اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

مابه التفاوت نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی کجا مصرف می‌شود؟/عدم پاسخگویی دولت به مجلس

مابه التفاوت نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی کجا مصرف می‌شود؟/عدم پاسخگویی دولت به مجلس
حسینی با بیان این که معلوم نیست دولت مابه التفاوت ارز اختصاص یافته برای واردات کالاهای اساسی را در کجا مصرف می کند، عنوان کرد: مجلس چندین بار است که این موضوع را از وزرا و مسئولین مربوطه پیگیری کرده ولی تاکنون آنها هیج پاسخی در این زمینه به ما نداده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق قانون بودجه سال 98 دولت در صورت حذف ارز 4200 تومانی باید یکی از روش‌های اعطای کوپن، کالابرگ الکترونیکی و پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی به مردم را اجرا کند اما با وجود حذف این ارز در برخی اقلام کالای اساسی دولت صراحتاً اعلام کرده برای کوپن برنامه‌ای ندارد. به طوری که بیش از دو ماه از اجرای قانون بودجه سال جاری و اقدام دولت برای حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها گذشته و هنوز تصمیمی برای نحوه برگشت یارانه چند هزار میلیارد تومانی آن به مردم اخذ نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین خصوص محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: موضوع مابه التفاوت نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی را چندین بار از وزرای مربوطه پیگیری کردیم ولی متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی از آنها دریافت نکرده ایم.

,

وی افزود: مجلس سه بار از وزرای اقتصاد و صنعت خواست تا در مورد بحث نرخ ارز وارداتی توضیح دهند که در هیچ‌کدام از این سه جلسه حاضر نشدند. حاضر نشدن وزرای اقتصاد و صنعت در جلسات مجلس به این معناست که دولت هنوز برنامه مشخصی در این زمینه ندارد.

,

حسینی با بیان اینکه اکنون گوشت با ارز نیمایی وارد می‌شود تاکید کرد: طبق قانون اگر دولت کالای اساسی را با نرخ نیمایی وارد کند موظف است مابه‌التفاوت آن را با ارز 4200 تومانی به صورت نقدی به مردم پرداخت کند اما دولت به قانون بودجه توجهی نمی‌کند و گوشتی را که باید با نرخ 4200 تومانی وارد می‌کرده با ارز نیمایی وارد می‌کند و معلوم نیست مابه‌التفاوت آن در کدام بخش هزینه می‌شود.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه اگر رفتار وزرای اقتصاد و صنعت در این زمینه منفعل باشد مجلس جلسه غیرعلنی برای حل این موضوع برگزار می‌کند گفت: بیش از دو ماه از سال می‌گذرد اما عملکرد دولت نشان می‌دهد اعتنایی در این زمینه به قانون نمی‌شود و مردم همچنان در صف دریافت کالاهای اساسی قرار دارند، از سوی دیگر شبکه نامناسب توزیع باعث شده تا قیمت کالا در مناطق مختلف متفاوت باشد.

,

حسینی با بیان اینکه بودجه نیاز به اصلاح ندارد تصریح کرد: قوانین بودجه شفاف نوشته‌شده اما اگر دولت متوجه آن نمی‌شود و ابهاماتی در این زمینه دارد کمیسیون‌های تخصصی حاضر به پاسخگویی به ابهامات دولت هستند.

,

وی تاکید کرد: آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه باید درباره ارزی که برای کالای اساسی اختصاص و پرداخت کرده‌اند توضیح دهد که منابع مازاد آن در کدام بخش هزینه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه