اخبار داغ

گرانی هایی که در نقطه جوش است؛

کردستان؛ دارنده بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در کشور

کردستان؛ دارنده بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در کشور
مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف کننده در اردیبهشت 98 را به تفکیک استان منتشر کرد؛ بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به کردستان است و نرخ رسمی تورم اقلام خوراکی و آشامیدنی در کردستان هم 84.6 اعلام شده است؛ کردستان بالاترین نرخ تورم 12 ماهه را هم در کالاهای غیرخوراکی و خدمات دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مرکز آمار ایران، دیروز گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در اردیبهشت 98 را منتشر کرد که طبق آن، تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای کشور 52.1 درصد و در کردستان 63.4 درصد است؛ و این یعنی خانوارهای ساکن کردستان به طور متوسط 11.3 درصد بیشتر از میانگین کشور و 19.9 درصد بیشتر از آخرین استان کشور نسبت به اردیبهشت‌ماه 97 برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

در گزارش، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به کردستان و 41 درصد اعلام و تورم نقطه‌ای مواد خوراکی و آشامیدنی هم در کردستان 84.6 درصد اعلام شده است؛ کردستان بالاترین نرخ تورم 12 ماهه را هم در کالاهای غیرخوراکی و خدمات دارد.

,

 

,

گزارش، حال و روز کردستان از نظر مرجع رسمی آمار کشور است و جالب آنکه تنها یک روز قبل از انتشار آن، معاون اقتصادی استاندار، ظاهراً خبرگزاری‌های دولتی و البته خبرگزاری مورد وثوق! تیم اقتصادی استان را با خود همراه کرده و پس از گشتی در بازار سنندج با هم به این نتیجه رسیده بودند که «کردستان گران‌ترین استان کشور نیست»؛ لابد انتظار دارند مردم هم بپذیرند!

,

 

,

اظهارات 28 اردیبهشت 98 رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان قابل تأمل است؛ بخوانید: «بازار کردستان با 47 بازرس قابل کنترل نیست»؛ «کنترل و نظارت بر نحوه توزیع کالاهای یارانه‌ای مانند، قند، شکر، برنج، گوشت و غیره که هر کدام به عنوان چالشی سازمان را در فشار قرار داده‌اند، کار ساده‌ای نیست»؛ «تفاوت قیمت کالاهای یارانه‌ای با قیمت واقعی آنها در بازار  موجب سوءاستفاده افرادی سودجو و دلال شده است، این اشخاص با بکارگیری افرادی کالاهای تنظیم بازار را خریداری می‌کنند و با قیمت چند برابری می‌فروشند»؛ «هر روز قیمت‌ها افزایش می‌یابد و صدایمان به جایی نمی‌رسد».

,

 

,

 

,

, ,

 

,
 
,
نبض تورم سالانه در کردستان
, نبض تورم سالانه در کردستان, نبض تورم سالانه در کردستان,

شهروندان استان کردستان در یک ساله منتهی به اردیبهشت امسال برای خرید یک سبد کالاها و خدمات یکسان  در مقایسه با مدت مشابه پارسال پارسال ۴۱ درصد بیشتر هزینه کرده‌اند و از این حیث رکورددار نرخ تورم سالانه بوده‌اند.ت

,

 

,
, ,
 
,
 
,
تورم نقطه به نقطه کردستان در آستانه جوش
, تورم نقطه به نقطه کردستان در آستانه جوش, تورم نقطه به نقطه کردستان در آستانه جوش,

شهروندان استان کردستان در اردیبهشت امسال برای خرید یک سبد کالاها و خدمات یکسان 63.4 درصد بیشتر از اردیبهشت پارسال هزینه کرده و  بعد از استان بوشهر رکوردار شده‌اند !!!

,

 

,

حالا مردم قضاوت کنند واقعیت بازار کردستان این اظهارات مسئولین است؟!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه