اخبار داغ

گزارش مرآت از بازار لاستیک؛

چالش کمبود لاستیک به بازار سمنان رسید/ توزیع ناعادلانه لاستیک باعث تعطیلی لاستیک فروشی‌ها

چالش کمبود لاستیک به بازار سمنان رسید/ توزیع ناعادلانه لاستیک باعث تعطیلی لاستیک فروشی‌ها
توزیع لاستیک های دولتی در بازار به گفته برخی فروشندگان ناعادلانه بوده است که اعتراض برخی فروشندگان را بدنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به‌دنبال التهابات پیاپی و نابسامانی‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون بازار‌های کشور از جمله بازار طلا، ارز، مسکن، خودرو و... را دچار بحران کرده، بازار تایر خودرو نیز دستخوش التهابات به وجود آمده، شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

همزمان با نوسانات قیمت ارز و در پی تغییر سیاست‌های ارزی کشور در بهار امسال، تولیدکنندگان تایر و لاستیک خودرو علاوه‌بر مشکلاتی که به‌واسطه تغییر نرخ ارز با آن مواجه شدند در تامین ارز برای تهیه مواد اولیه نیز به مشکل برخوردند.

,

همین امر باعث کمبود لاستیک را در پی داشت که استان سمنان از این حیث بی نصیب نبوده است،  که در همین خصوص با یکی از فروشندگان لاستیک و رئیس اتحادیه  به گفتگو نشته ایم.

,

حجت الله خیرخواهان فروشنده لاستیک در سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه قیمت لاستیک با نوسان بالایی روبه رو است و از ابتدای سال تا کنون به صورت هفته ای به قیمت آن اضافه می شود، گفت: به دلیل کمبود لاستیک و جلوگیری از واردات، در بازار آزاد قیمت لاستیک 80 درصد گران شد.

, مرآت,

این فروشنده لاستیک در ادامه با توجه به اینکه نبود تقاضا در بازار دلیل افزایش قیمت آن می باشد، افزود: برخی از لاستیک ها  با ارز 4 هزار و 200 تومانی  به بعضی از مراکز خرید لاستیک ارائه شده است.

,

خیرخواهان با بیان اینکه توزیع ناعادلانه لاستیک در شهر مهم ترین عاملی است که فروشندگان با کمبود لاستیک مواجه شده اند، عنوان کرد: تا پیش از سال 98  در سمنان نماینده ای برای فروش لاستیک از شرکت های داخلی وجود نداشته است.

,

وی با اشاره به اینکه لاستیک های دولتی به واحدهایی به صورت غیر حرفه ای در سطح شهر ارائه شده است، مطرح کرد: فروشندگان و واحدهای صنفی لاستیک با این توزیع ناعادلانه بسیار ضرر کرده و یا تعطیل شدند.

,

این فروشنده لاستیک در ادامه افزود: فروشندگان لاستیک برای این موضوع به ارگان های مربوط برای اعتراض مراجعه کردند اما متاسفانه پاسخی دریافت نکردند.

,

خیرخواهان با بیان اینکه دو نرخی بودن قیمت لاستیک باعث ایجاد بازار کاذب شده است، اظهار کرد: کیفیت لاستیک های داخلی و خارجی قابل قیاس نیست و قیمت برخی لاستیک های خارجی به برند آن بستگی دارد.

,

کاظم کاملی فر رئیس اتحادیه فروشنگان لاستیک، باطری و روغن شهرستان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه 40 فروشنده لاستیک و 16 فروشنده روغن به عضویت اتحادیه در آمدند، گفت: با توجه به بازدید میدانی در سطح شهر کمبود لاستیک مشاهده نمی شود.

, مرآت,

رئیس اتحادیه فروشنگان لاستیک، باطری و روغن شهرستان سمنان با توجه به اینکه شرایط اقتصادی حاکم در کشور باعث شده است قیمت ها دچار نوسان شود، افزود: در ارائه کمبود لوازم یدکی، روغن، باطری و ... کمبودی در بازار وجود ندارد.

,

کاملی فر در ادامه عنوان کرد: لاستیک های ایرانی موجود در بازار با کیفیت 70 درصدی ارائه می شوند و در برخی موارد کیفیت آن چند برابر تولید کشورهای خارجی می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال 6 پروانه کسب در حوزه فروش لاستیک و باطری در شهر سمنان صادر شده است، مطرح کرد: نظارت بر روی اعتبار پروانه کسب و شکایات در سطح شهر از سوی اتحادیه انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه