اخبار داغ

یکی از یاران نزدیک امام خمینی(ره):

مردم جهان امام را به عنوان پیامبر آزادی می دانند/ آنهایی که چشم امید به کاخ سفید دارند از آرمان های امام بیگانه اند

مردم جهان امام را به عنوان پیامبر آزادی می دانند/ آنهایی که چشم امید به کاخ سفید دارند از آرمان های امام بیگانه اند
یکی از یاران نزدیک امام خمینی(ره) گفت: امروز کسانی را می بینیم که به ظاهر خودشان را یار و پیرو راه امام می دانند ولی به کلی از امام و انقلاب و مردم بیگانه اند و چشم امید به کاخ سفید دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حمید روحانی یکی از یاران نزدیک امام خمینی(ره) و رییس بنیاد تاریخ‌ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، گفت: آرمان ها و دیدگاه های امام برگرفته از قرآن بود و در زمینه نهضت مبارزه و انقلاب سخنی از خود نداشتند و هر چه می گفتند از قرآن بود و دستور قرآن را اجرا می کردند و همین امر هم ماندگاری نهضت ایشان را در پی داشت.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با بیان اینکه مبارزه با ظلم، استقامت در برابر متجاوزگران، آشتی ناپذیری، حمایت از مستضعفان و توده های محروم و دیگر آرمان های امام ریشه در قرآن دارد، افزود: تا زمانی که قرآن در این کشور حاکم است و اسلام در جهان رو به پیشرفت است نهضت امام نیز استوار و رو به پیشرفت خواهد بود و هیچگاه از بین نخواهد رفت.

,

رییس بنیاد تاریخ‌ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران سخنان امام را در حمایت از توده های محروم دانست و تصریح کرد: آن روزی که نهضت امام خمینی(ره) آغاز شد و مردم ایران وقتی پیام امام را می شنیدند از دانشجوی دانشگاه گرفته تا روستایی دورترین نقطه ایران احساس می کردند که حرف دلشان زده می شود.  

,

روحانی با تاکید بر اینکه امام عشق به مردم داشتند و با عشق به مردم حرکت کردند و مردم را محرم اسرار می دانستند، اضافه کرد: از آن طرف هم عشق امام در دل مردم پدیدار شد و استوار یافت چرا که وقتی مردم احساس کنند خواسته ها و حرفهایشان به وسیله یک رهبر مطرح می شود و فریادگر مشکلات و مدافع حقوق مردم است قطعا این مردم به چنین دیدگاه و اهدافی روی می آورند.

,

وی با بیان اینکه نظریات و پیام امام در دل مردم ملت های مختلف جهان ریشه دوانده است چرا که این نظریات امام برآمده از دل است، ادامه داد: در سخنان امام دورویی و دروغگویی نبود و تاثیر همین امر نیز مردم امام را باور داشتند و اگر امروز می بینیم مردم به امام علاقمندند و راه امام را دنبال می کنند به این دلیل است که فهمیدند امام راه درست و حق را برگزیده بود.

,

این یارامام خمینی(ره) از خودرستگی را ویژگی بارز و شاخص امام دانست و تصریح کرد: مردم وقتی پیام الهی امام و راستی و درستی را در کلام ایشان شنیدند در عمل دریافتند که اقدامات و حرکات امام برای خدا بود و منیتی نداشتند و در جهت حقوق الهی و مردمی حرکت کرده است و هرگز قدمی برای خود برنداشت و این بزرگترین موفقیت امام بود.

,

روحانی افزود: مردم وقتی چنین ویژگی را از امام دیدند نه تنها وقتی امام به وطن بازگشت با 6 میلیون نفر به استقبال ایشان رفتند، بلکه در رحلت ایشان با 10 میلیون نفر بدرقه اش کردند و این از معجزات تاریخ بود که شخصیتی بعد از 10 سال حاکمیت در کشور اینچنین در مردم تاثیر بگذارد.

,

وی با بیان اینکه عشق امام محدود به عده ای خاص نبود بلکه امام همه اقشار جامعه را جذب کرد، گفت: کسانی در تشییع امام بودند که به ظاهر شاید افراد درستی نبودند و ظاهرشان بر مبنای اخلاق و اسلام نبود اما به پهنای صورت برای امام اشک می ریختند.

,

رییس بنیاد تاریخ‌ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: امام وقتی نهضتش را در 15 خرداد سال 42 آغاز کرد اینگونه نبود که قشر خاصی به صحنه بیایند بلکه همه اقشار جامعه فقیر و غنی، زن و مرد، تحصیل کرده، روستایی، کشاورز، کارگر، کسبه، طلبه و همه اقشار آمدند و در راه امام شهید دادند. 

,

به گفته روحانی حرکت امام یک حرکت عمومی بود و با همه اقشار جامعه ارتباط داشت که این امر در تاریخ بی سابقه است چرا که در نهضت های گذشته ممکن بود قشر خاصی در نهضت ایجاد شده بوده باشند اما نهضت امام فراگیر بود و همه اقشار جامعه را جذب کرد و در عروج ملکوتی اش نیز همه اقشار جامعه به صحنه آمدند و همه برای امام اشک ریختند.

,

وی بیان کرد: دشمن از اینکه سعی می کند راه امام را مخدوش کند، نسبت های ناروا به امام می دهد و تحریف تاریخ می کند برای این است که خطر گسترش راه امام را برای استکبار جهانی و زورگویان جدی می داند.

,

این مورخ انقلاب با بیان اینکه امروز بعضی ها که خودشان را پیرو امام می دانند به طور کلی از راه امام بیگانه اند، گفت: امام هیچگاه به مردم دروغ نمی گفت، وعده دروغ نمی داد و در جهت فریب مردم حرکت نمی کرد ولی آنهایی که به فکر مردم نیستند و مردم را با مشکلات دردناکی مواجه ساخته اند، فقط شعار می دهند و در جهت منافع و جاه طلبی خودشان حرکت می کنند مسلما راهشان از راه امام جداست و مردم نیز می فهمند که اینها از انقلاب و راه امام و اسلام ناب بیگانه اند.

,

روحانی با بیان اینکه تاریخ دارد تکرار می شود، اظهار کرد: به همان نحوی که  در کنار پیامبر اکرم کسانی بودند که ظاهرا با پیامبر همدم بودند ولی راه و فکرشان از راه رسول اکرم متفاوت بود و همگون نبود، امروز هم می بینیم کسانی که به ظاهر خودشان را یار امام یا پیرو راه امام می دانند به کلی از امام و انقلاب و مردم بیگانه اند و چشم امید به کاخ سفید دارند و دنبال سازش و کرنش و تسلیم در برابر بیگانه هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه اسلام ما را صریحا از سازش با دشمنان نهی کرده و امام نیز به همین دلیل سازش ناپذیر بودند و هرگز حاضر نبودند در مقابل دشمن سر تسلیم فرود آورند، تصریح کرد: آنهایی که امروز با نام امام و انقلاب  با دشمنان همخوانی دارند و پشت پرده سازش می کنند دارند از پشت به ملت ما خنجر می زنند.

,

این یارامام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: مردم جهان که امروز امام را شناختند ایشان را به عنوان یک پیامبر آزادی و استقلال می شناسند و الگویی در جهت مقابله با ظلم و استکبار و زورگویی ها می دانند، افزود: در جریان التهابات فرانسه دیدیم که رسما رهبر زردپوشان اعلام کرد که ما از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفتیم و این راه امام برای مردم دنیا الگو شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه