اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

مقاومت پرسودترین و کم‌هزینه‌ترین راهبرد در برابر دشمن/پیام مذاکره با طراحى دشمن تنها ضعف و ناتوانى است

مقاومت پرسودترین و کم‌هزینه‌ترین راهبرد در برابر دشمن/پیام مذاکره با طراحى دشمن تنها ضعف و ناتوانى است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقاومت پرسودترین و کم‌هزینه‌ترین راهبرد در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ایران است گفت: این‌راهبرد مقاومت است که مى‌تواند ایران را در برابر قدرت‌هاى بین‌المللى پیروز کند و مذاکره با شرایطى که دشمن طراحى مى‌کند تنها پیام ضعف و ناتوانى است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم قشرهای مختلف ملت در حرم مطهر امام خمینی(رض)، با تشریح ابعاد و اجزای «راه و منطق مقاومت و ایستادگی» به عنوان درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان تأکید کردند: این فکر و راه پرجاذبه هر روز بیش از پیش ملت‌ها را به خود جلب می‌کند و ملت ایران و مسئولان نظام نیز این راه روشن الهی را تا رسیدن به نقطه بازدارندگی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی ادامه خواهند داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,


در همین راستا کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب گزینه مقاومت را پرسودترین و کم‌هزینه‌ترین راهبرد مى‌دانند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با برجسته کردن عوامل معنوى مقاومت، سطح راهبرد را بسیار بالاتر از بازى‌هاى معمول و نظریات روابط بین‌الملل مى‌برند، تا حدى که واقعاً اندیشمندان بین‌الملل از درک آن عاجزند و با مقایسه راهبردهاى رهبر معظم انقلاب در طول سه دهه گذشته، آن‌را دست‌یافتنى و در دسترس نظام اسلامى مى‌دانند.

*راه طى شده در برجام را دوباره نباید رفت

محسن رحمانی واسوکلایی تأکید کرد: ترامپ سعى کرد با اتخاذ راهبرد چماق و هویج و با ایجاد فضاى رعب و وحشت و خطر جنگ، ایران را وادار به مذاکره کند اما در مقابل، ایران با اتخاذ راهبرد مقاومت توانست براین‌ راهبرد آمریکا غلبه کند که در شرایط کنونى، عقب‌نشینی ترامپ این مسأله را ثابت کرد که این‌راهبرد مقاومت است که مى‌تواند ایران را در برابر قدرت‌هاى بین‌المللى پیروز کند و مذاکره با شرایطى که دشمن طراحى مى‌کند تنها پیام ضعف و ناتوانى است.

کارشناس مسائل سیاسی، مذاکره با دولتی که ثانیه‌ای ثبات در کلام و سیاست خود ندارد نوعی خودکشی سیاسی دانست اظهار کرد: تجربه برجام به ما مى‌گوید اساساً با آمریکا نمى‌توان توافق کرد و اگر هم توافقى بشود آمریکا به توافق عمل نخواهد کرد، در شرایطى که درباره برنامه هسته‌اى کارنامه آمریکا چنین فاجعه‌بار است، آیا درباره مسایل مهم‌ترى همچون؛ منطقه‌اى و موشکى، آمریکا کارنامه بهترى خواهد داشت؟ اگر توافقى درباره برنامه موشکى انجام شد و بعد دوباره تحریم‌ها به بهانه‌اى دیگر بازگشت، چه کسى پاسخگو است؟ آیا این معنایى جز معتاد کردن هرچه بیشتر آمریکا به گزینه تحریم ندارد؟

رحمانی تصریح کرد: در طرح‌ریزى امنیت ملى در مقابل فشارهاى جدید اگر فقط یک اصل وجود داشته باشد، آن اصل این است که «راه طى شده در برجام را دوباره نباید رفت» تنها روشى که در این منطقه به هم ریخته براى ما امنیت خلق کرده، مقاومت هوشمندانه است.

*تنها راه اتخاذ راهبرد مقاومت است

سعید تجری دیگر کارشناس مسائل سیاسی با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نتیجه مقاومت در برابر دشمن گفت: جمهورى اسلامى ایران در چهار دهه‌اى که از عمر آن مى‌گذرد هموار اصل اساسى در سیاست خارجى خود را پیروى از راهبرد مقاومت عنوان کرده است و در واقع ایران با درک شرایط بین‌الملل و ماهیت نظام‌هاى حاکم در این عرصه به‌خوبى دریافته است که براى حفظ استقلال کشور و فعالیت مستقلانه در عرصه بین‌الملل تنها راه موجود اتخاذ راهبرد مقاومت است.

وی با بیان اینکه آمریکا نشان داده است که براى تحقق اهداف خود حد و مرز خاصى قائل نیست و حتى حاضر به نادیده گرفتن مذاکرات و توافقات با کشورهاى دیگر است تصریح کرد: سرنوشت کشورهایى که مذاکره را به‌عنوان ابزار سیاست خارجى خود انتخاب کرده‌اند به‌خوبى موید این امر است زمانى معمر قذافى دیکتاتور معدوم لیبى به آمریکایى‌ها اعتماد کرد و تاسیسات هسته‌اى لیبى را برچید اما در ادامه، قذافى توسط آمریکا کشته شد.

*جمهورى اسلامى ایران راه مقاومت را انتخاب کرد

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه پیام ‌راهبردی که مقام معظم رهبری از آن نام برده است این که جمهورى اسلامى ایران راه مقاومت را برگزیده است تأکید کرد: جنگ، مذاکره، مقاومت؛ سه سناریوى مطرح در تقابل جمهورى اسلامى ایران و آمریکا است که در روزهاى اخیر کارشناسان ایرانى و آمریکایى و برخى از رسانه‌هاى بین‌المللى ابعاد این سناریوها را تشریح کرده‌اند؛ اما رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند جنگ نخواهد شد، مذاکره سم مضاعف است و هزینه مقاومت از تسلیم شدن کمتر است که پیام این‌راهبرد آن است که جمهورى اسلامى ایران راه مقاومت را برگزیده است.

انتهای پیام/

,
,
,
, *راه طى شده در برجام را دوباره نباید رفت, *راه طى شده در برجام را دوباره نباید رفت,
,
,
,
,
,
,
,
, *تنها راه اتخاذ راهبرد مقاومت است, *تنها راه اتخاذ راهبرد مقاومت است,
,
,
,
,
,
, *جمهورى اسلامى ایران راه مقاومت را انتخاب کرد, *جمهورى اسلامى ایران راه مقاومت را انتخاب کرد,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه