اخبار داغ

در گفت و گو با نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

15خرداد نماد مقاومت و پایمردی ملت ایران/ تمامی دستاوردهای کشور حاصل عدم سازش با ظالمان زمانه است

15خرداد نماد مقاومت و پایمردی ملت ایران/ تمامی دستاوردهای کشور حاصل عدم سازش با ظالمان زمانه است
نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشرفت های هسته ای، علمی، توسعه گری در همه شاخص ها ثمره قیام 15 خرداد و شهدای این حادثه خونین است، این قیام خونین را چراغ راهنما ملت ایران برای ادامه مبارزات بر ضد حکومت ستم شاهی و استکباری دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کرد در گفت و گو با عصرهامون با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد، این قیام را نقطه عطفی در تاریخ سربلند ایران اسلامی دانست و گفت: شهدای 15 خرداد درس آزادگی، عبرت، سربلندی و اقتدار را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورده اند.

وی با بیان اینکه خون پاک شهدای قیام خونین 15 خرداد بود که حرکت انقلابی، بیداری اسلامی به رهبری سازش ناپذیر بنیانگذار  جمهوری اسلامی ایران شروع شد، ادامه داد:  امام خمینی (ره) برای دفاع از شهدای گرانقدر و پاسداشت شهدای 15 خرداد زحمات و مشکلات فراوانی را تحمل کردند.

نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه بیان کرد: در اصل آنچه را که در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سال 42 تا 57 داشتیم، مبین این بود درخت شکوهمند انقلاب اسلامی به دست قیام کنندگان قیام خونین 15 خرداد در زمین زده شد و بنیاندگذار جمهوری اسلامی ایران از این درخت محافظت وحراست کرد.

کرد خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران از قیام 15 خرداد تبعیت و حفاظت کردند و هم حرکت خود را  به سوی پیروزی به پیش بردند.

وی اذعان کرد: از قیام 15 خرداد نبود در سال 57 به پیروزی نهایی نمی رسیدیم و آنچه که امروز در سربلندی و بالندگی ملت و تمامیت ارضی ایران داریم، از آن قیام 15 خردادو شهدای گرانقدر است.

نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه با توجه به اینکه امروز در سراسر کشور ملت بزرگ یران برای عهد و میثاق مجدد با آرمان های حضرت امام (ره) و دستاورد های انقلاب و بعیت دیگر با مقام معظم رهبری بستند و در سراسر کشور مردم مومن، متعد و روزه دار ایران اسلامی در مراسمات و تجلیل از قیام 15 خرداد یاد و خاطره امام (ره) و شهدای این قیام خونین را گرمیداشتند.

کرد خاطر نشان کرد: پیشرفت های هسته ای، علمی، توسعه گری در همه شاخص ها ثمره قیام 15 خرداد و شهدای این حادثه خونین است که این قیام به عنوان چشمه زلال و پاک و یک چراغ راهنما از سال 42 تا 57 و یک روشنگری و برنامه تدوین شده برای دفاع مقدس برای اداره کشور در این سرزمین است.

وی تصریح کرد: باید قیام 15 خرداد را در تاریخ ملت بزرگ و متمدن  ایران بگذاریم و همیشه این قیام را با تمام کیفیت و تمامیت به عنوان امانت دار دستاوردهای انقلاب و آرمان های حضرت امام(ره) به نسل جدید بیاموزیم .
 
قیام  ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ایران بود
 نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: قیام عظیم و حماسی ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی مردم ولایتمدار ایران اسلامی بود و مردم این مملکت با رهبری مدبرانه امام راحل توانستند حماسه بزرگ را در تاریخ ایران جاودانه کنند.

عبدالغفور ایرانژاد با بیان اینکه قیام بزرگ 15 خرداد بزرگترین حادثه در طول تاریخ پرشکوه ایرن اسلامی بود، بیان کرد: این قیام پیام اسلام را به جهانیان رساند و این قیام باعث شد تا جهان در مقابل حرکت ملت سرتعظیم فرو آورد و امروز اسلام با تشکیل نظامی مقتدر و قوی حرف نخست را در منطقه میزند.

وی با بیان اینکه اقتدار و عزت در حال حاضر ایران اسلامی در دنیا محصول قیام 15 خرداد است، گفت: اساس قیام خونین 15 خرداد هدایت و رهای بشر از ظلم، کدورت، هوای نفس شیطانی و تسلط آمریکا است و آزادمنشی عقلانی را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه قیام 15 خرداد تجسمی از تاریخ و درجه ای برای سنجش ایثار و از خودگذشتگی انسان های آزادی خواه است، تصریح کرد: نهضت عظیم امام راحل از سال 41 خورشیدی آغاز و در سال 1357 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بدون شک قیام 15 خرداد سال 1342 نقش انکار ناپذیری و درخشانی در پیروزی نهضت اسلامی داشت.

وی افزایش آگاهی سیاسی مردم و حضور بیشتر آنها در صحنه از پیامد های مهم این قیام عنوان کرد و گفت: با تثبیت رهبری امام خمینی (ره) ، گروه های سیاسی غیر مذهبی به حاشیه رانده شدند که باعث شکل گیری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شد و نظام سیاسی جایگزین حکومت سلطنتی را تبیین کرد.

ایرانژاد با بیان اینکه نسل جوان جامعه که در دوران مبارزات انقلابی و جنگ تحمیلی نبوده اند و آن دوران را درک نکردند، افزود: نسل جوان باید بدانند که برای پیروزی این انقلاب چه خون های نثار شده و چندهزار جوان برومند جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی هیچ‌گاه به سیاسیون و کسانی که از مردم دور بودند، اتکایی نداشت و امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرد که واقعاً سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قیام  ۱۵ خرداد نقطه عطف نهضت اسلامی ایران بود,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه