اخبار داغ

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۳/۱۵

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۳/۱۵
در حالی که به دنبال افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تضعیف شده است، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بوده باقی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تضعیف شده است، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بوده باقی ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1326 دلار و 54 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد تا رقم 1328 دلار و 98 سنت بالا رفته بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1331 دلار و یک سنت رسید.
,
 
,
دیوید سونگ، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «پس از تهدید ترامپ به وضع تعرفه علیه کالاهای مکزیکی، دیگر بعید است که اختلافات تجاری به این زودی پایان پذیرد. بازارها دارند این موضوع را بررسی می کنند که این درگیری های تجاری تا چه حد رشد اقتصاد آمریکا و جهان را کند خواهد کرد.»
,
 
,
جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه گفت، بانک مرکزی آمریکا در مواجهه با ریسک های ناشی از جنگ تجاری «به نحو مناسبی» عمل خواهد کرد. این سخنان نشان می دهد که احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا دور از انتظار نیست.
,
 
,
اوایل هفته جاری نیز، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفته بود، کاهش نرخ بهره ممکن است به زودی اتفاق بیافتد.
,
 
,
سونگ افزود: «اکنون تمرکز اصلی روی این مسئله است که آیا بانک های مرکزی جهان مجددا برای مداخله خواهند کرد و روند رشد شاخص های بورس را تداوم خواهند بخشید یا نه... اما تا زمانی که این مسئله مشخص شود، سرمایه های بیشتری به سمت بازارهای امن نظیر بازار طلا سرازیر خواهد شد.»
,
 
,
آمارهایی که مدتی پس از بیانیه دیروز پاول منتشر شد نیز احتمال کاهش نرخ بهره را تقویت کرد. این آمارها نشان می دهد که ثبت سفارشات جدید برای خرید کالاهای تولیدی آمریکا در ماه آوریل کاهش داشته و میزان صادرات کالا نیز بیشترین افت در طی 2 سال گذشته را شاهد بوده است.
,
 
,
منبع: تسنیم 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه