اخبار داغ

در جمع دانشجویان مطرح شد

فرهنگ کار و اشتغال در استان ما ضعیف است/شروط لازم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم چیست؟/کهگیلویه و بویراحمد بهشت محروم است!

فرهنگ کار و اشتغال در استان ما ضعیف است/شروط لازم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم چیست؟/کهگیلویه و بویراحمد بهشت محروم است!
فرمانده سپاه فتح استان: کهگیلویه و بویراحمد از لحاط منابع، مناطق گردشگری، کشاورزی و... بهشت است؛ اما واقعاً محروم است، و یکی از بزرگترین مشکلات این استان طایفه گرایی است که در آن وجود دارد و این مسئله را باید حل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس نشستی به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سازمان امور اوقاف استان در راستای طرح اعتلای بسیج در بقعه مبارکه امامزاده قاسم (ع) و با حضور فرمانده سپاه فتح، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان، اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی و مسئولان نهاد رهبری دانشگاه های استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع دانشجویان و شنیدن صحبت های آنان گفت: انسجام میان تشکل ها و نهادهای دانشگاهی فارغ از جریانات سیاسی و با نگاه کمک و خدمت به مردم به خصوص مردم شریف و زحمت کش استان مایه مسرت و خوشنودی است، لذا برگزاری چنین جلساتی شاید به نظر نیاید اما همین باهم بودن در دراز مدت فی الواقع بسیار مثمر ثمر و باعث اعتلای روح خدمت رسانی و کمک به پیشرفت استان خواهد شد.

,

سرهنگ خرم دل بیان کرد: ما باید بدانیم در چه تمدنی، در چه زمانی و در کجا قرار داریم، هر تمدنی تا به شکل گیری و ثبات برسد فراز و نشیب های بیشماری را باید پشت سر بگذارد. در طول سالیان و قرن های گذشته، تمدن های بیشماری نظیر یونانیان، ایرانیان، رومیان، مصریان و... آمدند و رفتند و تأثیر خود را بر چرخه زندگی انسان و پیشرفت بشریت داشتند اما امروزه دو تمدن اصلی که بیشترین تأثیر را بر منطقه و دنیا دارند، جمهوری اسلامی ایران با گفتمان انقلاب اسلامی و آمریکا هستند.

,

وی افزود: کشورهایی مثل امارات، قطر و سنگاپور هرچند پیشرفته هستند و دارای ساختمان های آنچانی، پیشرفت اقتصادی  هستند اما متمدن نیستند، چون بر کشور و جریانی اثری ندارند، در طول سالهای گذشته از بین تمدن ایران و آمریکا هرچه به سمت جلو حرکت می کنیم هرچه تمدن ما به سمت اعتلاء و پیشرفت حرکت می کند. اما تمدن آمریکا به عقیده خود کارشناسان غربی و آمریکایی به دلیل  موارد متعددی که مهمترین آنان فساد اخلاقی، از هم پاشیده شدن بنیاد خانواده، توزیع مواد مخدر و وجود کارتل های بیشمار مواد مخدر در این کشور و ابتلاء جوانان به آن، دخالت لابی صهیونیستی و تحت تأثیر بودن استقلال فکری دولت مردان آمریکا از این لابی، از بین رفتن هیمنه قدرت گذشته امریکا در جهان بالاخص در خاورمیانه،  تقابل جهانی با دلار اشاره کرد.

,

 

,

, ,

خرم دل ادامه داد:  یکی از اصلی ترین دلایل برای انحطاط تمدن آمریکا را می توان ریشه در  از بین رفتن انسجام درونی در آمریکا و روحیه نوع دوستی مردم آن دانست شما به وضوح می توانید سیل های ایران و آمریکا را باهم مقایسه کنید، در کشور ما کمک های مردمی، بسیج مردم برای کمک به سیل زدگان به حدی بالا بود که کوچکترین نیازی به کشورهای بیگانه و صلیب سرخ نداشتیم اما در آمریکا با وجود ارسال کمک های بیشمار نقدی و کالایی دولت های اروپایی اما خود مردم آمریکا چندان دغدغه ای برای کمک به هموطنان خود نداشتند.

,

سرهنگ خرمدل تصریح کرد: همه ما و مردم از وضعیت کنونی اقتصادی ناراحت و ناراضی هستیم اما مردم ما نشان داده اند که هرچند دچار مشکلات و سختی باشند و از عملکردها ناراضی اما سر بزنگاه ها و مواقع حساس پشت سر ولایت، رهبری و انقلاب اسلامی هستند و دشمن نباید خود را دلخوش به این نارضایتی ها کند.

,

وی افزود: شما همین شکوه راهپیمایی روز قدس را در یاسوج ببینید، بیش از بیست، سی هزار نفر جمعیت برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در گرما و با زبان روزه به خیابان ها آمدند.
 

,
,

فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به اینکه دانشجویان باید پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند؛بیان کرد: بنده از شما دانشجویان  انتظاراتی دارم که امیدوارم به آنان جامعه عمل بپوشانید.

,

سرهنگ حمید خرمدل مهم ترین وظیفه دانشجویان در عصر جدید را حضور موثر و آگاهانه در فضای مجازی و رسانه ای نه تنها استان و کشور بلکه مجامع بین المللی و منطقه ای دانست و تأکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در عصر امروز در فضای مجازی فعال باشیم و نگذاریم دشمن هرچه خواست به خورد مردم و فعالین آن دهد.

,

وی تصریح کرد: دانشجو باید مطالعه داشته باشد و به فرهنگ و افزایش آن کمک کند، علی الخصوص با تشکیل گروه های مطالعاتی همچنین انسجام و وحدت در بین نهاد ها و تشکل های دانشگاهی ایجاد کند.
 

,
,

, ,

 

,

وی ضمن تشکر از فعالیت های مطالبه گرایانه قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقیقتاً این دانشجویان کارهای ارزشمندی در استان انجام داده اند و کارهای بسیاری نیز در دست  انجام دارند و وظیفه  همه ماست که روحیه مطالبه گری را در جامعه خصوصاً قشر دانشجو نهادینه کنیم.

,

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاط منابع، مناطق گردشگری، کشاورزی و... بهشت است؛ اما واقعاً محروم است، و یکی از بزرگترین مشکلات این استان طایفه گرایی است که در آن وجود دارد و این مسئله را باید حل کرد و در همه ی زمینه ها چه در ارتباطات، استخدام ها، جغرافیا، محل کار و ..  طایفه گرایی مشهود است.

,


سرهنگ حمید خرم دل درپایان افزود: فرهنگ کار و اشتغال در استان ما ضعیف است و همه به دنبال میز و پشت میز نشینی هستند درحالی که این استان باید گوشت و با توحه به استعدادی که در کشاورزی و منابعی خاکی دارد باید میوه و دیگر اقلام مورد نیاز جنوب کشور را تامین کند، دانشجوها باید به روستاها ورود پیدا کنند و فرهنگ کار مردم به خصوص در زمینه های کشاورزی و دامپروری را به روزتر و پر بازده تر کنند.

,
,

حجت اسلام و المسلمین حکمتی نیک نماینده ولی فقیه با اشاره به وضع کنونی کشور، منطقه، فشارهای دشمان انقلاب و تهدیدهای آمریکا علیه امنیت کشور اشاره کرد؛ و گفت: اگر برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال کرده بودید به وضوح می توانستید ببینید که  سیاست ترامپ در سخنرانی هایش در زمان انتخابات بر پایه صلح با مسلمانان و دوری از تنش بود، اما پس از به قدرت رسیدن و ترس از قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی و با فشارهای لابی صهیونیستی سیاست ایجاد تنش با ایران را در پی گرفته است، و اهداف آنها نیز 4 رکن اصلی اقتدار جمهوری اسلامی عیان است.

,

وی افزود: اولین رکن اقتدار ما نشأت گرفته از قدرت انسجام ملی در ایران دارد همانطور که مستحضرید جمهوری اسلامی با قومیت های مختلف لر، ترک، بلوچ، کرد، عرب و ... و همچنین مذاهب گوناگون و مختلف با انسجام در کنار هم ایستاده اند و سوای تفاوت ها در همه امور پشتیبان نظام و رهبری هستند و باید توجه داشت انسجام ملی ما ریشه در این سه رکن یعنی رهبری، مردم و جوهره دینی ( روحیه شهادت طلبی، انتظار، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، کمک به مستضعفان و...) دارد.

,

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: دومین رکن اقتدار دفاعی ماست، اقتدار دفاعی شامل اقتدار نرم افزاری دفاعی که ریشه اصلی آن به اعتقادات مذهبی و دینی مردم بر می گردد و اقتدار سخت افزاری دفاع ما که شامل قدرت موشکی، نیروهای نظامی، قدرت سایبری و... می شود.

,

وی ادامه داد: یکی از برجسته ترین ارکان دفاعی ما قدرت موشکی و تبدیل شدن ایران به قدرت اول موشکی منطقه است، برای همین است که دشمنان ما خواستار برجام 2  بودند و میخواستند در آن قدرت موشکی ما را نیز از بین ببرند و آن را تحت کنترل خود در بیاورند.

,

 

,


 

, ,
,

نماینده ولی فقیه در سپاه استان بیان کرد: سومین رکن اقتدار ما نفوذ منطقه ای است که داریم وقتی صحبت از نفوذ می شود منظور ما نفوذ به صورت تجاوز نظامی و اشغال و تهدید دیگر کشورها نیست، بلکه همه گیر شدن و نفوذ گفتمانی انقلاب اسلامی و آزادگی و دفاع از مظلومی است که داریم، و این گفتمان برای مردم منطقه که سال ها مورد ظلم حکام و استعمار کشورهای غربی بوده اند همان نوری است که انقلاب اسلامی به منطقه و دنیا عرضه کرد.

,

وی افزود: مهمترین رکن نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی تشکیل جبهه مقاومت در منطقه است و این جبهه به لطف و عنایت خداوند در حال شکل گیری است و الان نیز بحش عظیمی از آن تحقق یافته است که این جبهه متاصی از فرهنگ انقلابی جوان ایرانی دارد، و هدف آن تشکیل تمدنی اسلامی و زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان (عج) است.

,

حکمتی نیک تصریح کرد: چهارمین رکن قدرت، انرژی و منابع سرشاری همانند (نفت، خاک، فسفات، آب، گاز،پزشکی، کشاورزی و...) است که در کشور داریم و آنها می خواهند در قبالش موضع گیری کنند لذا تحریم های خصمانه از قبیل تحریم های بانکی، نفتی و بازرگانی و ... در راستای همین موضوع است.

,

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی که در حال حاضر بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است، گفت: درست است که ما در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما بحران اقتصادی نداریم کارشناسان چه داخلی و چه غربی با بررسی های خود در حوزه های مختلف با اشاره به سه دلیل، وجود هرگونه بحران اقتصادی در کشور ایران را رد می کنند؛ اول استعداد سرشار منابع و قدرت های انرژی و وجود مواد حیاتی معیشتی مردم و تولید آن در درون کشور، دوم؛ برخلاف کشورهای دیگر که با مشکل نیروی کار پیر و سالخورده مواجه است، ایران دارای نیروی انسانی و نیروی کار جوانان است که اگر درست به کارگیری شوند و به انها میدان داده شود همین نیروهای جوان و انقلابی ریشه بسیاری از مشکلات را با تکیه بر توان داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن از بین خواهند برد.

,

حکمتی نیک افزود: اما چرا دچار مشکلات شدیم و مشکلات امروزه کشور از کجا نشأت می گیرد؟ چرا با داشتن چنین منابع و جوانانی مردم ما با مشکلات اقتصادی و معیشتی دسته و پنجه نرم می کنند؟ باید گفت همه این مشکلات به نبود مدیریتی جهادی که نگاه به تولید داخلی دارد، عدم به کارگیری و استفاده از مدیران جوان و خلاق در رأس امور و استفاده از مدیران و مسئولان با دید لیبرالی دارد.

,

وی شروط لازم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم را در  قطع وابستگی کشور به صادرات نفت خام و مواد نفتی  و دوم نگاه مدیران به رونق تولیدات داخلی و ایجاد مشاغل مختلف برای جوانان بر اساس همین نوع نگاه دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه