اخبار داغ

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۳۶۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۳۶۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطحی بالغ بر 1360 هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضایی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به این‌که در سال گذشته عملیات مبارزه با این ملخ  در سطح 6 هزار و 900 هکتار انجام شده، افزود: پیش بینی میشود این رقم در سال جاری تا سطح 10 هزار هکتار افزایش یابد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,


رضایی تصریح کرد: این عملیات در شهرستان های مانه و سملقان در سطح یک هزار هکتار ، بجنورد 180 هکتار، شیروان 110 هکتار و فاروج 80 هکتار انجام شده است. 

,
,


 وی اظهار کرد: طی بازدیدهای دوره ای از کانون های آلودگی ملخ ، اسفند سال گذشته خروج پوره های ملخ از داخل تخم ها مشاهده و عملیات کنترل ملخ از اواخر اردیبهشت ‌ماه سال جاری در شهرستان مانه و سملقان آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تابستان ادامه یابد. 

,
,


وی با اعلام این‌که تاکنون عملیات مبارزه با این آفت در سطحی بالغ بر 1360 هکتار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است. 

,
,


این مقام مسئول تأکید نمود: دامداران از چرای دام در مناطقی که پرچم قرمز نصب شده جدا خودداری نمایند و تشریح نمود در مناطق سم پاشی شده پرچم قرمز نصب میشود و حداقل به مدت یکماه پس از سمپاشی چرای دام در این مناطق ممنوع می باشد . 

,
,


وی در پایان به کشاورزان و اهالی محلی توصیه نمود: به‌محض مشاهده ملخ  با تراکم بالا در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدم کنند.

,
,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه