اخبار داغ

رئیس بسیج سازندگی کشور:

سیل در کشور 40 هزار میلیارد تومان خسارت به بارآورد/ اجرای طرح" جهاد همبستگی ملی" نیاز به فراخوان عمومی دارد

سیل در کشور 40 هزار میلیارد تومان خسارت به بارآورد/ اجرای طرح" جهاد همبستگی ملی" نیاز به فراخوان عمومی دارد
رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به این‌که سال گذشته عملیات خدمت‌رسانی همزمان 40 هزار پروژه عمرانی عام المنفعه در سطح کشور آغاز شد، گفت: از این تعداد 1700 پروژه که 200 پروژه آن در خراسان‌جنوبی بوده به اتمام رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سال جاری سال پیچیده‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سال جاری سال پیچیده‌ای است.,
وی افزود: سال 98 سالی است که کمپین دشمنان علیه ایران راه افتاده و تمام ایادی و خود فروخته‌هایی در منطقه دست به دست هم داده‌اند که ملت را به زانو بنشانند.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: در دفاع مقدس نیز اقدام مشابهی شد و رزمنده‌ها دفاع کردند.
,
 
,
زهرایی عنوان کرد: شعار روز بسیج سازندگی امسال با عنوان هر ایرانی یک خدمت‌رسان نامگذاری شد و هدف خدمت‌رسانی به مردم بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه نظام ما همیشه در بحران است، افزود: نظام به مدیریت اداری نیاز ندارد بلکه به مدیریت قرارگاهی نیاز دارد.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: سال98 را بحران آغاز کردیم، بحرانی که خانه‌های مردم را خراب کرد و تا کنون خسارات سیل در استان‌ها 40 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
,
 
,
زهرایی خاطرنشان کرد: سیل نه تنها خسارات داشت بلکه برکاتی نیز به دنبال داشت که یکی از آنها وحدت بین مردم بود.
,
 
,
وی اظهار کرد: اعتماد بین مردم و نظام را باید حفظ کرد‌.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال 98 را با بحران طبیعی و انسانی آغاز کردیم، گفت: عوامل انسانی تنها ترامپ دیوانه آن طرف آب نیست که باعث ایجاد بحران می‌شود بلکه یک‌سری افراد دیگری هستند که در داخل کشور به بحران‌ها دامن می‌زنند.
,
 
,
زهرایی عنوان کرد: دشمن در سال 98 به دنبال این است که مردم محروم و مستضعف را ناامید کند که باید برای امیدواری مردم تلاش شود و از فضای تخریبی فاصله گرفته و در راستای مردم پایه شدن اقتصاد تلاش کرد.
,
 
,
40 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه
, 40 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه, 40 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه,
وی گفت: زمستان سال گذشته عملیات خدمت رسانی همزمان 40 هزار پروژه عمرانی عام‌المنفعه در سطح کشور آغاز شد که طرح مسئله با بسیج سازندگی بوده نه تامین اعتبار. و پیش‌بینی شده که برای انجام این تعداد پروژه 4 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز باشد.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: از این 40 هزار پروژه 12 هزار پروژه پیشرفت فیزیکی بالای 55 درصد داشته و 1700 پروژه که 200 پروژه در خراسان‌جنوبی بوده به اتمام رسیده است.
,
 
,
زهرایی بیان کرد: در این راستا کارگروه بسیج سازندگی در دولت شکل گرفت و تفاهم نامه‌هایی که به نفع مردم باشد با بهزیستی، ورزش و جوانان، نوسازی مدارس و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.
,
 
,
طرح کرامت
, طرح کرامت, طرح کرامت,
وی به طرح کرامت در محلات محروم شهری نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب قرارگاه جوادالائمه (ع) سال گذشته برای اجرای یک هزار و 52 پروژه عام المنفعه در 400 محله کشور آغاز شده که در راستای اشتغال و رفع مشکلات جامعه هدف تلاش می‌کند.
,
 
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در طرح کرامت مسئله اشتغال بهبودیافتگان موادمخدر مورد توجه است و تا کنون به 10 هزار نفر بهبودیافته آموزش‌های لازم داده شده و برای سه هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
,
 
,
زهرایی بیان کرد: تلاش می‌شود جهت خدمات‌دهی بهتر به مردم در محلات محروم تعداد محلات را نیز به 600 محله در کشور افزایش دهیم.
,
 
,
ساخت و تعمیر 1220 واحد مسکونی در کرمانشاه
, ساخت و تعمیر 1220 واحد مسکونی در کرمانشاه, ساخت و تعمیر 1220 واحد مسکونی در کرمانشاه,
وی با اشاره به زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه گفت: در این خصوص نیز سازمان بسیج سازندگی همراه با سپاه استان‌ها یک هزار و 220 واحد مسکونی تعمیری یا احداثی را تحویل مردم داده است.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ابتدای سال شاهد وقوع سیل در تعدادی از استان‌ها بودیم طرح "جهاد همبستگی ملی" جهت کمک به ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی بیش از یک ماه قبل اعلام شده است.
,
 
,
زهرایی بیان کرد: در این طرح مدل قرارگاهی برای هم‌افزایی جهت ساخت 20 هزار واحد در نظر گرفته شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که در مرحله اول 5 هزار و 380 گروه جهادی شناسنامه‌دار و محله محور در استان‌های سیل زده حاضر شدند، گفت: در مرحله اول 20 هزار خانه و دو هزار 400 کوچه و خیابان از گل و لای خارج شد.
,
 
,
اعزام 110 تیم پزشکی به مناطق سیل‌زده
, اعزام 110 تیم پزشکی به مناطق سیل‌زده, اعزام 110 تیم پزشکی به مناطق سیل‌زده,
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: همچنین در این مرحله 616 تیم عمومی پزشکی، 3 هزار و 800 پزشک و 110 تیم دامپزشکی، 200 تیم مشاوره توسط بسیج خواهران، 40 تیم بسیج ورزشکاران و هنرمندان و یک هزار 190 ماشین مهندسی توسط سپاه‌های استانی به مناطق سیل زده اعزام شده و روزانه 60 هزار غذای گرم پخت شده است.
,
 
,
زهرایی خاطرنشان کرد: در مرحله اول 1400 لجن‌کش و کف‌کش بکارگیری شد و یک هزار و 300 سیل بند و 400 پل موقت با کمک مردم ایجاد شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که مرحله دوم ساخت 20 هزار واحد در سطح کشور که یک طرح هم افزا است، تصریح کرد: برای این مرحله تفاهمی با دولت انجام شده که کار تعمیر و ساخت 20 هزار واحد با اولویت مناطق روستایی و محروم از طریق جمع آوری کمک با محوریت مساجد ساخته شود.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: طرح جهاد همبستگی ملی با کمک و مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری و سپاه استان‌ها در مناطق سیل‌زده ساخته خواهد شد.
,
 
,
زهرایی گفت: از این 20 هزار واحد تا کنون کار تعمیر 370 واحد تعمیری به اتمام رسیده، برای 8 هزار واحد نیز تامین اعتبار شده و  کار ساخت 100 واحد پیشرفت فیزیکی 20 درصدی دارد.
,
 
,
خراسان‌جنوبی نقش حمایتی برای 450 واحد مسکونی در استان گلستان را عهده‌دار است
, خراسان‌جنوبی نقش حمایتی برای 450 واحد مسکونی در استان گلستان را عهده‌دار است, خراسان‌جنوبی نقش حمایتی برای 450 واحد مسکونی در استان گلستان را عهده‌دار است,
وی با بیان اینکه کار ساخت از استان‌های گلستان و مازندران آغاز شده، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی نقش حمایتی برای ساخت 450 واحد در استان گلستان را برعهده گرفته است.
,
 
,
رئیس بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: خراسان‌جنوبی در مرحله اول کمک‌های خوبی به استان‌های سیل‌زده داشته و تقاضا می‌شود در مرحله دوم که اجرای طرح جهاد همبستگی ملی است نیز همکاری خوبی داشته باشند و برای بهتر اجرا شدن این طرح نیاز به فراخوان عمومی در سطح کشور داریم.
,
 
,
زهرایی خاطرنشان کرد: مردم خراسان جنوبی همیشه در زمینه کمک‌رسانی با توجه به وضعیت مالی و محرومیتی که دارند از متوسط کشوری بالاتر هستند و ولایت‌مداری آنها نیز در سطح کشور شاخص است.
,
 
,
وی عنوان کرد: آپ #11*880* نیز برای کمک به مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه