اخبار داغ

مشاور سابق وزیر خارجه:

مذاکره تضمین‎کننده حقوق کشور ایران نیست/ فرهنگ مقاومت نشات گرفته از حماسه کربلاست

مذاکره تضمین‎کننده حقوق کشور ایران نیست/ فرهنگ مقاومت نشات گرفته از حماسه کربلاست
مشاور سابق وزیر خارجه با اشاره به اینکه مذاکره تضمین کننده حقوق کشور ایران نیست، گفت: فرهنگ مقاومتی که در کشور شاهد آن هستیم از حماسه کربلا نشات گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شیخ الاسلام مشاور سابق وزیر خارجه در گفت و گو با خبرنگار مرآت، در خصوص مقاومت های ملت ایران و حضرت امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان، گفت: آن چیزی که مربوط به ملت ایران است ایستادگی ملت در مقابل جنایت های یک دیکتاتور مستبدی که شرق و غرب از او پشتیبانی می کردند یعنی شاه، است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مشاور سابق وزیر خارجه  در ادامه با اشاره به اینکه در آن زمان ملت با دست خالی در صحنه ها حضور داشتند افزود: .پایداری ملت ایران در آن زمان با رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید.

,

شیخ الاسلام با توجه به اینکه  تسخیر لانه جاسوسی از مقاومت های ملت ایران در مقابل دشمنان است، عنوان کرد: فشار سیاسی و تبلیغاتی و محاصرهای اقتصادی و سیاسی به شدت زیاد بود ولی ملت ایران در مقابل این فشار مقاومت کرد و در آخر هم به موفقیت رسید، اما آن ها دست به حمله نظامی زده که با شکست مواجه شدند.

,

وی در ادامه مطرح کرد: یکی دیگر از مقاومت های ملت ایران جنگ تحمیلی است، جنگی که در آن، ملت ایران بدون قوای نظامی بدون ارتش و سپاه در اوایل انقلاب رو به رو بود به طوری که آمریکا با  حمایت چند کشور در جنگ حضور داشت و در پایان مقاومت ملت ایران پس از 8 سال به ثمر رسید.

,

مشاور  سابق وزیر خارجه مقاومت حزب الله در لبنان  را یکی دیگر از مقاومت ها داتست و گفت: مردم لبنان با پایداری خود مرحله به مرحله اشغالگران را به عقب کشاندند که به پیروزی لبنان منجر شد.

,

شیخ الاسلام  با اشاره به اینکه پایداری فلسطینی ها در غزه یکی دیگر از مقاومت ها است که آن ها توانستند اسرائیل را از کشور خود بیرون کنند، مطرح کرد: مردم کشور یمن هم با ایستادگی و مقاومت توانستند طی چند سال در مقابل صهونیست ها کشور خود را در امان نگه دارند.

,

 مشاور سابق وزیر خارجه در ادامه افزود: در طول تاریخ مقاومت هایی همچون نهضت کربلا، مقاومت حضرت موسی در مقابل فرعون، حضرت ابراهیم در مقابل نمرود وجود دارد که در پایداری و مقاومت تمامی آن ها مکتب نقش اصلی را ایفا می کند و مقاومتی که درحال حاضر شاهد آن هستیم از اسلام و کربلا است.

,

شیخ الاسلام  با بیان اینکه مذاکره با استکبار زمانی که قدرت ها متواضع نیستند نتیجه نمی دهد، عنوان کرد: آزادی گروگان ها اولین مذاکره ای بود که پس از انقلاب به وجود آمد و با آمریکا مذاکره کردیم.

,

وی با توجه به اینکه آمریکایی ها به مذاکره ها پایبند نیستند و هر زمان با خواسته خود آن را فسخ می کنند، اظهار کرد: مذاکره با ابر قدرت هایی که پای بند به مذاکره نیستند هیج نتیجه ای ندارد که برجام نمونه ای از آن می باشد.

,

مشاور سابق وزیر خارجه در ادامه تاکید کرد: مذاکره تضمین کننده حقوق کشور ایران نیست، آن چیز که تضمین کننده حقوق ملت ایران است قدرت و توانایی می باشد و نمی توان از مذاکره به عنوان راهبرد اصولی استفاده کرد.

,

شیخ الاسلام  در خصوص تبین توانمندی های جبهه مقاومت برای ایستادگی، مطرح کرد: وجود مردم در صحنه، اعتقادات ملت به خداوند، اراده و فهم آن ها، توان فنی و نظامی، عقل و درایت رهبران آن ها از توانمندی های جبهه مقاومت می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه