اخبار داغ

در جلسه کمیسیون سوخت زاهدان مطرح شد؛

شناسایی 170 هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان/ کارتها مسدود شدند

شناسایی 170 هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان/ کارتها مسدود شدند
معاون کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان از ثبت بالغ بر 730 هزار کارت هوشمند سوخت در سامانه طرح کدینگ استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ حجت محمدقاسمی در کمیسیون سوخت شهرستان که در محل فرمانداری زاهدان برگزار شد گفت: با اجرای طرح های نظارتی و برخوردی با قاچاقچیان سوخت بالغ بر 170 هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان وبلوچستان شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی مسدود شد.
 
وی افزود: پیش بینی می شود کماکان حدود 70هزار کارت سوخت مهاجر دیگر در سطح استان فعال باشد که با اجرای طرح کدینگ در سریع ترین زمان ممکن این تعداد نیز شناسایی و نسبت به مسدود سازی آنها اقدام می شود.
 
قاسمی با اشاره به مزیت های اجرای طرح کدینگ در استان تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح ضمن حذف افراد سودجو و قاچاقچی موجب می شود تا سوخت به سهولت در دسترس مصرف کننده واقعی باشد و دیگر شاهد صفوف طولانی در جایگاه های سوخت استان نباشیم.
 
وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته و از زمان آغاز طرح کدینگ در استان بسیاری از شهروندان به یکباره به جایگاه های سوخت و فرمانداری ها مراجعه کردند تا نسبت به تعیین تکلیف کارت های خود اقدام کنند و همین امر موجب ازدحام بیش از حد جمعیت و نگرانی موقتی شهروندان شد که البته پس از اطلاع رسانی این مشکل برطرف شد.
 
وی ادامه داد: یکی از عمده دلایل نگرانی و شلوغی روزهای گذشته در جایگاه های سوخت، کم کاری و کوتاهی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان بود که به صورت دقیق و کامل نسبت به این طرح اطلاع رسانی نکرده بود و موجب سردرگمی و استرس شهروندان شد.
 
معاون کمیسیون مبارزه با قاچاق و ارز استان گفت: در اجرای طرح کدینگ یک بازه 13 ماهه تعیین شد که طی این مدت تمامی خودروهای ساکنین سیستان وبلوچستان و آنهایی که حتی یک بار در این استان اقدام به سوخت گیری کرده اند اطلاعات شان تایید و در نهایت بالغ بر 730هزار کارت سوخت هوشمند در سامانه طرح کدینگ به ثبت رسید.
 
محمد قاسمی تصریح کرد: در این طرح تمهیدات لازم برای مسافرانی که وارد استان می شوند نیز اندیشیده شده و به همین منظور 3 جایگاه سوخت هامون، خیابان دانشگاه و جایگاه ابریشم در مرکز استان ویژه سوخت گیری مسافران ورودی به استان تعیین شده است.
 
وی با رد نظر شرکت نفت مبنی بر اختصاص یک جایگاه آزاد سوخت افزود: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و قطع ید سودجویان با وجود هرگونه جایگاه سوخت خارج از طرح کدینگ مخالف است.
 
نماینده شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز در این جلسه ضمن حمایت شرکت نفت از اجرای طرح کدینگ در استان گفت: این شرکت با هرگونه طرحی که سبب جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کننده واقعی بشود موافق بوده و حامی آن است.
 
مهدی کاظمی افزود: هماهنگی های لازم جهت اطلاع رسانی دقیق به شهروندان و مسافران انجام شده است که به همین منظور در تمامی جایگاه های سوخت سطح استان به وسیله بنرهای اطلاع رسانی نحوه فعالیت طرح کدینگ و محل های سوخت گیری ویژه مسافران و افرادی که کارت سوخت شان شامل طرح کدینگ نمی شود اعلام خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق رسانه ها نیز این اطلاع رسانی انجام می شود اما به منظور رسیدگی حضوری و رفع سریعتر مشکلات احتمالی شهروندان، چندین مرکز در شهرستان های مختلف استان مسئولیت اطلاع رسانی و رفع مشکلات مردم را بر عهده دارند.
 
به گفته کاظمی، در مرکز استان، ورزشگاه امام علی(ع) زاهدان از ساعت 7 صبح لغایت 17 و حتی در روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است. همچنین در سایر شهرستان ها نیز چنین مراکزی دایر شده تا در اسرع وقت به مشکلات شهروندان و مسافران رسیدگی شود.
 
به گفته کاظمی؛ هم اکنون تمامی جایگاه های سوخت استان به سامانه کدینگ کارت های سوخت مجهز شده اند و بازرسان و ناظران این شرکت نیز به طور شبانه روزی مسئولیت نظارت بر نحوه صحیح اجرای طرح را بر عهده دارند.
 
وی تاکید کرد: اجرای این طرح هیچ گونه مشکلی برای شهروندان به وجود نخواهد آورد و حتی کسانی که به تازگی خودرو خریداری کرده اند و یا کسانی که پلاک خودروی آنها جدیداً وارد استان شده می توانند با مراجعه به مراکز پلیس+10 نسبت به دریافت سهیمه سوخت خود اقدام کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه