اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۱۵ خرداد زدن ضربه اصلی به پیکره پهلوی بود/ در انتقال درست تاریخ به نسل امروز دچار مشکل هستیم

۱۵ خرداد زدن ضربه اصلی به پیکره پهلوی بود/ در انتقال درست تاریخ به نسل امروز دچار مشکل هستیم
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 15 خرداد یک قیام معمولی نبود در واقع زدن ضربه اصلی به پیکره رژیم پهلوی و بیدارگری اقشار فرهیخته ای بود که تصور می کردند دیگر نمی شود در برابر شاه جبار ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام محمد علی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز 15 خرداد اظهار کرد: همیشه در طوال تاریخ روزهای بوده که اتفاقات خاصی در آن روز رخ داده و تاریخ بشریت را دچار تغییر کرده و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری یک پیچ تاریخی برای بشریت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک، , عصراترک, حجت الاسلام محمد علی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما,  ,  , به مناسبت روز 15 خرداد اظهار کرد: همیشه در طوال تاریخ روزهای بوده که اتفاقات خاصی در آن روز رخ داده و تاریخ بشریت را دچار تغییر کرده و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری یک پیچ تاریخی برای بشریت بوده است.,

 

,

وی ادامه داد: یکی از این روزها که تاریخ انسان ها را متغییر کرده و برنامه هایی که استکبار و شیاطین عالم داشتند را تغییر داد یوم الله 15 خرداد است.

,

 

,

حجت الاسلم سالاری افزود: این روز یکی از عجیب ترین روزهایی است که شاید کسی تصور نمی کرد، در زمانی که سیاهی و تاریکی دوران پهلوی از اسلام چیزی جز نام باقی نگذاشته بود و پهلوی بعد از کودتا به اوج قدرت خود رسیده بود، بتواند دچار تزلزل شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در چنین موقعیتی امام (ره) در سال 41 با سخنرانی که داشتند و موضعی که گرفتند و بعد از آن دستور بازداشت امام صادر شد.

,

 

,

این مقام مسئول عنوان داشت: زمانی که کسی تصور نمی کرد این حرکات اثر داشته باشد، امام (ره) با توجه به بینش اصیل دینی و اعتقادی که از سیاست دین گرفته شده بود در مبنای ایستادگی در برابر ظالم و براساس این اعتقاد راسخ 15 خرداد شکل گرفت.

,

 

,

وی گفت: این روز یک قیام معمولی نبود در واقع زدن ضربه اصلی به پیکره رژیم پهلوی بود، این روز بیدارگر اقشار فرهیخته بود که تصور می کردند دیگر نمی شود در برابر شاه جبار ایستاد.

,

 

,

حجت الاسلام سالاری این روز را تجلی نور دین و حق و حقیقت در دوران ظلمانی و تاریخ پهلوی که در ایران قرار گرفته بود، عنوان کرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امام (ره) شناخت خوبی از مردم ایران، جامعه زمان، مشکلات مردم و خواست مردم داشت ،گفت:  براساس این شناخت ها و معرفتی که خداوند به او داده بود وارد این عرصه شد و 15 خرداد در واقع پیچ تاریخی بود که تاریخ بشریت را متغییر کرد و انقلابی را از صفر آغاز کرد که سیاست های استکباری جهان که تبدیل به دو بلوک شرق و غرب و دو قدرت لیبرالیسم و کمونیسم در جهان بود هیمنه این قدرت ها را شکست.

,

 

,

حجت الاسلام سالاری گفت: امروز اگر در سراسر جهان تغییر و تحولاتی به چشم می خورد  و اگر رژیم های طاغوتی در سراسر جهان پایه حکومتشان دچار تزلزل شده بود برگرفته از این روز بزرگ است که تاریخ ظلمانی بشریت را بسوی نورانیت متحول و چرخشی جهانی ایجاد کرد.

,

 

,

وی یکی از نقاط ضعف را  بحث انتقال درست تاریخ به نسل امروز عنوان کرد و گفت: در حوزه تاریخ انقلاب و بیان حقیقت های آن و دوران پهلوی دچار مشکل هستیم، پیشرفت هایی که در جامعه اسلامی ایجاد شده نتوانسته ایم بایسته و شایسته است به نسل امروز منتقل کنیم.

,

 

,

حجت الاسلام سالاری بیان داشت: جوان امروز ما دوران رژیم پهلوی و تاریکی را ندیده و  از ابتدا انقلاب، آزادی، برکت و رفاه را شاهد بوده است و فکر می کند همیشه همینطور بوده است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: هر چند یک واقعیتی است ملت ایران شانشان به مراتب بالاتر از این است ولی باید حقایق گذشته را باید به خوبی منتقل کرد که رسانه می تواند در انتقال این حقایق نقشه به سزایی داشته باشد.

,

 

,

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: همچنین سخنرانان باید به بیان تاریخ بدون تحریف بپردازند، تحلیل تاریخ باید صورت گیرد مدرسین در دانشگاه ها و حوزه ها باید تاریخ را عنوان یک درس اصلی تدریس کنند.

,

 

,

وی در انتها یادآور شد: وظیفه رسانه ملی است که تاریخ ایران را به تصویر بکشد، هنرمندان بصورت فیلم، موسیقی و شعر آن ها را به نسل جوان منتقل کنند، کار انجام شده ولی درخور شان تاریخ انقلاب نیست.

,

 

,

انتهای پیام./ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه