اخبار داغ

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد تاکید کرد؛

ضرورت احداث پایانه کارگری در شهرستان خلیل آباد / کارگران آموزش های ایمنی را جدی بگیرند

ضرورت احداث پایانه کارگری در شهرستان خلیل آباد / کارگران آموزش های ایمنی را جدی بگیرند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد ضمن تاکید بر ضرورت احداث پایانه کارگری در شهرستان، گفت: وضعیت فعلی که تجمع در دور میدان مرکزی است زیبنده کارگران نیست و در این مورد دادستانی خلیل آباد تذکراتی داده اند و امیدواریم این وضعیت با احداث پایانه کارگری اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمیدرضا صدیقی شب گذشته در جمع کارگران شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه در فصل ششم قانون بحث تشکیل تشکل های کارگری مطرح شده است، اظهار داشت: در شهرستان خلیل آباد 15 نماینده کارگران و انجمن صنفی کارگران داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی ادامه داد: از سال 95 انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان خلیل آباد تاسیس شده که تا به امروز 250 عضو دارد و خدمات ارزنده ای نیز تفاهم نامه هایی با پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه های پزشکی و... امضاء شده و کارگران عضو انجمن صنفی از تخفیفاتی در این زمینه بهره مند می شوند.

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد با بیان اینکه امکاناتی در سطح مشهد و کشور نظیر مهمانسرا وجود دارد که افراد عضو انجمن صنفی نیز از آن بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: کارگران دیگر نیز باید عضو انجمن صنفی شوند تا اعضای آن به بالا 500 نفر برسد تا بتوان احقاق حقوق بهتری نسبت به مطالبات کارگران نظیر یارانه نقدی، سهام عدالت، سبد حمایت غذایی، بیمه کارگران ساختمانی و ... به سهولت انجام شود.

,

وی با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی های مصرف و مسکن، تصریح کرد: کارگران می توانند شرکت تعاونی مصرف و مسکن داشته باشند و سه نفر از کارگران به عنوان هیئت موسس به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و کار تشکیل این شرکت را پیگیری داشته باشند.

,

صدیقی ادامه داد: این شرکت تعاونی می تواند ارزاق عمومی را با قیمت پایین تری به دست کارگران برسانند و با هماهنگی هایی که با وزارت تعاون و بنیاد مسکن خواهد شد می توانند برای تحویل زمین به منظور احداث مسکن اقدام کنند.

,

وی با اشاره به احداث پایانه کارگری با کمک خیرین منطقه، اذعان کرد: پایانه کارگری محلی است که کارگران در آن جا مستقر می شوند و افرادی که نیاز به خدمات این کارگران دارند به این پایانه مراجعه می کنند.

,

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خلیل آباد همچنین ضمن تاکید بر ضرورت احداث پایانه کارگری در شهرستان، عنوان کرد: متاسفانه در شهرستان پایانه کارگری نداریم و امیدواریم با کمک خیرین و شورای اسلامی شهر و شهرداری و ادارات مرتبط نظیر اوقاف محلی برای احداث پایانه کارگری در نظر گرفته شود.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: وضعیت فعلی که تجمع در دور میدان مرکزی است زیبنده کارگران نیست و در این مورد دادستانی خلیل آباد تذکراتی داده اند و امیدواریم این وضعیت با احداث پایانه کارگری اصلاح شود.

,

صدیقی ضمن تاکید بر جدی گرفتن آموزش های ایمنی، ابراز کرد: 48 درصد حوادث ناشی از کاری که در کشور اتفاق می افتد مربوط به کارگران ساختمانی است و حوادث ناشی از کار در این کارگاه ها نیز شدت بالایی دارد

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش های ایمنی را باید جدی بگیریم و باید همیشه باید کار را به شکلی انجام دهیم که برای خود و افراد دیگر حادثه ایجاد نکند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه