اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

امام اسلام جدای از سیاست را اسلام آمریکایی می دانست/ امام مخالف تجمل گرایی و اشرافی گری بود

امام اسلام جدای از سیاست را اسلام آمریکایی می دانست/ امام مخالف تجمل گرایی و اشرافی گری بود
امام جمعه تربت حیدریه گفت: بر اساس آموزه های قرآنی و کلام عترت و اهل بیت علیه السلام امام خمینی(ره) اسلام جدای از سیاست را اسلام آمریکایی می دانست که در تقابل اسلام ناب محمدی (صلی الله ) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی شب گذشته در ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: تفکر و برداشت امام راحل و نظر ایشان در رابطه با اسلام یک نظام حکومتی است و از اصلاح رابطه بین انسان و خدا فراتر رفته و همه ابعاد جامعه اسلامی را در بر می گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه های قرآنی و کلام عترت و اهل بیت علیه السلام امام اسلام جدای از سیاست را اسلام آمریکایی می دانست که در تقابل اسلام ناب محمدی(صلی الله ) است.

,

 

,

عصمتی خاطر نشان کرد: این تفکر امام بر اساس آیات قرانی است که خدا در قرآن فرموده؛ پذیرش حاکمیت طاغوت با گمان ایمان سازش ندارد تا برسد به واقعیت، یعنی دلداگی به خدا با پذیرش حاکمیت طاغوت در تضاد است و قابل جمع تیست.

,

 

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: حاکمیت الهی هر گاه بر محور نظام ولایی و امامت جامعه اسلامی حرکت کند راه سعادت و کمال را پیش رفته و این در بسیاری از روایات و احدایث ذکر شده است.

,

 

,

وی تاکید کرد: امام سیستم حکومتی را سیستم ولایی و امامت جامعه اسلامی می داند و در زمان غیبت این مسوولیت بعهده ولی فقیه جامع الشرایط است.

,

 

,

عصمتی اضافه کرد: امام معتقد است هر کس فقیه جامع الشرایط نباشد ولو اینکه مسلمان و مومن درجه یک هم باشد طاغوت است و لذا در اسلام چتین حاکمیتی قابل قبول نیست.

,

 

,

وی بیان کرد: امام تجمل گرایی و اشرافی گری را نقطه مقابل دیانت می داند، مضر و مخل حاکمیت دینی است، لذا آنجایی که مسوولان و مردم به سمت تجمل گرایی حرکت کنند از اسلام ناب محمدی (ص) فاصله گرفتند.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه گفت: امام اسلام را یک مرام استکبار ستیز و نقطه مقابل طاغوت می داند و سکوت در برابر نظام سلطه را در تضاد با دین می داند.

,

 

,

وی افزود: امام معتقد است اسلام با جهاد فی سبیل الله و هجرت مادی و معنوی معنا دارد، جهاد همیشگی با دشمنان در میدانهای مختلف، لذا اسلامی که امام معرفی می کند آمیخته با هجرت و جهاد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه