهوری ایالات متحده یک روز از جنگ با ایران می‌گوید و روز دیگر تغییر ایده می‌دهد و به گزینه معامله و گفت‌وگوی جدید با طرف ایرانی می‌رسد، اما تکلیف جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده روشن است؛ جنگ با ایران. پیرمرد سرسخت و جنگجوی آمریکایی ایده‌ای جز جنگ ندارد؛ او عَلَم جنگ با ایران را برافراشته و در جبهه مقدم این تز ایستاده است اما هدف آمریکا و ترامپ در پرونده چالش میان ایران و آمریکا بیشتر به‌دنبال ترتیب‌دادن یک توافق جدید است؛ درست برخلاف نظر مشاور امنیت ملی آمریکا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

با این حال، برخی ناظران بر این باورند که جنگی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و هدف آمریکا صرفا مذاکره و وادار کردن ایران به پذیرش خواسته های خود است.

,

پیام‌هایی که واشنگتن سعی می‌کند از طریق تحرکات دیپلماتیک و نظامی خود در منطقه خلیج فارس و عراق ارسال کند، چیزی فراتر از جنگ روانی نیست. آمریکا قصد دارد به این شکل تهران را وادار به تسلیم و محدود کردن نفوذ آن کند؛ بی آنکه شرایط ایران را بپذیرد.

,

کارشناسان معتقدند بعید است آمریکا وارد جنگی با ایران شود؛ به این دلیل که نمی‌تواند پیامد‌های چنین جنگی را تحمل کند زیرا واشنگتن به دنبال قدرت‌نمایی است، بی آنکه واقعا قصد استفاده از آن را داشته باشد.

,

وزیر امورخارجه آلمان می‌گوید: در صورت وقوع چنین جنگی، فقط آمریکا و ایران در این جنگ درگیر نخواهند شد، بلکه چنین جنگی خیلی سریع تمام منطقه را در بر می گیرد و به آتش می کشد.

,

مراجع بین المللی در انجام وظایف قانونی کوتاهی کردند

, مراجع بین المللی در انجام وظایف قانونی کوتاهی کردند, مراجع بین المللی در انجام وظایف قانونی کوتاهی کردند,

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به نامه تخت روانچی به دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص حضور بی‌ثبات کننده آمریکا در منطقه اظهار کرد: آمریکایی‌ها این روزها بر طبل جنگ و جنگ طلبی می‌کوبند؛ یک روز خبر از حرکت ناو هواپیمابر و یک روز خبر از اعزام نیرو می‌دهند؛ خاصه در حوزه خلیج فارس که منطقه ای استراتژیک بوده و بخش عمده انرژی جهان از این منطقه صادر می‌شود.

,

نقوی حسینی ادامه داد: معتقدیم آمریکا جرأت جسارت ورزی به منطقه را ندارد؛ چراکه در ضعیف ترین شرایط از منظر نظامی قرار داشته و از دیگر سو از توانمندی جمهوری اسلامی آگاهی دارد.

,

وی با اعلام اینکه آمریکا می داند جمهوری اسلامی چگونه پاسخی پشیمان کننده به تجاوزات خواهد داد و آن را در نطفه خفه خواهد کرد، ادامه داد: ما اقدامات لازم را به لحاظ حقوقی و بین المللی باید انجام دهیم لذا از شورای امنیت و مجمع عمومی درخواست داریم این ادعای آمریکا را مورد بررسی قرار داده و در جلسات فوق العاده نسبت به آن تعیین تکلیف لازم را صورت دهد.

,

نقوی حسینی در عین حال این ادعای آمریکا را فی الذات یک تهدید در عرصه بین الملل خواند و تصریح کرد :این تهدید ممکن است در بخشی از عرصه بین الملل آتش افروزی کند و در این شرایط، خاموش کردن آن به دست هر کسی میسر نیست.

,

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ایران به عنوان کشوری مستقل حق اظهار نظر در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد؛ ضمنا اخطارهای لازم را داده ایم و در دوران دفاع مقدس نیز ۸ سال مقاومت کردیم و در نهایت ملت ایران پیروز شد.

,

نقوی حسینی افزود: مراجع بین المللی در انجام وظایف قانونی کوتاهی کردند؛ لذا باید افکار عمومی جهان را نسبت به موضوع روشن کرده و اخطارهای لازم را بدهیم!

,

 هدف آمریکایی‌ها ایجاد رعب در دل مردم است

,  هدف آمریکایی‌ها ایجاد رعب در دل مردم است,  هدف آمریکایی‌ها ایجاد رعب در دل مردم است,

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز پیرامون تهدید جنگ نظامی ایران توسط آمریکا اظهار داشت: اعمال خصمانه آمریکا که آخرین آن معرفی سپاه به عنوان یک گروه تروریستی بود ادامه دارد و این بار نیز به تهدید نظامی رسیده است.

, تهران نیوز,

وی افزود: متقابلا مجلس طرحی را مصوب کرده که فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا را متقابلاً سازمان تروریستی معرفی کند.

,

صفاری با اشاره به اینکه دولت نیز اقدامات متقابل با این تهدید را خواهد داشت، افزود: این موضوع هم در مجلس تصویب شده و دولت هم متقابلاً آنها را تهدید به جنگ خواهد کرد.

,

نماینده مجلس بااشاره به اینکه آنچه که سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران است این است که ایران آغاز کننده جنگ نخواهد بود، اذعان داشت: این بدین معنا نیست که اگر حمله‌ای بشود و کشور مورد تجاوز قرار بگیرد ما پاسخ نمی‌دهیم چرا که قطعا مقابله خواهد بود.

,

وی افزود: آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که بتوانند جنگی را درمنطقه آغاز کنند زیرا آغاز جنگ در منطقه ممکن است در اختیار آنها باشد ولی خاتمه و مدیریت جنگ در دست آنها نیست.

,

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توان نیروهای مسلح کشور در شرایط کنونی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته و به خصوص دوران دفاع مقدس نیست چرا که توان نیروهای مسلح ما امروز ده‌ها برابر دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها از جمله موشکی، پدافند و نیز هوایی شده است.

,

صفاری ادامه داد: شکنندگی شرایط موجود در منطقه همین طور شرایطی که خود آمریکایی ها نیاز دارند، شرایط مناسبی برای جنگ نبوده و بعید است که با ایران وارد جنگ نظامی بشوند.

,

آمریکا جرأت ندارد دست به خطای نظامی بزند

,

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز اظهار داشت: آمریکایی‌ها به توان دفاعی و تسلیحاتی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به خوبی آگاه هستند به همین خاطر هم جرأت اینکه دست به خطای نظامی بزنند را نداشته و نخواهند داشت.

, تهران نیوز,

وی اضافه کرد: آرایش جنگی آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس جنبه روانی دارد و فقط می‌خواهند در دل مردم ایران ترس ایجاد کنند و گرنه خودشان هم می‌دانند که توان مقابله با نیروهای نظامی ایرانی را ندارد.

,

بروجردی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ و درگیری نبوده و ما همواره خواهان صلح هستیم اما هرگونه تهدید و حماقت از سوی آمریکایی ها را با قدرت پاسخ خواهیم داد.

,

در هر حال آنچه مسلم است هیچوقت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیت‌های خیرخواهانه‌ای نسبت به ایران نداشتند و در حالی صحبت از مذاکره مجدد با جمهوری‌اسلامی می‌کنند که ۱۲ شرط گذاشتند و بعد تلفن دادند که حالا جمهوری‌اسلامی برای مذاکره اقدام کند! لذا در شرایط فعلی وضعیت به صورت نامتعادلی است و جمهوری‌اسلامی که ۴۰ سال است تاوان استقلال‌طلبی خودش را در محیط بین‌المللی پرداخت می‌کند، طبیعی است که افکار عمومی و مسئولان جمهوری‌اسلامی مذاکره کردن در چنین شرایطی را نپذیرند. رد کردن مذاکره در چنین شرایطی نه تنها از سوی مسئولان فعلی نظام بلکه حتی از سوی افرادی که با نظام ارتباط خوبی ندارند و دیدگاه‌های ملی‌گرایانه درباره کشور دارند، با انجام مذاکره در چنین شرایطی به شدت مخالف هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه