اخبار داغ

حافظ کل قرآن:

هدیه مقام معظم رهبری در برنامه تلویزیونی مشوق حفظ قرآن شد/ تشنه سفر به خانه خدا هستم

هدیه مقام معظم رهبری در برنامه تلویزیونی مشوق حفظ قرآن شد/ تشنه سفر به خانه خدا هستم
حافظ کل قرآن با بیان این‌که هدیه مقام معظم رهبری در برنامه تلویزیونی مشوقی شد تا قرآن را حفظ کنم گفت: حمایتی از طرف نهادهای دولتی برای مؤسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حفظ قرآن کریم بسیار اهمیت دارد و لازم است در جامعه اسلامی به قرآن و آموزه‌های آن توجه کافی شود. مقام معظم رهبری در این خصوص توصیه‌های زیادی به اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان دارند و بیش از 15 توصیه از ایشان در این خصوص منعکس شده است. مقام معظم رهبری در یکی از توصیه‌ها فرمودند: "بحمدالله امروز جامعه‌ى ما با قرآن مأنوس شده‌اند. البته ما به این قانع نیستیم؛ ما معتقدیم همه‌ى آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر کنند. آنچه که ما را به حقایق نورانى می‌رساند، تدبر در قرآن است؛ و این حفظ قرآن که بحمدالله امروز در بین شما جوان‌ها، در بین جوان‌هاى کشور، در سرتاسر کشور رواج پیدا کرده است، یک مقدمه‌ى خوبى است براى تدبر. یعنى حفظ و تکرار و انس با آیات کریمه‌ى قرآن و پى‌درپى آیات الهى را مورد توجه قرار دادن، موجب می‌شود که انسان بتواند در قرآن تدبر کند".۱۳۹۲/۰۴/۱۹

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، , حفظ قرآن کریم بسیار اهمیت دارد و لازم است در جامعه اسلامی به قرآن و آموزه‌های آن توجه کافی شود. مقام معظم رهبری در این خصوص توصیه‌های زیادی به اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان دارند و بیش از 15 توصیه از ایشان در این خصوص منعکس شده است. مقام معظم رهبری در یکی از توصیه‌ها فرمودند: "بحمدالله امروز جامعه‌ى ما با قرآن مأنوس شده‌اند. البته ما به این قانع نیستیم؛ ما معتقدیم همه‌ى آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر کنند. آنچه که ما را به حقایق نورانى می‌رساند، تدبر در قرآن است؛ و این حفظ قرآن که بحمدالله امروز در بین شما جوان‌ها، در بین جوان‌هاى کشور، در سرتاسر کشور رواج پیدا کرده است، یک مقدمه‌ى خوبى است براى تدبر. یعنى حفظ و تکرار و انس با آیات کریمه‌ى قرآن و پى‌درپى آیات الهى را مورد توجه قرار دادن، موجب می‌شود که انسان بتواند در قرآن تدبر کند".۱۳۹۲/۰۴/۱۹,

 

,

خراسان جنوبی نیز یکی از استان‌هایی است که علاوه بر ولایت‌مداری مردم این استان شاهد حافظان و قاریان برجسته قرآن کریم در این استان هستیم. جهت آشنایی بیشتر با یک نفر از حافظان قرآن در شهر بیرجند گفت‌وگو کردیم.

,

 

,

برنامه تلویزیونی تلنگری برای حفظ قرآن شد

, برنامه تلویزیونی تلنگری برای حفظ قرآن شد, برنامه تلویزیونی تلنگری برای حفظ قرآن شد,

مطهره خراشادی حافظ تمام قرآن کریم متولد و بزرگ شده بیرجند است. وی که در یک خانواده مذهبی متولد و رشد یافته در خصوص چگونگی حفظ قرآن در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: کلاس سوم راهنمایی بودم که به طور اتفاقی برنامه تلویزیونی با عنوان سیمای قرآن که آن زمان از صداوسیما پخش می‌شد را دیدم.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: این برنامه به گفت‌و‌گو با حافظان و قاریان قرآن به ویژه نوجوانان می‌پرداخت. در یک قسمت از این برنامه که تعدادی از قاریان و حافظان از جمله جواد فروغی مهمان برنامه بودند وقتی‌که قرائت زیبا و دلنشین قرآن توسط این نوجوانان را دیدیم و این‌که مورد تشویق همگان قرار می‌گرفتند با خودم گفتم کاش می‌شد من هم به عنوان دختر نوجوان به این زیبایی قرآن را تلاوت می‌کردم.

,

 

,

این حافظ قرآن بیان کرد: یک روز در همین برنامه، استاد سلیمی که مجری این برنامه و از قاریان و حافظان برتر کشور بود می‌گفت توفیقی حاصل شده و در محضر مقام معظم رهبری قرآن تلاوت کرده که به دلیل صوت دلنشینی که داشته مقام معظم رهبری به وی پیشنهاد دادند اگر حافظ تمام قرآن شود سفر حج واجب به عنوان هدیه به وی خواهند داد.

,

 

,

خراشادی ادامه داد: آن روز که این برنامه را برای دومین‌بار دیدم و صحبت مجری در خصوص هدیه سفر حج مقام معظم رهبری به وی را شنیدم، من نیز با خود گفتم چه خوب است که من نیز حافظ کل قرآن باشم و این هدیه شامل حالم شود. لذا این موضوع باعث ایجاد انگیزه‌ای در من برای حفظ کل قرآن شد و تصمیم بر حفظ گرفتم.

,

 

,

وی با بیان این‌که در حال حاضر حافظ کل قرآن هستم و تا این لحظه هنوز مکه نرفتم، گفت: موقعیت‌های زیادی برای مشرف‌شدن حج برایم پیش آمد اما تاکنون توفیق زیارت حاصل نشده. به نظر خودم چون خیلی برای رفتن به مکه عجله داشتم خداوند می‌خواهد من را امتحان کند وگرنه به تمام خواسته‌های خودم در زندگی رسیده‌ام و تنها این مورد مانده که هنوز محقق نشده است.

,

 

,

این حافظ قرآن عنوان کرد: این‌که تاکنون توفیق زیارت خانه خدا را پیدا نکردم حکمت خدا می‌دانم. به نظرم خداوند می‌خواهد من را نسبت به این سفر تشنه‌تر کند و سپس طلبیده شوم.

,

 

,

عهد و پیمان دو دوست

, عهد و پیمان دو دوست, عهد و پیمان دو دوست,

خراشادی خاطرنشان کرد: زمانی‌که تصمیم جدی برای حفظ قرآن گرفتم، کلاس سوم راهنمایی بودم و دوستی داشتم که با هم وعده گذاشتیم قرآن را حفظ کنیم. من به دلیل وعده‌ای که با دوستم داشتم بر سر پیمانم مانده و حفظ قرآن را آغاز کردم.

,

 

,

حضور در کلاس‌های استاد بهنام/ حفظ قرآن طی سه سال

, حضور در کلاس‌های استاد بهنام/ حفظ قرآن طی سه سال, حضور در کلاس‌های استاد بهنام/ حفظ قرآن طی سه سال,

وی بیان کرد: برای پیداکردن کلاس و استاد حفظ قرآن در سطح شهر تلاش‌های زیادی کردم و در نهایت به سختی توانستم پس از پرس‌وجو استاد بهنام را پیدا کرده و در کلاس‌های حفظ استاد شرکت کنم.

,

 

,

این حافظ قرآن با بیان این‌که جذابیت‌هایی که در کلاس حفظ استاد بهنام وجود داشت باعث شد علاقه و اشتیاقم برای حفظ قرآن بیشتر شود، گفت: در کلاس قرآن درس ادب نیز می‌آموختیم.

,

 

,

خراشادی اظهار کرد: از 15 تا 18 سالگی به مدت سه سال طول کشید که حافظ کل قرآن شدم و بعد از آن 4 سال در کلاس‌های تفسیر استاد بهنام شرکت کردم و در محضر ایشان درس آموختم.

,

 

,

وی با اشاره به نحوه قرآن‌آموزی خود، عنوان کرد: به دلیل این‌که دانش‌آموز بودم بیشترین زمانم برای حفظ قرآن روزهای تعطیلات تابستان بود و برنامه مرتبی برای حفظ قرآن نداشتم با توجه به اندک‌بودن تعداد جلسات و زیادبودن قرآن‌آموزان در کلاس استاد بهنام، زمان گذاشتن برای تک‌تک قرآن‌آموزان مسیر نبود و بیشتر نیاز به تلاش و پیگیری شخص قرآن‌آموز برای حفظ داشت.

,

 

,

این حافظ قرآن با اشاره به کلاس‌های حفظ کنونی، افزود: اکنون تعداد جلسات برای قرآن‌آموزان زیاد بوده و برنامه آموزشی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

,

 

,

تأثیرات قرآن در زندگی شخصی/ دوستی با قرآن

, تأثیرات قرآن در زندگی شخصی/ دوستی با قرآن, تأثیرات قرآن در زندگی شخصی/ دوستی با قرآن,

خراشادی با اشاره به برکات قرآن در زندگی‌اش، تصریح کرد: قرآن زندگی‌ام را زیر و رو کرده و تاثیراتی که پس از حفظ تمام قرآن شامل حالم شده بسیار زیاد و وصف‌ناشدنی است. از زندگی‌ام رضایت کامل دارم و این جایگاهی که در جامعه قرآنی و بین مردم دارم همه به دلیل معنویت و نور قرآن است. حتی استخدام در آموزش و پرورش را مدیون قرآن هستم چراکه یکی از شرایط استخدام حافظ قرآن بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: قرآن، دوستی است که هیچ‌وقت انسان را تنها نمی‌گذارد. رفیقی است که آبروی فرد را حفظ کرده و برایش عزت و احترام می‌آورد. قرآن مادیات و معنویات را با هم داشته و تنها رفیقی است که در لحظات تنهایی همراه فرد است. قرآن نه‌تنها فرد را پایین نمی‌آورد بلکه بالا برده و به کمال می‌رساند.

,

 

,

همراهی خوب خانواده/ دعای خیر پدر و مادر

, همراهی خوب خانواده/ دعای خیر پدر و مادر, همراهی خوب خانواده/ دعای خیر پدر و مادر,

وی با اشاره به همراهی خانواده‌اش برای حفظ قرآن، گفت: همراهی خانواده با من بسیار خوب بود و وقتی شنیدند قرار است قرآن را حفظ کنم استقبال کرده و مشوقم بودند.

,

 

,

خراشادی اظهار کرد: هر چه در زمینه قرآن‌آموزی توفیق پیدا کردم بعد از لطف خداوند از دعای خیر پدر و مادرم است.

,

 

,

این حافظ قرآن با اشاره به فراهم‌کردن زمینه حفظ قرآن توسط خانواده، افزود: البته شرایط به‌گونه‌ای که اکنون برای فرزندان مهیا است برایم مهیا نبود اما همراهی خانواده نقطه قوتی برای حفظ کردن بود.

,

 

,

یک رادیو ضبط برای 10 نفر جهت حفظ قرآن

, یک رادیو ضبط برای 10 نفر جهت حفظ قرآن, یک رادیو ضبط برای 10 نفر جهت حفظ قرآن,

وی خاطرنشان کرد: 8 خواهر و برادر بودیم و تنها وسیله سرگرمی ما آن زمان یک رادیو ضبط و تلویزیونی بود که تنها دو شبکه را پوشش می‌داد.

,

 

,

خراشادی ادامه داد: من با همان رادیو ضبطی که در خانه بود قرآن را حفظ می‌کردم و سایر افراد خانواده نیز به رادیو ضبط برای شنیدن اخبار و سایر برنامه‌ها نیاز داشتند. طبق برنامه زمان‌بندی که برای همدگیر تعریف کرده بودیم مدت زمانی که نوبت من بود برای حفظ قرآن از رادیو ضبط استفاده می‌کردم و بعد در اختیار بقیه قرار می‌دادم.

,

 

,

این حافظ قرآن افزود: علی‌رغم کمبود امکانات با شرایط سازگار بودم و به لطف خداوند توانستم با کم‌ترین امکانات و همراهی خوب خانواده قرآن را حفظ کنم.

,

 

,

این حافظ قرآن عنوان کرد: فرد موفق در هر بازه زمانی فردی است که شرایط را برای خود فراهم کند. اگر دنبال این باشد که شرایط برایش فراهم شود امکان‌پذیر نخواهد بود. موفقیت در صورتی انجام خواهد شد که فرد از شرایطی که دارد به خوبی استفاده کرده و خود را با شرایط تطبیق دهد.

,

 

,

با تلاش به هدفم رسیدم

, با تلاش به هدفم رسیدم, با تلاش به هدفم رسیدم,

این حافظ قرآن با بیان این‌که اکنون انگیزه‌های نوجوانان برای حفظ قرآن کمترشده و تا وعده‌ای به نوجوان داده نشود کمتر برای حفظ قرآن رغبت نشان می‌دهند، گفت: من آن زمان هیچ وعده‌ای برای حفظ از خانواده نگرفتم و شاید تنها انگیزه‌ام برای حفظ  قرآن همان صحبت مقام معظم رهبری به آن مجری برنامه تلویزیونی بود اما به دلیل علاقه‌ای که داشتم تلاش کردم و به هدفم که حفظ کامل قرآن بود رسیدم.

,

 

,

خراشادی عنوان کرد: پاکی وجود نوجوان و جذبه‌ای که قرآن دارد باعث می‌شود شور،شوق و روحیه برای حفظ قرآن در فرد تقویت شود و موانع پیش‌رو برای رسیدن به هدف از بین برود.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر مباحث قرآنی، گفت‌وگو، نشان‌دادن حافظان قرآن و در مجموع مباحث قرآنی در رسانه ملی و سطح جامعه کمتر شده، گفت: تصورات برخی بر این بوده که معرفی حافظان قرآن و پرداختن به جامعه قرآنی تکراری شده است درصورتی که نباید این‌گونه باشد و همان‌طور که به مباحث دیگر پرداخته می‌شود، به قرآن و فواید آن در زندگی پرداخته و بیان شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: قرارگرفتن در وادی قرآن غنیمت است چراکه باعث بزرگ‌شدن و تربیت درست فرد می‌شود. خانواده‌ای که خیر و صلاح فرزندش را می‌خواهد، فرزندش را برای رفتن به سمت و سوی قرآن تشویق می‌کند.

,

 

,

عوامل رغبت کم به قرآن‌آموزی

, عوامل رغبت کم به قرآن‌آموزی, عوامل رغبت کم به قرآن‌آموزی,

خراشادی با بیان این‌که هم‌اکنون تشویق خانواده‌ها برای هدایت فرزندان به وادی قرآن کم‌نشده بلکه بیشتر شده، تصریح کرد: متأسفانه انگیزه‌های ضعیف و اهمیت‌ندادن به حافظان قرآن به‌گونه‌ای که به سایر رشته‌ها و مقام‌ها از جمله مقام‌های ورزشی ارزش و اهمیت داده می‌شود از دلایلی است که نوجوانان و جوانان نیز کمتر به سمت‌وسوی قرآن سوق پیدا می‌کنند.

,

 

,

این حافظ قرآن بیان کرد: مسئله دیگر که نوجوانان کمتر به سمت قرآن می‌روند پیداشدن جاذبه‌های جدید و زیادی پیرامون نوجوان است که نیروهای جذبی زیادی داشته که از جمله آن‌ها به فضای مجازی می‌توان اشاره کرد.

,

 

,

خراشادی ادامه داد: عدم تنوع در برنامه‌های قرآنی از دیگر مسائلی است که باعث‌شده کمتر نوجوان و جوان به سمت قرآن سوق پیدا کنند که باید در این موارد کار کرد و نگذاشت که قدرت‌های جاذبه دیگری که بعضا منفی است نوجوانان و جوانان را جذب کند.

,

 

,

مشکلات پیش‌روی جامعه قرآنی استان

, مشکلات پیش‌روی جامعه قرآنی استان, مشکلات پیش‌روی جامعه قرآنی استان,

خراشادی خاطرنشان کرد: در استان نیز در برخی از زمینه‌ها ضعف داریم با وجود این‌که بارها مشکلات مطرح شده اما کمتر شاهد اقدام خاصی به ویژه از سوی مسئولان برای رفع مشکلات بودیم.

,

 

,

وی افزود: در استان به لحاظ کم‌برخورداری از امکانات با مشکلاتی مواجه‌ایم که باید به آن توجه شود. گاهی برای برگزاری دوره‌ای نیاز به مربی داریم که باید از استان دیگری بیاید که به دلیل بالابودن هزینه و دوربودن، مربی به استان نمی‌آید. گاهی نیاز است قرآن‌آموزان در دوره‌هایی در استان‌های دیگر شرکت کنند که باز به دلیل بالابودن هزینه و دوری راه شرایط برای حضور قرآن‌آموزان در دوره‌های آموزشی فراهم نیست.

,

 

,

وی با تأکید بر این‌که برای رفع مشکلات، حمایت مسئولان را نیازمند هستیم، اظهار کرد: تنوع و بروزبودن در آموزش‌های قرآنی نیز از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود.

,

 

,

وی گفت: فضای مجازی به عنوان رسانه‌ای که خبرها را در کمترین زمان منعکس می‌کند خوب است اما نیمه منفی آن از نیمه مثبت بیشتر است و می‌توان از ظرفیت این فضا به نفع مطلوب و جذب نوجوانان و جوانان به سوی قرآن و مسائل فرهنگی استفاده کرد و خوراک مناسب به مخاطب داد. کما این‌که هم‌اکنون مسائل فرهنگی و مذهبی در این فضا ورود کرده اما باید بیشتر به آن توجه و تقویت شود.

,

 

,

خراشادی با اشاره به هزینه‌های اداره یک مؤسسه قرآنی گفت: بالابودن هزینه‌ها از جمله هزینه مربی، هزینه‌های جاری و سایر هزینه‌هایی که بر عهده مسئول یک مؤسسه قرآنی است و متأسفانه هیچ حمایتی از طرف نهادهای دولتی صورت نمی‌گیرد و از طرف دیگر تعداد مؤسسات قرآنی و کلاس‌های آن‌ها نیز متعدد است که بهتر است ساماندهی شود ازجمله مشکلات این مؤسسات است.

,

 

,

این حافظ قرآن گفت: راه برون‌رفت از مشکلات ناشی از تعدد مأسسات قرآنی این است که هر رشته قرآنی در یک مؤسسه تدریس شود. این‌گونه که همه رشته‌های قرآنی در تمام مؤسسات تدریس می‌شود کاربردی نیست چراکه تمام مربیان تخصص لازم را ندارند.

,

 

,

وی ادامه داد: از طرف دیگر مؤسسات نیز حق برگزاری چندین رشته در مؤسسه را دارند چراکه برنامه‌ریزی درستی از سوی مسئولان امر برای ساماندهی صورت نگرفته است. لذا هر مؤسسه برای بدست آوردن حداقل هزینه‌های خود نیازمند برگزاری چندین رشته است. علاوه بر این‌که ساماندهی در این خصوص صورت نگرفته مؤسسات نیز با هم به نتیجه نمی‌رسند و همین موازی کاری‌ها ادامه پیدا کرده و باعث شده مؤسساتی که هدف آن‌ها فرهنگی و قرآن‌آموزی باشد امروزه به منبع درآمد و محلی برای تأمین هزینه‌های مؤسسات تبدیل شود.

,

 

,

نبود استاد صوت و لحن مسلط خواهر در مرکز استان/ مسئولان همکاری ندارند

, نبود استاد صوت و لحن مسلط خواهر در مرکز استان/ مسئولان همکاری ندارند, نبود استاد صوت و لحن مسلط خواهر در مرکز استان/ مسئولان همکاری ندارند,

وی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص نبود استاد متخصص هر رشته قرآنی در استان، گفت: در مرکز استان استاد صوت و لحن مسلط خواهر که بتواند در سطح خوب به قرآن‌آموزان آموزش دهد نداریم. تعدادی که هستند بنابر دلایلی با مؤسسات همکاری نمی‌کنند. استاد آقا در کلاس خواهران حاضر نمی‌شود و از طرفی خواهران در کلاسی که استاد آقا باشد شرکت نمی‌کنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در سایر زمینه‌ها نیز اساتید بروز نشدند و آن‌چه که لازم است به قرآن‌آموز آموزش داده شود را فرا نگرفته‌اند که این نیز باعث شده به نسبت استعدادهای قرآنی که در استان داریم مقام‌های کشوری کمتری در مسابقات داشته باشیم.

,

 

,

این حافظ قرآن گفت: یکی از دیگر مشکلات اساتید برای شرکت در دوره‌های خارج استان، مشکل اسکان است و حتی اگر استادی در دوره‌ای شرکت کند بعد از بازگشت زمینه برای پیاده‌کردن آموزش‌ها وجود ندارد چراکه پیاده‌کردن آموزش‌ها نیز مستلزم یکسری امکانات و هزینه‌هایی است که مسئولان در استان نیز در این زمینه همکاری برای در اختیارگذاشتن امکانات ندارند.

,

 

,

وی اظهار کرد: جهت بروزکردن اطلاعات اساتید اگر از استادی دعوت شود که به خراسان‌جنوبی بیاید، باید ماه‌ها در انتظار پذیرش دعوت باشیم. استادهای سطح عالی به استان نمی‌آیند چراکه هزینه دارد و ما توانایی تقبل هزینه‌ها را نداریم.

,

 

,

خراشادی گفت: برای ارتقای جامعه قرآنی استان نیازمند همکاری مسئولان استانی هستیم.

,

 

,

اهمیت به برنامه موسیقی بیشتر از قرآن‌آموزی است

, اهمیت به برنامه موسیقی بیشتر از قرآن‌آموزی است, اهمیت به برنامه موسیقی بیشتر از قرآن‌آموزی است,

خراشادی با بیان این‌که اهمیتی که به برگزاری کنسرت و موسیقی با هزینه‌های میلیونی داده می‌شود بسیار بیشتر از جلسات قرآنی است، گفت: با مؤسسات قرآنی به دلیل این‌که هزینه برگزاری دوره‌های قرآنی بالا است همکاری نمی‌شود و شرایط خوبی برای حافظان قرآن به نسبت سایر موارد مورد نیاز برای جامعه هدف فراهم نیست.

,

 

,

خراشادی گفت: این‌که برای حضور یک خواننده در سطح شهر بنر زده و تبلیغ می‌شود برای حضور قاری و جلسات قرآنی کمتر این اتفاق می‌افتد. البته درصدی نیز به دلیل عدم اتحاد بین جامعه قرآنی است و چون هر کسی مشغول کارهای خود است اتحاد بین جامعه قرآنی کم بوده و مرکزی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های قرآنی وجود ندارد.

,

 

,

این حافظ قرآن عنوان کرد: حافظان قرآن در مقابل رتبه‌های ورزشی استان بیشتر هستند اما معرفی نشده و کمتر شناخته شده‌اند. خبری در این خصوص منعکس نشده و به جامعه قرآنی توجه نمی‌شود که باید بیش از این به مباحث قرآنی توجه شود چراکه باعث عاقبت بخیری جامعه خواهدشد.

, حافظان قرآن در مقابل رتبه‌های ورزشی استان بیشتر هستند,

 

,

خراشادی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز شرایط هیمن‌گونه بود و تاکنون شرایط تغیری نکرده است.

,

 

,

وی ضمن توصیه به خانواده‌ها برای هدایت فرزندان به سمت قرآن، افزود: قرآن بازدارنده از کارهای بد است و خانواده‌هایی که نسبت به فرزندان خود دغدغه دارند اگر فرزندان را با قرآن تنها بگذارند فرزندشان با قرآن محشور شده و قطعا سالم خواهد ماند.

,

 

,

فرزندانم را برای حفظ قرآن مجبور نکرده‌ام

, فرزندانم را برای حفظ قرآن مجبور نکرده‌ام, فرزندانم را برای حفظ قرآن مجبور نکرده‌ام,

وی با بیان این‌که فرزندانم را برای حفظ قرآن مجبور نکرده‌ام، گفت: می‌خواهم خودشان با میل و علاقه به سمت قرآن بروند چراکه وقتی در مسیر قرآن قرار گرفتند دیگر مسیر را رها نمی‌کنند و ادامه می‌دهند.

,

 

,

وی عنوان کرد: همراهی همسرم نیز در انجام کارهای قرآنی بسیار خوب است و حتی بیشتر از من عامل به قرآن است. اگر همراهی همسرم نبود به بسیاری از برنامه‌هایی که دارم، نمی‌رسیدم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه