اخبار داغ

ریابکوف: خسارات مالی ایران از تحریم‌های آمریکا باید جبران شود

ریابکوف: خسارات مالی ایران از تحریم‌های آمریکا باید جبران شود
معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است، طرفین باقی مانده در توافق هسته‌ای باید مکانیزم کارآمدی برای جبران خسارات مالی وارده به ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا ایجاد کنند، درغیر اینصورت دورنمای حفظ برجام چندان روشن نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد که دورنمای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران بدون ایجاد مکانیزمی برای جبران خسارات مالی وارده به تهران در نتیجه تحریم‌های آمریکا، چندان روشن نخواهد بود.    

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جمهوری اسلامی در تاریخ هشتم ماه مه (18 اردیبهشت) سالروز خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، از توقف اجرای برخی تعهداتش در چارچوب برجام در خصوص ذخیره کردن اورانیوم غنی شده و آب سنگین، خبر داد. مقامات تهران یادآور شده‌اند که در صورت عدم اقدام جدی اتحادیه اروپا برای اجرای تعهدات مالی خویش در قبال ایران، خود را به این دو مورد محدود نخواهند کرد.
,
 
,
بنابر گزارش تسنیم، ریابکوف گفت: «اگر کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای روی الگویی اساسی و قابل تحقق برای جبران، حداقل بخشی از خسارات مالی وارد شده به ایران در نتیجه تحریم‌های آمریکا کار نکنند، برای مثال حفظ بخش قابل قبولی از صادرات نفتی ایران، به عقیده من، امکان حفظ برجام چندان زیاد نخواهد بود.»
,
 
,
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «اگر چنین موفقیتی حاصل نشود، دورنمای برجام اگر نگوییم تیره، حداقل نامشخص خواهد شد. ما باید روی این مسئله متمرکز شویم که همتایان ایرانی خود را متقاعد سازیم تا مسیر کاهش اجرای تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای را ادامه ندهند و برای این منظور لازم است تا آنها پیشرفت واقعی در بهبود اوضاع در روابط تجاری-مالی با شرکای خارجی خود را لمس کنند.»
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه