اخبار داغ

در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی عنوان شد

ایجاد ۳۷ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس در سطح استان مرکزی/۱۷ مرداد زمان برگزاری یادواره مردمی شهدای گمنام

ایجاد ۳۷ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس در سطح استان مرکزی/۱۷ مرداد زمان برگزاری یادواره مردمی شهدای گمنام
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ایجاد ۳۷ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس در سطح استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در صد و سی و پنجمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در رابطه با ایجاد المان‌های مرتبط با دفاع مقدس در سطح استان گفت: ۳۷ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس در سطح استان مرکزی ایجاد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی اظهار کرد: این المان‌ها در ۱۵ نقطه بمباران، ۴ نقطه آموزشی، ۱۰ محل اعزام، ۷ محل ترور توسط منافقین و ۱ محل ستاد پشتیبانی جبهه  در محل‌های شناسایی‌شده در استان ایجاد می‌شوند.

,

وی افزود: المان‌هایی را هم می‌توان از محل نگهداری اسرای جنگ، نقاهتگاه‌های مجروحین، ستاد پشتیبانی، مکان‌های اردوگاهی، محل نگه‌داری گروگان‌های آمریکایی و محل حضور رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری  و مساجد آخوند و آقاضیا به‌عنوان محل آغاز کمیته و فعالیت‌های انقلابی در اولویت دوم المان گذاری قرار می‌گیرند.

,

وی، عنوان کرد: کتابی نیز در مورد اماکن نیاز داریم و این کتاب باید در خصوص جغرافیای وقایع آماده شود.

,

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن بیان اینکه ۱۵۱ شهید گمنام در ۵۷ نقطه از استان مرکزی هستند که از این تعداد ۳ شهید شناسایی‌شده‌اند.

,

کریمی، در خصوص یادواره مردمی  شهدای گمنام گفت: از هر برنامه‌ای که فعالیت‌های کنگره را غنی از محتوا کند و به تقویت آن منجر شود استقبال می‌کنیم و در همین راستا بوده است که از روز اول تابه‌حال از ۷ اجلاسیه ابتدایی به ۱۲ اجلاسیه رسیده‌ایم و در جهت فضاسازی از این دست برنامه‌ها استقبال می‌کنیم.

,

وی بیان کرد: می‌توان المانی نیز برای شهدای گمنام ایجاد کرد و در باغ‌موزه دفاع مقدس از آن استفاده کرد. همچنین می‌توان کتابی در خصوص شهدای گمنام با محوریت ۵۷ نقطه خاک‌سپاری، جمع‌های فرهنگی مذهبی شکل‌گرفته در محل‌های خاک‌سپاری و فرهنگ شهدای گمنام با موضوعیت حضرت زهرا(س) به چاپ رساند.

,

کریمی در خصوص بودجه کنگره اظهار کرد: کار کنگره ردیف بودجه دولتی ندارد و تابه‌حال هزینه‌ها به‌صورت مردمی و به‌واسطه حضور خیرین پرداخت‌شده و برنامه‌ها پیش می‌رود.

,

دبیر کمیته تدوین کنگره شهدای استان مرکزی:

, دبیر کمیته تدوین کنگره شهدای استان مرکزی:,

سفارش ۱۰۳ عنوان کتاب به کنگره شهدای استان

, سفارش ۱۰۳ عنوان کتاب به کنگره شهدای استان, سفارش ۱۰۳ عنوان کتاب به کنگره شهدای استان,

علیرضا مرادی دبیر کمیته تدوین کنگره شهدای استان مرکزی در بخشی از این جلسه در خصوص چاپ کتاب‌های مرتبط با کنگره گفت: در کل سفارش ۱۰۳ عنوان کتاب به دست کمیته رسیده است که تابه‌حال ۱۶ عنوان کتاب چاپ و ۱۵ عنوان دیگر نیز تحویل چاپ خانه شده است.

,

مرادی افزود: ۱۰ عنوان کتاب هم در حال کارشناسی نظامی، ادبیاتی و تاریخی است و ۳۱ عنوان کتاب هم کارشناسی شده و دوباره به نویسنده و یا محقق جهت رفع اشکال موجود بازگشت داده‌شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: ۱۷ عنوان از ۱۰۳ عنوان نیز از طرف محقق با توقف روبه‌رو شده و اعلام کردند که نمی‌توانند ادامه دهند.

,

دبیر یادواره مردمی شهدای گمنام:

, دبیر یادواره مردمی شهدای گمنام:,

۱۷ مرداد زمان برگزاری یادواره مردمی شهدای گمنام

, ۱۷ مرداد زمان برگزاری یادواره مردمی شهدای گمنام, ۱۷ مرداد زمان برگزاری یادواره مردمی شهدای گمنام,

قدیری دبیر  یادواره مردمی شهدای گمنام در خصوص برگزاری این یادواره گفت: از اسفندماه ستاد مردمی یادواره شهدای گمنام در قالب ۸کمیته ساماندهی شده است.

,

قدیری برگزاری مسابقه نقاشی برای سنین ۸ الی ۱۵ سال و تولید کلیپ سه‌دقیقه‌ای  با محوریت ایثار و شهادت، خانواده، استکبارستیزی و جریان مقاومت  و برگزاری مسابقات دو همگانی و دوچرخه‌سواری را از پیش برنامه‌های این یادواره برشمرد.

,

وی عنوان کرد: ۱۷ مرداد سال جاری را زمان برگزاری این برنامه عنوان کرد و افزود: نمایش صحنه‌ای، اجرای سرود دانش‌آموزی، نمایش کلیپ از سه خانواده شهدای گمنام شناسایی‌شده در اراک ازجمله فعالیت‌های این برنامه خواهد بود.

,

قدیری خاطرنشان کرد: رویکرد این یادواره مردمی است و از باب فرهنگ‌سازی تمام تلاش به کار گرفته می‌شود تا مردم را دخیل در این برنامه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه