اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری سالانه 350 یادواره شهدا در مدارس خراسان رضوی

برگزاری سالانه 350 یادواره شهدا در مدارس خراسان رضوی
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اعلام اینکه عددی نزدیک به 5 هزار راوی معلم در خراسان رضوی فعالیت دارند گفت: سالانه نزدیک به 350 یادواره شهدا در سطح آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در نشست مشترک با سردار حسینعلی یوسفعلیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تقویت و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش استان محسوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح مدارس استان با موضوع دفاع مقدس افزود: سالانه نزدیک به 350 یادواره شهدا در سطح آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه طی این یادواره‌ها دانش‌آموزان و نسل جوان با سیره شهدا آشنا می شوند گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح دانش آموزان دارای اهمیت است و در این راستا طرح شهیدپژوهی یکی از برنامه‌های مفیدی است که در آن دانش‌آموزان به بررسی سیره و وصیت‌نامه شهدای محله و منطقه خود می‌پردازند.

,

وی افزود: طی این طرح شهیدپژوهی دانش آموز با خانواده معزز شهدا ارتباط برقرار می‌کند و سپس یک کار پژوهشی گروهی در این زمینه انجام می دهد.

,

خدابنده ضمن اعلام رونمایی از64 عنوان جلد کتاب از آثار ارسالی دانش‌آموزان بر اساس همین تحقیق و پزوهش ها تصریح کرد: در مدارس استان هر کلاس درس به نام یک شهید والامقام به منظور آشنایی دانش اموزان با شهدا نامگذاری شده است.

,

وی تدوین فرهنگ نامه شهدای فرهنگی استان را دارای اهمیت دانست و افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور از برنامه‌های بسیار مهمی است که با مشارکت آموزش و پرورش استان و سپاه امام رضا(ع) و بسیج انجام می‌شود و آثار بسیار ارزشمندی را از لحاظ فرهنگی و معنوی در پی‌دارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به طرح راوی معلم خاطرنشان کرد: این موضوع از طرح‌های موثری است که در آن از معلمان رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس در دوره‌های آموزشی مختلف استفاده می‌شود.

,

وی ضمن اعلام اینکه عددی نزدیک به 5 هزار راوی معلم در خراسان رضوی فعالیت دارند افزود: این افراد علاوه بر تدریس در دوره‌های آموزشی در اردوهای راهیان نور حضور یافته و به روایت‌گری دوران دفاع مقدس می‌پردازند.

,

خدابنده دفاع مقدس را از درخشان‌ترین دوران کشوردانست و اظهار کرد: به منظور آشنایی نسل جوان و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه هایی از قبیل طرح پاسدار معلم، کتاب‌خوانی با مشارکت بیش از 150 هزار دانش‌آموز پایه‌های نهم و دهم، بازدید از معراج شهدا و طرح شهید بهنام محمدی در حال اجرا است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه