اخبار داغ

توسط عضو مستعفی؛

درب شورای شهر کلمه قفل زده شد

درب شورای شهر کلمه قفل زده شد
در اتفاقی قابل تامل، درب شورای شهر کلمه دشتستان توسط عضو مستعفی قفل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، گفته می شود در اتفاقی قابل تامل، درب شورای شهر کلمه دشتستان توسط عضو مستعفی قفل شده است، وی بنا به دلایلی درخواست استعفایش را اعلام کرده و همکارانش در شورای شهر هم با آن موافقت کردند تا با نامه فرمانداری، عضو علی البدل جایگزین شود، ظاهرا این عضو انتظار نداشته است همکارانش با استعفای وی موافقت کنند و به دنبال آن از وضعیت پیش آمده ناراضی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

حسن جاویدانی رئیس شورای اسلامی شهر کلمه دشتستان در گفتگو با خبرنگار تنگستان نما گفت: عضو مستعفی شورای شهر کلمه دشتستان  چون کلید ساختمان شورای اسلامی را در اختیار داشته است در اقدامی جالب و البته غیر قانونی قفل های ساختمان را تعویض و از ورود دیگر اعضا به این ساختمان جلوگیری بعمل می آورد که شورای اسلامی این شهر نیز به دنبال این اقدام وی  مجبور به برگزاری جلسات خود در مکانی غیر از ساختمان شورا و البته در ساختمان بخشداری شده است.

,

وی افزود: یکی از اعضای شورای اسلامی کلمه 12 اردیبهشت در خواست استعفا داده و پس از یک هفته شورای شهر بعد از بررسی ها  و سیر مراحل قانونی از طریق فرمانداری دشتستان با استعفای وی موافقت و نتیجه را به عضو مستعفی اعلام داشته و عضو علی البدل جایگزین وی می شود.

,

جاویدانی تصریح کرد: این عضو مستعفی با ابراز تمایل به بازگشت استعفای خود را پس می گیرد که با مخالفت فرمانداری مواجه شده است.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر کلمه ادامه داد: عضو مستعفی شورا با برگزاری تجمعی  20 الی 30 نفره اقدام به تعویض قفل درب شورا کرده و درب را پلمپ می کند.
 وی ادامه می دهد: اکنون با اتفاق اعضا شورای اسلامی شهر کلمه به دنبال سیر مراحل قانونی هستند تا قفل درب های بسته مانده شورا بر روی خود را گشوده و داستان را به اتمام برسانند.

,
,

حسن جاویدانی در پاسخ به اینکه واکنش فرمانداری به این موضوع چه بوده است خاطر نشان کرد: فرمانداری هیچ تصمیمی برای برگشت وی  به دلیل اینکه نامبرده با رضایت شخصی استعفا داده و عضو علی االبدل نیز معرفی شده است ندارد.

,

جاویدانی در خصوص عدم حضور عضو مستعفی در جلسه استعفا نیز گفت: وی گفته بود به دلیل استفای دلیلی نمی بینم که در این جلسه شرکت کنم.

,

سایت تنگستان نما در گفتگویی با حمید خجسته موضوع را بصورت جزیی تر بررسی کرد.

,

حمید خجسته عضو شورای اسلامی شهر کلمه در گفتگو با تنگستان نما گفت: جلسه بررسی استعفای وی در تاریخ ۹۸/۲/۱۹ شورای اسلامی شهر کلمه با حضور ۳ نفر از اعضا برگزار شده است که براساس ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی تشکیلات و ... مصوب ۷۸/۱/۱۱ جلسات عادی و فوق العاده شورا با حداقل دو سوم اعضا، رسمیت می یابد و باتوجه به اینکه شورای کلمه ۵ عضو دارد پس می‌بایست حداقل ۴ عضو حضور می‌داشتند تا جلسه رسمیت داشته باشد.

,

وی افزود: مضاف بر این بر اساس تبصره ذیل ماده ۷ آیین نامه فوق، حداقل ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه می‌بایست برای همه اعضا دعوتنامه فرستاده شود که متاسفانه برای عضو مستعفی که تا لحظه برگزاری جلسه بررسی استعفا، قانونا عضو شورا بوده است هیچگونه دعوتنامه‌ای فرستاده نشده است.

,

 

,

, ,

 

,

خجسته ادامه داد: براساس ماده ۱۲ آئین نامه داخلی شورا مصوب ۸۴/۱/۲۴ همانطور که یک عضو حق استعفا دارد، حق انصراف از استعفا نیز برایش محفوظ است و عضو استعفا کننده نیز تا قبل از برگزاری جلسه بررسی استعفا از استعفای خود پشیمان شده و موضوع را به رئیس شورا منتقل می کند و از وی درخواست داشته که برگ تقاضای استعفا را نزد خودش به امانت نگه دارد ولی آقای رئیس تقاضای استعفای وی را در جلسه بعدی شورا آن هم به صورت فوق العاده و بدون حضور فرد مستعفی مطرح می کند.

,

عضو تصریح کرد: براساس ماده ۱۳ آئین نامه فوق الذکر جهت بررسی استعفا ابتدا تقاضای استعفا قرائت می‌شود، سپس فرد متقاضی و یا نماینده به تعیین او درباره دلایل استعفا صحبت می‌کند سپس مخالف یا مخالفان استعفا صحبت می‌کنند و سپس رای گیری انجام خواهد شد که در این ماده نیز به واسطه عدم دعوت از عضو مستعفی به عنوان فرد متقاضی استعفا و عدم حضور نماینده وی تخلف آشکار از طرف شورا و در راس آن رئیس شورا صورت گرفته است.

,

وی اظهار داشت:  به استناد تخلف آشکار شورای اسلامی کلمه از تبصره ماده ۷ آئین نامه اجرایی تشکیلات شورا مصوب ۷۸/۱/۱۱ و ماده ۱۱ آیین نامه مذکور و همچنین مواد ۱۲ و ۱۳ آئین نامه داخلی شورا مصوب ۸۴/۱/۲۴ جلسه بررسی استعفای مورخ ۹۸/۲/۱۹ رسمیت نداشته و دارای وجاهت قانونی نبوده است فلذا مصوبه اش هم رسمیت نداشته و دارای وجاهت قانونی نبوده و قابل طرح و بررسی و استماع در هیات محترم تطبیق فرمانداری دشتستان نبوده است.

,

آنچه مطرح شد گفته های رئیس شورای اسلامی شهر کلمه و عضو مستعفی شورای اسلامی شهر کلمه است که در اختیار سایت تنگستان نما قرار داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه