اخبار داغ

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تائید کرد:

زمین ساخت موزه دفاع مقدس به کارگاه تبدیل شد

زمین ساخت موزه دفاع مقدس به کارگاه تبدیل شد
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: پس از مکاتبه معاون واگذاری املاک اداره راه و شهرسازی مبنی بر اجازه به شهرداری برای واگذاری این زمین برای ساخت موزه و مرکز فرهنگی به دفتر حفظ آثار، شاهد تبدیل شدن همان زمین به محیط کارگاه شرکتی خصوصی شدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار کفاش مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: یکی از مسائلی که در استان بوشهر در حوزه دفاع مقدس با آن مواجه هستیم، عدم وجود موزه دفاع مقدس است در حالی که در اکثر استان ها یا موزه دفاع مقدس دارند، یا در حال ساختند و یا زمین را به این امر اختصاص داده ور در حال طراحی آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: در استان بوشهر با گذشت ۱۶ سال از تاسیس دفتر حفظ آثار و با تمام پیگیری هایی که در تمام دوره ها شده، هنوز فاقد زمینی برای احداث موزه دفاع مقدس است.

,

کفاش ادامه داد: تمام کشورهای دنیا اگر یک روز هم جنگ در تاریخ خود داشته اند، الآن موزه جنگ دارند ولی استان بوشهر که سابقه چند قرن مقاومت و مبارزه با استعمار را دارد و در انواع جنگ های دریایی و زمینی در دفاع مقدس درگیری مستقیم داشته و سرداران رشید و بنام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است از این حق طبیعی و ضروری خود محروم است.

,

وی بیان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به بازسازی صحنه های جنگ برای نشر ارزش های دفاع مقدس و به تصویر کشیدن رشادت های فرماندهان استان بوشهر و معرفی شهیدان استان می پردازد.

,

سردار کفاش عنوان داشت: علی رغم همه پیگیری ها و مکاتبات و جلساتی که با امام جمعه بوشهر، شهرداری، استانداری و اداره راه و شهرسازی شده بود، قرار بر این شد که در صورت رفع مشکل اداره راه و شهرسازی استان با شرکت پاسارگارد در مورد زمین های دهکده گردشگری، مقدار سه هکتار برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بوشهر اختصاص یابد.

,

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان بوشهر اشاره کرد: بعد از پیگیری های حفظ آثار استان با شرکت پاسارگاد و رفع مشکل زمین بین آن شرکت و اداره راه  شهرسازی، مکاتبه ما با استانداری برای عمل به وعده داده شده انجام شد و رونوشتی هم برای دفتر امام جمعه فرستاده شد.

,

کفاش افزود: پس از مکاتبه معاون واگذاری املاک اداره راه و شهرسازی مبنی بر اجازه به شهرداری برای واگذاری این زمین برای ساخت موزه و مرکز فرهنگی به دفتر حفظ آثار و گذشت یک هفته از آن، شاهد تبدیل شدن همان زمین به محیط کارگاه شرکتی خصوصی شدیم.

,

وی گفت: وقتی از شهرداری در مورد زمین مربوطه پیگیری کردیم و از سایر نهادهای مربوط و قول دوباره مبنی بر واگذاری زمین، دوباره شاهد حضور شرکت خصوصی با دستور شهرداری در زمین ذکر شده شدیم.

,

سردار کفاش بیان داشت: متاسفانه در مجموعه شهرداری و استانداری، جدیتی در واگذاری زمین و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نمی بینیم و شهرداری در همان زمینی که به ما قول داده بودند، کارگاه زده اند و جلوی ساخت یک پروژه ای که برد بین المللی برای معرفی استان بوشهر را دارد، گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه